אליעד כהן
יעוץ אישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חומרנות / חומריות ✔התפתחות רוחנית - שבאה לידי ביטוי בהתפתחות גשמית. הכיצד? ✔כפי שכבר ביארתי, באפשרותו של האדם להגיע להארה רוחנית, שהיא השלמות ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
רוחניות, מודעות עצמית, להיות מודע לעצמך, חומרנות / חומריות, קורסים רוחניים, מדריך אישי, מתקשר רוחני, רוחניות נשית, חוויה רוחנית, אימון אישי רוחני, רוחניות בעבודה, רוחניות ריפוי, הרצאות רוחניות, סדנת מודעות, סדנא רוחנית, תקשור רוחני, איך להשפיע על בן אדם להיות רוחני, הדרכה רוחנית, רוחניות בארגונים, תיקשור רוחני, מתקשרים רוחניים, צעדים ברוחניות, ייעוץ רוחני, ספרי רוחניות, מהו התת מודע, תת מודע ספר, גישה רוחנית, שיווק רוחניות, רוחניות וקבלה, פסיכולוגיה רוחנית, מודעות עצמית סדנאות, מטפלים רוחניים, מדריך רוחני שלילי בזמן תקשור, רוחנית בארגונים, כיצד עובד התת מודע, תרגילים של התת מודע, התגברות על פרידות רוחניות, סבל רוחני, מדריך רוחני, רוחניים,
יעוץ אישי לכל נושא!
050-3331-331
🖶 התפתחות רוחנית - שבאה לידי ביטוי בהתפתחות גשמית. הכיצד?

כפי שכבר ביארתי, באפשרותו של האדם להגיע להארה רוחנית, שהיא השלמות העצמית של האדם, גם באמצעות רדיפה אחרי הגשמיות. ובתנאי שהאדם יעשה את הרדיפה שלו בשלמות. כי השלמות נמצאת בכל דבר. ומי שמחפש את השלמות שיש בכל דבר, בסופו של דבר הוא יגיע לשלמות עצמית.

וכאן נבאר עניין אחר, והוא שיש שני סוגים של התפתחות רוחנית של האדם. והסוג הראשון התפתחות רוחנית, הוא קודם שהאדם הפך להיות רוחני באמת. והסוג השני הוא, אחרי שהאדם הוא כבר רוחני בשלמות.

והעניין הוא, שמי שהוא רוצה להיות רוחני, אז דרכו של עולם היא, שעליו להתמקד בנושאים של רוחניות. כי מי שרוצה להצליח בנושא כלשהו, עליו להתמקד בו. ולמרות שאפשר ללכת גם לכיוון ההפוך ולהגיע לאותה הנקודה, הרי שבד"כ מטבע האדם שהוא הולך בדרך הישרה והסלולה אל המקום שאליו הוא רוצה להגיע. וכאשר האדם רוצה להיות רוחני ולהתפתח מבחינה רוחנית, אז ההתפתחות הרוחנית של האדם, באה לידי ביטוי בכך שבתוכו הוא מתנתק רגשית מהדברים שאינם רוחניים.

ולצורך הדוגמא, נניח שיש אדם שהוא כעסן. והוא רוצה להתפתח רוחנית, ולהיות יותר סבלן. ההתפתחות הרוחנית שלו תבוא לידי ביטוי, בכך שהוא פחות מרגיש את הצורך לכעוס. ומי שהוא תלוי רגשית בכל מיני דברים, ההתפתחות הרוחנית שלו, תבוא לידי ביטוי בכך שהוא פחות ופחות יהיה תלוי רגשית בכל מיני דברים.

והנה, השלמות היא כאשר האדם מכיל בתוכו את ההפכים. וכפי שכבר ביארתי את כל העניין הזה באורך. והשלמות היא לא כאשר האדם בורח לקצה אחד של החיים, אלא כאשר האדם מסוגל להכיל בתוכו את הדברים השונים. כי המציאות מכילה בתוכה את הכל. והשלמות היא שהאדם גם הוא מסוגל להכיל בתוכו את הכל.

וכאשר האדם רוצה להיות רוחני, ולשפר את עצמו באיזה עניין, אז הוא מתרחק מהצד השני מקצה אחד לקצה השני. כגון בדוגמא הנ"ל, שהאדם הכעסן שרוצה להיות סבלן וארך רוח, הוא משתדל שלא לכעוס בכלל וכיו"ב. כי כאשר רוצים ליישר ברזל עקום, אז מעקמים אותו לצד השני. וכאשר רוצים להפוך את המשוגע לחכם, אז צריך לשגע אותו.

והשלמות היא כאשר האדם מסוגל להכיל בתוכו גם כעס וגם להקשר רגשית לדברים וכיו"ב. אלא שהכל צריך להיות באיזון ובמינון הנכון. ועיקר גדולתו של הטוב, הוא שהוא נשאר טוב גם כאשר רע. ומי שהוא נקי מכעס מכל וכל, הוא יכול להרשות לעצמו להרגיש כעס, ואף על פי כן הוא ימשיך להישאר רגוע. דבר והיפוכו ממש.

כי אצל אדם רגיל, אצלו או שהוא כועס או שהוא רגוע. ואו שהוא שמח או שהוא עצוב, אבל יש אחד שהוא כ"כ שמח, עד שהוא יכול לחוות עצב, ולהרגיש רע, ואף על פי כן, להמשיך להרגיש טוב ושמחה. כי השמחה כ"כ גדולה, עד שהיא מסוגלת להחזיק בתוכה גם את העצב.

כי מי שהשמחה שלו לא כ"כ חזקה, הוא לא יכול להרשות לעצמו להרגיש רע. ומי שאין לו ביטחון עצמי חזק, הוא לא יכול להרשות לעצמו להרגיש פחד. כי מי שאין לו מספיק כסף, הוא לא יכול להרשות לעצמו להפסיד כסף. אבל יש אחד, שיש לו את כל החוזק שבעולם, שהוא יכול להרשות לעצמו לבטא חולשה. ויש אין סוף כל כך גדול, שהוא יכול לצמצם את עצמו כידוע. ומי שהוא מרגיש טוב בשלמות, אז השלמות הזאת כ"כ גדולה, עד שהיא יכולה להכיל בתוכה את ההפך של עצמה.

והעניין הוא, כי אם האדם לא מלא בתחושה של טוב, אלא הוא צריך לבחור ולהתאמץ להרגיש טוב, אז הוא לא יכול להכיל בתוכו גם את הרע. אבל מי שהוא מרגיש טוב בשלמות, בצורה כ"כ חזקה, עד שהוא לא יכול לבחור להרגיש רע, ועד שהוא לא צריך להתאמץ כלל להרגיש טוב, אצלו הוא כן יכול להרגיש רע.

כי יש אדם שאצלו יש טוב ורע. והוא לא יכול להרגיש גם רע וגם טוב בו זמנית. אבל מי שיודע שהשורש של הרע הוא טוב, ומי שמחובר מבחינה תודעתית לשורש של הדברים, הוא מסוגל להכיל בתוכו גם רע, כצורת ביטוי של טוב.

והרעיון הוא, שאחרי שהאדם מגיע אל השלמות, אז ההתפתחות הרוחנית שלו, באה לידי ביטוי בכך שהוא מצליח להתחבר מבחינה רגשית לכמה שיותר דברים שהם לא נתפשים כרוחניים. כי מצד האמת הכל רוחני. אלא שהאדם לא רואה את הרוחניות שיש בכל דבר. ומי שרוצה להיות רוחני, אז הוא צריך לברוח אל הרוחניות שגלויה לו...

רוחניות / חומרנות - מהן 2 הבעיות של אנשים שמנסים להיות רוחניים / חומריים?
... / חומרנות - מהן 2 הבעיות של אנשים שמנסים להיות רוחניים / חומריים? כפי שכבר ביארתי, שלמות הרוחניות ... להפך, כי שלמות החומריות, היא כאשר האדם לא צריך לחפש יותר הנאות גשמיות, מאחר שהכל נתפש בעיניו כדבר גשמי. כי מי שמגיע לחומריות אמיתית, הוא ... כלשהי. בין אם זו שלמות הרוחניות ובין אם זו שלמות החומרנות והגשמיות. וכאשר האדם מתקדם בדרכו אל השלמות ... יותר ברוחניות, כך הוא פחות מסוגל מבחינה רגשית, להפיק הנאה מדברים גשמיים. ובכלל, ככל שהאדם מתקדם יותר ברוחניות, כך הדברים הגשמיים פחות מעניינים אותו, שגם זאת בעיה. ... צריך להתחדש, וזה לא קל, בפרט כאשר מתקרבים אל הסוף. וכך הוא גם בגשמיות. כי ככל שהאדם רודף יותר אחרי הנאות ... האדם מתחיל לגלות את הנאות החיים, אז גם הוא מרגיש סוג של הארה חומרית, כי הוא מגלה את הכיף שיש בהנאות ... רוחניים. וחלק מעניין המיקוד הרוחני, הוא בכך שהאדם מתרחק מהדברים הגשמיים. דהיינו, כי מי שרוצה להגיע להארה ... אין סופית וכולי. וכדי להתקדם רוחנית, לשם כך האדם צריך להתרחק מהגשמיות. וככל שהאדם מתרחק יותר מהגשמיות, כך הוא נהנה יותר מהאור של הרוחניות. כי ככל שהאדם מתרחק יותר מהגשמיות, כך הרוחניות מאירה בו יותר, וכך הוא ... שהוא פחות יהיה מסוגל ליהנות מדברים אחרים. כי בעולם שלנו יש גם גשמיות וגם רוחניות. וכאשר האדם מתקרב אל הרוחניות, הוא מגביל את עצמו מלהתחבר רגשית לדברים גשמיים. וככל שהאדם רודף יותר אחרי רוחניות, ... סופי. ויש בו אין סוף אפשרויות להפיק ממנו הנאה מושלמת. רוחנית וגשמית כאחד, בצורה מושלמת. אבל כאשר האדם לא ... שבו. וכאשר האדם מנסה להתחבר לצד הרוחני, אז הוא מתרחק מהצד הגשמי שבו. ועל ידי זה הוא לא מסוגל ליהנות או להתעניין או להתחבר לדברים גשמיים אחרים. והדבר הזה הוא מגבלה. כי האדם ... מגביל את האדם ואת היכולת שלו לאהוב וליהנות. וכך הוא גם אצל האדם החומרי. שככל שהוא רודף יותר אחרי החומרנות, ... היא היכולת להפיק הנאה רוחנית מושלמת, מכל דבר שיש בעולם. ושלמות הגשמיות, היא כאשר האדם מסוגל להפיק הנאה ... שבשלב הראשון, על האדם להבין, שמה שהוא באמת מחפש, זה לא להתרחק מהגשמיות ולהתקרב אל הרוחניות, אלא מה שהוא באמת מחפש, זה להתקרב אל הרוחניות שיש בתוך הגשמיות. וכיו"ב להפך, גם הנהנתן, מה שהוא באמת מחפש, זה להתקרב אל ההנאה החומרית, שיש בתוך הדברים שאינם חומריים. כך שבשלב הראשון על האדם להבין, ... רוחניות, הרי שהוא בעצם רודף אחרי היכולת להפיק הנאה רוחנית מדברים גשמיים. כך שמי שרודף אחרי רוחניות, הוא בעצם רודף אחרי שלמות הגשמיות. כי הוא רוצה להיות מסוגל להפיק הנאה רוחנית שלמה, מכל דבר גשמי. וגם להפך, מי שרודף אחרי גשמיות, הוא בעצם רודף אחרי רוחניות. כי הוא רודף אחרי היכולת להפיק הנאה גשמית, מכל דבר שיש בעולם, דהיינו, גם מדברים רוחניים. כי האדם הגשמי, מוגבל ביכולת שלו ליהנות מדברים מופשטים ולא חומריים. וכאשר הוא משפר את היכולת שלו להפיק ...
רוחניות וגשמיות - מדוע שלמות הרוחניות והגשמיות, הן אותו הדבר?
... וגשמיות - מדוע שלמות הרוחניות והגשמיות, הן אותו הדבר? מי שיתבונן בעניין יראה, כי רוחניות וחומריות נתפשות כשני דברים שהפוכים זה לזה. הרוחניות והחומריות ... החומר. והנה, כל זמן שיש אצל האדם הבדל בין רוחניות לבין חומריות, הרי שהוא עוד לא הגיע אל השלמות. כי המציאות היא השלמות. והמציאות מכילה בתוכה גם את הרוחניות וגם את הגשמיות והחומריות. וכל זמן שהאדם לא מסוגל ליהנות מחומריות ומגשמיות באותה המידה בדיוק, הרי שהוא לא מספיק רוחני ולא מספיק גשמי. כי מי שהוא רוחני באמת, הוא זה שאצלו הכל רוחני. כי אם לא הכל רוחני אצל האדם, אז הוא כל הזמן מנסה לברוח מהגשמיות. אבל מי שהוא רוחני בשלמות, על ידי זה אצלו הכל רוחני. והוא מסוגל להפיק הנאה רוחנית צרופה, מפעולה גשמית חומרית וממשית בעולם הזה ממש. ומי שהוא רוחני באמת, אצלו הרוחניות היא לא איזה חזון רחוק לאיזה עולם הבא וכיו"ב, אלא הוא רואה את הרוחניות שיש בכל דבר וכולי. וגם מי שהוא מגדיר את עצמו כגשמי, הרי שכל זמן שהוא לא מסוגל להפיק הנאה מדברים שאינם ממשיים ממש, הרי שהוא לא מספיק גשמי. כי מי שהוא גשמי וחומרי בשלמות, הרי שהוא "מגשים" כל דבר והופך כל דבר לגשמי. ומי שהוא גשמי באמת, הוא יודע להפיק הנאה גשמית ממשית, מכל דבר ודבר שיש בעולם, גם אם אי אפשר לגעת בו באמצעות החושים. ומי שהוא גשמי באמת, עליו להיות מסוגל לראות את הגשמיות שיש בכל דבר, ולהפוך כל דבר לממשי. כי הרי יש רק גשמיות, וכל הדברים הם גשמיים. ועל האדם הזה להיות יכול להפיק הנאה מכל דבר שהוא לא ממשי, כאילו הוא היה ממשי ממש. ונמצא אם כן, כי כל זמן שיש אצל האדם חילוק בין גשמיות לבין רוחניות, הרי שהאדם הזה הוא לא גשמי ולא רוחני. כי השלמות, היא כאשר אין אצל האדם הבדל בין גשמיות לבין רוחניות, בדיוק כפי שהמציאות עצמה מכילה בתוכה את הכל, ללא הבדל כלשהו. ...
רוחניות חומרית - איך להגיע להארה רוחנית, באמצעות רדיפה חומרית?
... חומרית - איך להגיע להארה רוחנית, באמצעות רדיפה חומרית? כפי שכבר ביארתי, רוחניות אמיתית היא כאשר אין אצל האדם גשמיות, אלא הכל רוחני. וגשמיות אמיתית, גם היא כאשר אין אצל האדם רוחניות, כי הכל גשמי. דהיינו, שלמות הגשמיות והרוחניות, היא כאשר אין הבדל בין גשמיות לבין רוחניות. והנה, אצל רוב העולם יש הבדל בין גשמיות לבין רוחניות. ואצל האדם שני הדברים האלו נתפשים כדברים הפוכים. ומי שרוצה להיות רוחני, אז הוא מתרחק מהגשמיות. ומי שרוצה להיות גשמי, הוא מתרחק מהרוחניות. וכאן נסביר, כיצד יכול האדם להגיע להארה רוחנית אמיתית, דווקא באמצעות הגשמיות. ולא סתם גשמיות, אלא אפילו באמצעות המרדף אחרי הגשמיות. ונחדד, דווקא באמצעות המרדף אחרי הגשמיות. ואפשר לבאר גם את הצד ההפוך, כיצד להגיע להנאה גשמית וממשית, דווקא באמצעות רדיפה אחרי הרוחניות. אבל כאן נבאר כיצד להגיע להארה רוחנית, באמצעות המרדף אחרי הגשמיות. ומי שיתבונן בעניין יראה, שמה שהאדם באמת רוצה בסופו של דבר, זה להיות מאושר. ואפשר לקרוא לזה רוחניות או גשמיות, אבל בשורה התחתונה האדם רוצה להיות מאושר. ויש מי שחושב להשיג את האושר באמצעות הרוחניות, ויש מי שחושב להשיג את האושר באמצעות הגשמיות. והרוחניות / גשמיות, הן רק דרך להשגת האושר, שהוא תחושה פנימית של האדם. ואם נתבונן על עניין האושר של האדם, נראה שהוא כולו תלוי בדבר ... איתה בשלום. כי בסופו של דבר, מה שבאמת חשוב לאדם, זה להרגיש טוב באמת. ונמצא אם כן, כי כל האושר של האדם, תלוי בכך שהוא יבין את המציאות. והאדם יכול לרדוף אחרי רוחניות או גשמיות או אחרי כל הגדרה אחרת, אבל מה שהאדם באמת מחפש, זה את השקט הנפשי ואת הרוגע ואת האהבה העצמית לעצמו ולמציאות ... לקחת את סך כל היכולת שלו, ולהחזיק איתה את השכל של הבנת המציאות. ואיך ישפר את האדם את היכולת השכלית והרגשית שלו? תשובה: באמצעות כל דבר. ואפילו באמצעות דברים שנתפשים כגשמיים. כי לרדוף אחרי הכסף לדוגמא, או אחרי כל שטות אחרת, כלפי חוץ זה נראה כמשהו מאוד לא רוחני. אבל מצד האמת, גם אם ... בלי לרדוף אחרי שטויות. ואת האושר אפשר להשיג בוודאות. כי הוא פנימי. ואת כל שאר הדברים, לא בהכרח שאפשר להשיג, כי הם חיצוניים. אך אף על פי כן, מי שלא מסוגל להבין תהליכים גשמיים וחומריים של כסף ושל שאר הדברים, הוא גם לא יהיה יכול להבין את המציאות, שכוללת בתוכה את התהליכים האלו. כי כדי להתעשר או כדי להצליח בכל תחום חומרי, לשם כך האדם צריך להבין לעומק, את מהות התהליך של ההתעשרות. וכיו"ב לגבי כל תחום חומרי אחר ולגבי כל תחום בכלל, שכדי להצליח בו, לשם כך האדם צריך להבין את התהליך בשלמות. וכל התהליכים שיש בעולם, הם חלק ... מאושר באמת שזאת התכלית הסופית, עליו לשפר את היכולות שלו. ולשפר את היכולות פירושו, שהאדם משתדל להיות הטוב ביותר שהוא יכול, בכל תחום ותחום. ולמרות שנדמה לאדם שזה תחום חומרי וגשמי, והאדם מעדיף לפעמים לברוח ולהתעסק במשהו אחר רוחני יותר, הרי שכל זמן שהאדם לא מסוגל להתמודד עם תהליך גשמי וממשי, כיצד הוא חושב שהוא יהיה מסוגל להתמודד עם דבר מופשט ורוחני. כי הרבה יותר קל להשיג כסף, מאשר להיות מאושר. ... מטרה יש לה משמעות. וכאשר האדם מנסה להשיג כל מטרה שהיא, הרי שבעצם הוא מתרגל ומשפר את היכולת שלו, להשיג את המטרה הגדולה ביותר, שהיא האושר. וכדי שהאדם יצליח להשיג דברים חומריים, לשם כך עליו לגלות בעצמו את היכולות האישיות שלו ואת הפוטנציאל האישי שלו. כי לאדם יש המון פוטנציאל שלא ממומש ...
חלומות / רוחניות / גשמיות - האם אתה רוחני גם בשעת השינה ובתוך החלומות?
... / רוחניות / גשמיות - האם אתה רוחני גם בשעת השינה ובתוך החלומות? כידוע, כאשר האדם ישן, אז הכוח שמתחזק ... בחלומות של האדם כידוע. ואחת הבעיות של האנשים שמנסים להיות "רוחניים", היא בכך שהמחשבות ה"גשמיות" שלהם, רודפות אותם בתוך החלומות שלהם. כי אדם רוחני באמת, הוא זה שאין אצלו הבדל בין גשמיות לבין רוחניות. כי מי שהוא רוחני באמת, הוא מפיק הנאה רוחנית שלמה ואין סופית, מכל דבר שיש בעולם. ואין אצלו הבדל בין רוחניות לבין גשמיות. וגם אדם גשמי באמת, הוא זה שהוא מפיק הנאה גשמית ושלמה, מכל דבר שיש בעולם, גם אם הוא לא ממשי וגשמי. כי גם מי שהוא לא רוחני, גם הוא מוגבל ביכולת שלו ליהנות מדברים לא חומריים ולא ממשיים. כי ככל שהאדם יותר גשמי, כך הוא צריך שהדברים יהיו יותר מוחשיים כדי שהוא יוכל להפיק מהם הנאה. והאדם החומרי, מוגבל ביכולת שלו ליהנות מדברים לא ממשיים. ואדם גשמי באמת, הוא זה שהוא מפיק הנאה ממשית ושלמה, מכל דבר שיש בעולם, גם אם הוא לא ממשי ולא חומרי. כך שרוחניות אמיתית וחומריות אמיתית, היא כאשר האדם אין אצלו הבדל בין רוחניות לבין ... את כל העניין הזה במקום אחר. וכאשר האדם "הרוחני" ישן וחולם את חלומותיו, הרי שהמחשבות הגשמיות שאותן הוא מדחיק ושמהן הוא מנסה לברוח, הרי שהן רודפות אותו בתוך החלומות שלו. כי מי שהוא לא רוחני באמת, אז הוא רק מדחיק את הרצונות החומריים שלו. ולמרות שנדמה לפעמים לאדם שהוא "רוחני" ושאין לו רצונות "גשמיים", הרי שבפועל הוא מלא ברצונות ובתאוות חומריות, אלא שהוא כרגע מדחיק אותן, בגלל הרצון ... לא רוחניים כמו כאשר הם במצב של ערנות. ויש כאלו "רוחניים" שממש חוששים לישון, כדי שהמחשבות ה"גשמיות" שלהם, לא יציקו להם בשעת השינה. כי כאשר האדם ישן, אז מתגלה הפנימיות שלו. וכאשר האדם ... ערים, לכן הם מעדיפים להיות ערים, כדי להיות יותר רוחניים. וכל הנ"ל נכון גם להפך. כי מי שהוא חומרי ורודף אחרי דברים ממשיים, גם הוא ממעט לישון כדי ליהנות מהנאות יותר "ממשיות". כי מי שהוא ... ולמרות שהאדם לא תמיד רואה את המחשבות האלו בצורה ברורה, הרי שהן שם. ולדוגמא: נניח אדם חומרני שכל היום רודף אחרי כסף וכיו"ב, שכאשר הוא ישן הוא יכול לחלום על כך שהוא נמצא באיזה ... יהיה בהן את הדבר שחסר לאדם. ומי שהוא רודף אחרי רוחניות, תמיד המחשבות על ההנאה ה"ממשית" של הגשמיות, היא תמיד תרדוף אותו. ולהפך, מי שהוא רודף אחרי החומר, תמיד תרדוף אחריו המחשבה על ...
משחק החיים / רוחניות / גשמיות / חיפוש רוחני - מהו משחק החיים? איך להתייחס אל החיים כמשחק?
... החיים / רוחניות / גשמיות / חיפוש רוחני - מהו משחק החיים? איך להתייחס אל החיים כמשחק? ובו יתבאר העניין של משחק החיים - מהו משחק החיים? איך להתייחס אל החיים ... כאילו "רוחני" שהוא מתעסק רק בדברים רוחניים, הרי שהוא מפסיד את כל ההנאות ואת כל מה שיש לחיים להציע. כי בעולם שלנו, יש אין סוף של הנאות שונות. ומי שהוא לא מייחס לחיים הגשמיים והרגילים כל משמעות, הרי שהוא לא מאפשר לעצמו להשתתף במשחק החיים וליהנות ממנו. ויש גם את הצד השני של המטבע, שבו האדם מייחס יותר מידי ... ייחס יותר שום משמעות לשום דבר. כי כל דבר שהוא בעל משמעות בעיני האדם, תמיד יש משהו אחר עם יותר משמעות ממנו. וכאשר האדם הופך להיות "רוחני", והוא מפסיק להתעניין בדברים ה"גשמיים", על ידי זה בכל פעם האדם מגלה משהו רוחני חדש גדול יותר, והרוחניות הקודמת שלו נראית לו כדבר מטופש וגשמי. וכך האדם מתקדם ומתקדם, עד שבסוף הוא מגיע לנקודה, שבעיניו הכל מטופש לגמרי, והוא כבר לא יכול יותר להפיק הנאה משום דבר. ואומנם הוא לא סובל משום דבר באופן ישיר, אבל הוא סובל מכך שהוא לא יכול ליהנות משום דבר, מאחר שהכל נראה בעיניו כ"גשמי". כי כאשר האדם מתחיל להתקדם ברוחניות, אז בכל פעם הוא מוותר על הנאה גשמית כלשהי, אבל הוא מגלה הנאה רוחנית חדשה, שממנה הוא שואב את ההנאה שלו. אבל לתהליך הזה יש סוף. כי בסוף, הכל נראה כגשמי, ואין יותר הנאות רוחניות חדשות. וכאשר האדם מגיע למצב הזה, שבו הוא רואה את הכל כגשמי, והוא כבר לא מסוגל יותר, לגלות עניין בשום דבר שיש בעולם, מה שקורה אז, זה שאם האדם ממשיך להיות עוד קצת רוחני, יותר ממה שהוא, על ידי זה הוא פתאום מגלה, שכל הגשמיות שהוא התרחק ממנה, היא בכלל אין סוף של רוחניות. וכאשר אצל האדם בתוך התודעה שלו, הרוחניות והגשמיות מתחברות בשלמות, אז הוא יכול ליהנות מעולם המשחקים וממשחק החיים כמו שאפשר ליהנות ממנו. ויש גם את הצד ההפוך, שבו האדם רודף אחרי הגשמיות ומייחס יותר מידי משמעות לכל הדברים ה"גשמיים" של החיים. וכאשר האדם מסתכל רק על החיצוניות של הדברים בלבד ומייחס לענייני החיים יותר מידי משמעות, על ידי זה האדם בכל פעם מגלה הנאות חדשות של החיים. כי כאשר האדם הולך אחרי התאוות הגשמיות שלו, על ידי זה בכל פעם הוא מגלה הנאות גשמיות חדשות, שמהן הוא יכול ליהנות, בדיוק כמו שהאדם הרוחני, מגלה בכל פעם הנאות רוחניות חדשות כנ"ל. אבל גם לתהליך הזה יש סוף. כי בסוף האדם ... וגם אז האדם מגיע לבעיה, שבה הוא כבר לא מסוגל יותר להפיק הנאה משום דבר. וגם במצב הזה, אם האדם יתבונן היטב ויחפש היטב את הטוב שיש בכל דבר, כדי להיות מסוגל ליהנות מכל דבר גשמי שיש בחיים, על ידי זה בסופו של דבר האדם יגלה את אין סוף הרוחניות שנמצאת בתוך הגשמיות. דהיינו, שהאדם ימצא הנאה רוחנית אין סופית, בתוך כל דבר ודבר שיש בעולם. ואז האדם יוכל להתחיל ליהנות ממשחק החיים באמת. כך שבכל אחת ...
חוסר הנאה גשמית בגלל חיפוש רוחני - מה לעשות?
חוסר הנאה גשמית בגלל חיפוש רוחני - מה לעשות?
... הנאה גשמית בגלל חיפוש רוחני - מה לעשות? מה עושים, כאשר החיפוש ברוחניות מוריד מההנאות הגשמיות? חוסר היכולת להפיק הנאה, נגרמת לשני הצדדים. מחפשי הרוחניות לא נהנים מהגשמיות, ומחפשי הגשמיות לא נהנים מהדברים הרוחניים. והנה הכל תלוי בהתעניינות של האדם. וכדי שהאדם יצליח ברוחניות עליו להיכנס לשם עם המחשבה שלו, ולרצות ולהביע התעניינות בכך. וממילא יש לו פחות התעניינות בדברים גשמיים. וכדי שהאדם יצליח להתבונן בדברים הדקים שברוחניות, הרי שעליו להשקיע את כל המחשבה והרצון והאנרגיה בעניין הרוחני, בשאלות של מה ... עוד דבר היה מעניין אותך, הרי שהחיפוש והמיקוד הרוחני אינו שלם. והאדם צריך לבחור: מה חשוב יותר בחיים? ליהנות כרגע או למצוא הנאה אמיתית. כי כל הנאה גשמית, גם תוך כדי הנאה עצמה, אינה מעניקה שביעות רצון מלאה. תמיד האדם מרגיש חוסר, ומיד הדבר שחסר לו מתחיל לגדול והאדם מרגיש רע. ומי ... רוצה ליהנות בחיים, עליו לחפש הנאה אמיתית. הנאה אמיתית, היא שהאדם נהנה מכל דבר ודבר בחיים בהנאה אמיתית. ומתי זה קורה? הוא אמור להגיע למצב שבדבר הגשמי נהנה כמו מהרוחני וכן להפך. וזה קורה כאשר אין הבדל בין הגשמיות לרוחניות. אם האדם למשל הולך על ההנאות הגשמיות, אזי עליו להביא עצמו שייהנה מכל דבר ודבר עד הסוף. או שנניח שירצה ליהנות מהרוחניות, אז שילך עד הסוף. כי כאשר הולכים עד הקצה, שם מגיעים לחיבור של הגשמיות והרוחניות. כי יש דבר שפעם הוא בא לידי ביטוי בצורה רוחנית ופעם הוא בא לידי ביטוי באופן גשמי. וכאשר האדם מגלה את החיבור בין הגשמיות לרוחניות, אזי הוא מבין שאין הבדל ביניהם ושהגשמיות לא באה על חשבון הרוחניות וכן להפך. הדרך להגיע לזה היא על ידי הגעה עד הקצה. ואז תבין שהכל אחד, ואז תפיק הנאה מלאה גם מהגשמיות וגם מהרוחניות, כי זה מגיע להשתוות, או אז הוא חווה הנאה שלמה ואמיתית, מכל דבר ודבר בחיים בין הגשמי ובין הרוחני כי בשורש הכל אחד. ...
רופאים גשמיים ורופאים רוחניים - לחפש את הרופא הטוב ביותר בעולם
... גשמיים ורופאים רוחניים - לחפש את הרופא הטוב ביותר בעולם ובו יתבאר גודל הטעות של האדם, שבגשמיות, הוא מחפש רופאים גשמיים, אבל על נפשו הוא לא מספיק חס. כי כאשר האדם חולה בגופו, הוא הולך לרופא שירפא את ...
הנאה - שורש ההנאה, איך נוצרת הנאה? במה תלויה הנאה? איך ליהנות בשלמות? הנאה גשמית / הנאה רוחנית / ההנאה של החכם האמיתי
... - שורש ההנאה, איך נוצרת הנאה? במה תלויה הנאה? איך ליהנות בשלמות? הנאה גשמית / הנאה רוחנית / ההנאה של החכם האמיתי ובו יתבאר עניין ההנאות של האדם בחיים. ואיך ליהנות בשלמות? והעניין הוא, כי הנאה קורית אצל האדם, כאשר רצונו מתמלא. כי טוב, הוא כאשר רצונו של ... זה מה שחסר לו. ותחושת החסר של האדם, היא הרצון של האדם. וכאשר הרצון של האדם מתמלא, אז מתמלא אצלו חסרונו, ועל ידי זה נוצרת הנאה. והנה, בעיני העולם, יש הנאה גשמית ויש הנאה רוחנית. כי בעיני העולם, יש אושר פנימי ויש אושר חיצוני. ואושר חיצוני הוא, כאשר האדם מאושר ושמח, מכך שהמציאות החיצונית היא כרצונו. כגון לדוגמא, שהאדם שמח מכך שיש לו בית. שהבית הוא חיצוני לאדם, והאדם שמח מכך שיש לו בית, שהוא חיצוני לו. וזהו אושר חיצוני. וכאשר האדם נהנה ומפיק הנאה מדברים שהם חיצוניים לו, זאת נקראת הנאה גשמית. ויש גם אושר פנימי. שהוא כאשר האדם חווה אושר, שאינו תלוי בצורה החיצונית של המציאות. כגון לדוגמא, כאשר האדם מבין את הטוב שיש בכל דבר, שעל ידי זה, האושר שלו לא תלוי בשום דבר ... שונים, מי ברא את הרצון של אלוהים וכולי). וע"פ הנ"ל, לכאורה ניתן להבין, כי מי שהוא חכם אמיתי, שהוא נהנה משורש ההנאה של המציאות, ראוי לו שלא ייהנה מהנאות גשמיות. כי אם האדם טוב לו באמת מבפנים, בלי להיות תלוי בצורה חיצונית כלשהי, אז לכאורה נראה, שהוא לא יכול להפיק שום הנאה גשמית ולא יכול ליהנות משום הנאה גשמית. כי ההנאה, היא רק כאשר יש חיסרון. כי האדם, לא נהנה מכך שהוא משיג איזה דבר שלא חסר לו. וההנאה היא, רק כאשר נשלם החיסרון. ואם האדם הוא חכם אמיתי, אז אין לו שום חיסרון. וא"כ, לכאורה נראה, שחכם אמיתי לא יכול ליהנות משום דבר. בין אם זה דבר רוחני ובין אם זה דבר גשמי. ובעיני העולם, נדמה להם, שמי שרודף אחרי הנאה גשמית, כנראה שהוא לא אדם רוחני. ומי שלא רודף אחרי הנאה גשמית, אלא רק אחרי אושר פנימי, אז כנראה שהוא אדם רוחני, או כזה שרוצה להיות רוחני וכולי. והכל ע"פ ההיגיון הנ"ל. והאמת היא, שאין שום הבדל בין הנאה גשמית להנאה רוחנית. כי כל הנאה, היא גשמית, וכל הנאה, היא רוחנית, וכל הנאה, היא סבל, וכל סבל, הוא הנאה. והכוונה היא, שמצד האמת, כל ההנאות שיש בעולם, יש להן שורש, שהוא, החיבור של האדם, לאחדות של המציאות. וככל שהחיבור של ... המציאות הייתה עוד יותר טובה. דהיינו, שהאדם תמיד רוצה את הטוב יותר, משום, שתמיד יש טוב יותר, כי בשום דבר שיש בעולם אין בו שלמות. וכאשר האדם נהנה מאיזה דבר גשמי, תמיד ולעולם, כל הנאה שהיא, גם כזו שנראית כהנאה גשמית, כל הנאה שהיא, היא הנאה רוחנית. כגון לדוגמא שהאדם נהנה מאכילה ושתייה וכיו"ב, שאז האדם לא נהנה מעצם האכילה עצמה, כי זאת פעולה שהיא חסרת כל משמעות במקרה הטוב, והיא יכולה להיחשב ... שהוא חווית האחדות עם המציאות. וכאשר האדם מרגיש שחסר לו איזה משהו בחייו, שהוא לא מצליח למלא אותו, על ידי זה הוא מנסה להשיג את חוויית המילוי, באמצעות האכילה הגשמית, שהיא מספקת לאדם חווית שובע גשמי וממשי עבור האדם. אא"כ האדם לא מוכן להסתפק בחוויית השובע הגשמי, והאדם לא מוכן להסתפק בתחליף שאינו אמיתי, שאז האדם לא מתמכר לאכילה, גם כאשר חסר לו איזה דבר אחר. וכל שכן, כאשר האדם חווה שהכל טוב לו, או שהחיים טובים יותר עבורו, שעל ידי זה, ... האדם. ויש טעם אחד, שהוא מזכיר לאדם חוויה טובה כלשהי, ויש טעם אחר שמזכיר לאדם חוויה אחרת שלילית כלשהי. והאדם נהנה מהחוויה הרגשית, שהוא מקבל באמצעות האכילה הגשמית. ולפעמים, האדם נהנה יותר מהאוכל, כאשר הוא מוגש לו בצורה יפה ונאה, כי אז, בנוסף לחוויית האוכל, מצטרפות לשם עוד חוויות נוספות וכולי. ולמה האדם אוהב טעם אחד, יותר מאשר טעם אחר? ... הזאת, מלובשת בכל ההנאות שיש בעולם, ובכל הנאה, היא מלובשת בעוצמה אחרת ובצורה אחרת, עבור כל אדם בכל זמן ובכל מקום וכולי. ונמצא אם כן, כי אין בעולם שום הנאה גשמית כלל, כי הכל זאת הנאה רוחנית בלבד. שהאדם נהנה תמיד, מכך שהתודעה שלו, חווה השלמת חיסרון. בין אם זה באמצעות חוויה גשמית של שלמות חיסרון, כגון אכילה. שאז חווית השובע, מזכירה לאדם באופן אסוציאטיבי, את חווית השובע ושלמות הרצון של אלוהים. ובין אם זה, על ידי זה שהאדם חווה חוויה אלוהית, שהוא אלוהים, ... הן כגוף ללא נשמה, אם אין לאדם את החוויה של מילוי החיסרון שמלובשת באותו הדבר. והרצון של האדם לחוות שלמות, הוא זה שיוצר אצל האדם את ההנאה, כאשר הוא משיג דבר גשמי כלשהו. וכאשר האדם רודף אחרי העולם כדי להשיג הנאה גשמית, הוא בעצם מנסה להשיג הנאה רוחנית, שמלובשת אצלו באותו הדבר הגשמי. כגון לדוגמא, אדם שרודף אחרי הכסף, שהוא רודף אחרי החוויה הרוחנית האלוהית, שהוא מקבל אותה, כאשר הוא משיג את הכסף. וכיו"ב לגבי כל דבר אחר. כך שהאדם רודף תמיד, רק אחרי הנאה ... תמיד, בכל דבר בעולם, בעומק תת המודע שלו. וברובד חיצוני יותר, האדם לא יודע איך להשיג את ההנאה הזאת באופן ישיר, ואז האדם מחפש להשיג את ההנאה הזאת, דרך הנאה גשמית. שהיא, בצורה אסוציאטיבית, גורמת לתת המודע של האדם, להבין טוב יותר שהכל אחד. ועל ידי זה האדם מתחבר לחוויית האחדות של המציאות, שהיא נוצרת על ידי ההתבוננות של תת המודע של האדם, במציאות החיצונית, שעל ידי זה נוצרת התבוננות פנימית, שיוצרת הבנה של אחדות, שיוצרת חוויה של אחדות וכולי. כך, שכל ההנאות הגשמיות שיש בעולם, הן בעצם מרדף אחרי הנאה רוחנית, שמסתתרת בכל דבר. ויש גם את ההנאה הרוחנית. שהיא קרובה יותר אל השורש של ההנאה. כי ההנאה בשורשה, נובעת מהחוויה שהכל אחד. שהיא נובעת, ... שבה, חלק מהשכל של האדם, מנסה להתבונן על עצמו, מנקודת מבט של האין שכל. שגם זו התבוננות, שמובילה להבנה ולחוויה של אחדות. אלא, שגם הנאה רוחנית, גם היא הנאה גשמית. ולמה? כי כל ההנאות הרוחניות, הן הנאות של גוף. שהאדם אוחז בגוף ובצורה רעיונית כלשהי. כי הנאה רוחנית ואושר פנימי, הם כאשר האדם נאחז באיזה רעיון כלשהו. וזוהי בעצם הנאה גופנית. ... דהיינו, התודעה שלו, נהנית מהנאה גופנית, של השגת צורה סופית, דהיינו, רעיון מוגדר, שבו נאחז האדם ומפיק ממנו הנאה. וכל הנאה שהאדם רודף אחריה, בין אם זו הנאה גשמית ובין אם זו הנאה רוחנית, הוא תמיד רודף אחרי הנאה גשמית של גוף מצומצם. כי הגוף, דהיינו, התודעה, רודפת אחרי גוף, דהיינו, אחרי צורה מוגדרת, שגורמת לאדם להרגיש טוב. ולכן, כל ההנאות שיש בעולם, הן הנאות גשמיות, שאינן ההנאה בשורשה, שבה אין שום גוף כלל. כי בשורש, הכל אחד ממש (וגם זה עצמו גוף, אלא שהוא גוף שלם וכולי). וכל הנאה והנאה שיש לאדם, אין בה שלמות. כי בשום גוף, אין שלמות. משום, ... באמת, דהיינו, שאין דבר כזה אחדות, כי הנפרדות היא בעצמה אחדות, כך האדם קרוב יותר אל ההנאה בשורשה. ויש אנשים רוחניים, שמאסו בחיי הרוחניות, והם חוזרים לעולם הגשמי ונהנים ממנו בהנאה גדולה. משום, שבשלמות ההנאה, האפשרי (אפשרי המציאות) נכלל במחוייב (מחוייב המציאות). דהיינו, שכל מה שקיומו הוא אפשרי ומצומצם, הופך להיות מחוייב המציאות ובגודל אין סופי. כי כאשר היש והאין הם אחד, אז הנפרדות והאחדות נכללות זו בזו, כישות אחת. ואז אין שום חיסרון בשום הנאה גשמית כלל. וכאשר האדם רודף אחרי הנאה רוחנית, הוא מנסה ליהנות מהמציאות בשורשה. אבל הוא יוצר נפרדות וסבל. כי הוא בעצם מגדיר אצל עצמו, שה
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התפתחות רוחנית - שבאה לידי ביטוי בהתפתחות גשמית. הכיצד?
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
מודעות עצמית לאלוהים שבך, 2 חלקים - הספר על: חומרנות / חומריות, התפתחות רוחנית, דרכים רוחניות, שיטות רוחניות, להיות מודע לעצמך, הארה רוחנית, רוחניות ומודעות עצמית, מורים רוחניים, האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה ועוד...



מודעות עצמית ושקט נפשי - הספר על: שיטות רוחניות, חומרנות / חומריות, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...



רוחניות ומודעות לחיים טובים - הספר על: מורים רוחניים, איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Spirituality.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא התפתחות רוחנית, ייעוץ רוחני, אימון אישי רוחני בנושא חומרנות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Spirituality.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע+ ב 0.0469 שניות - עכשיו 24_04_2024 השעה 09:10:08 - wesi17