אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רוחניות ✔התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם ✔ האם העולם מתקדם לקראת שינוי תודעתי ורוחני...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
רוחניות, מודעות עצמית, להיות מודע לעצמך, רוחניות, חרדות תת מודע, ספרות רוחנית, הדרכה רוחנית, מטפלים רוחניים, ספרים רוחניים, רוחניות מהי, רוחניות ומחלות נפש, איך מגיעים לתת מודע, סדנת מודעות עצמית, איך זוכים לראיה רוחנית, הרצאות רוחניות, אהבה רוחנית, סדנא למודעות עצמית, אימון אישי רוחני, פסיכולוגיה הבנת התת מודע, תיקשור רוחני, אתרים רוחניים, בעיות נפשיות מהתת מודע, ספרי עבודה במודעות עצמית מומלצים, התפתחות אישית, איך להשפיע על התת מודע, תת מודע מאמרים, מדריך רוחני, מדריך רוחני שלילי בזמן תקשור, מדריך לרוחנית, ספרי רוחניות, ספרי תת מודע, מטפל אישי, צעדים ברוחניות, חרדת נטישה רוחנית, רוחניים, הנעת תת מודע, איך להשפיע על בן אדם להיות רוחני, דרכים לשכנע מישהו דרך תת מודע, אימון התת מודע, טיפול בכעסים בתת מודע,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
7:38התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
האם העולם מתקדם לקראת שינוי תודעתי ורוחני?

אליעד כהן פותח את הדיון בשאלה האם העולם מתקדם לכיוון שינוי תודעתי. התשובה שהוא מציע מורכבת: מצד אחד, התודעה תמיד משתנה ומתפתחת, אך מצד שני, המהות הבסיסית שלה לעולם אינה משתנה. כלומר, השינוי מתרחש רק ברמת הצורה, בעוד שהמהות נשארת זהה. אליעד מדגיש כי בפועל, אנשים חושבים שהם פונים פנימה לכיוון הרוחניות, אך לרוב הם פשוט מחליפים צורה אחת של חיצוניות בצורה אחרת. לדוגמה, אדם שעבד כל חייו וכעת נמאס לו מהעבודה מחליט לפנות לרוחניות, מתוך תחושה שהוא "נכנס פנימה", אך בפועל הוא יוצר לעצמו צורה חדשה של נפרדות. כעת הוא חושב שהרוחניות היא "טובה", בעוד העבודה היא "רעה".

דוגמה נוספת שמביא אליעד היא של אדם דתי שמחליט להפוך לחילוני. גם כאן, למרות שזה נתפס כהתפתחות או כשינוי משמעותי, זה למעשה מעבר מצורה אחת של אחיזה לצורה אחרת. האדם לא באמת הולך ל"פנימיות" מוחלטת, אלא פשוט משנה את צורת החשיבה החיצונית שלו. אליעד מדגיש שישנו רובד מוחלט של אחדות, שם אין משמעות למושגים כמו התפתחות או התדרדרות, משום שאין שום שינוי. ברובד של נפרדות, כל שינוי נתפס בעיני המתבונן כהתקדמות או כהתפתחות, אבל מנקודת מבט מוחלטת, ההפך גם יכול להיחשב כהתפתחות. אליעד מביא כדוגמה את נקודת המבט של אלוהים: עבור אלוהים, דווקא העובדה שאדם מצליח לשכוח שהוא אלוהים ולהפוך לנפרד היא אולי ההתפתחות הגדולה ביותר.

האם מערכת החינוך מתדרדרת או מתפתחת?

השיחה עוברת לנושא של מערכת החינוך. יש טענה נפוצה כי מערכת החינוך נמצאת בתהליך של התדרדרות. אליעד מסביר שלמעשה ההתדרדרות הזו עשויה להיות חיובית, משום שהקונספט הנוכחי של החינוך הוא עצמו שגוי מיסודו. התדרדרות המערכת עלולה להביא בסופו של דבר להחלפת הקונספט הישן של חינוך בצורת חשיבה חדשה לחלוטין. במקום לנסות לשפר את שיטות ההוראה בתוך המסגרת הנוכחית, אולי עדיף שהמסגרת כולה תוחלף. מצד שני, ניתן להסתכל על המצב גם בצורה הפוכה: אם נצליח לשפר את איכות החינוך, המערכת תהפוך ליעילה יותר ותישמר את המבנה הנוכחי, לטוב ולרע.

אליעד מדגיש שאין קונספט חינוכי אבסולוטי אחד שמתאים לכולם. הוא מציע שכל אדם יפעל לפי מה שהוא מאמין שנכון, ויעשה זאת במהירות וביעילות רבה ככל האפשר. אם אדם מאמין שצריך לשפר את איכות המורים, הוא צריך לפעול מיידית לשיפורם. אם הוא מאמין שצריך להחליף לגמרי את שיטת החינוך, עליו להתקדם במהירות בכיוון זה. כך ניתן לעבור במהירות לשלב הבא, ללא התמהמהות או עצלות.

מהו הקונספט החינוכי הנכון וכיצד ניתן לשפר את מערכת החינוך?

אליעד כהן טוען שאין שום קונספט חינוכי מוחלט שצריך ללכת לפיו. לדעתו, האדם צריך לעשות את מה שהוא חושב שטוב לו, ולבצע זאת בזריזות וביעילות. הוא מסביר שגם איכות גבוהה של מורים יכולה לפעמים להזיק. לדוגמה, בחינוך הדתי, לעיתים הרבנים החכמים מאוד יוצרים מצב בו התלמידים נצמדים לחוכמת הרב במקום לפתח חשיבה עצמאית. כך החוכמה של הרב דווקא עוצרת את ההתפתחות של התלמיד. אליעד אומר שאם הרב היה פחות חכם, אולי זה היה מעודד את התלמידים לחשוב באופן עצמאי ולפתח רעיונות חדשים משל עצמם.

לסיכום נקודה זו, אליעד מציע תמיד להסתכל משני הצדדים: חוכמת המורה יכולה להיות יתרון וגם חיסרון. הדבר החשוב הוא לא להיצמד לשום קונספט קבוע, אלא תמיד לבדוק מה עובד עבור האדם עצמו ולקדם זאת במהירות האפשרית.

האם המטרה היא לבטל את כל הרצונות או דווקא לממש אותם?

בשיחה על הרצונות, עולה השאלה האם המטרה הסופית של האדם היא להפסיק שיהיו לו רצונות. אליעד מסביר שהאדם בדרך כלל שואף לממש את רצונותיו, ואם היה מקבל את כל מה שהוא רוצה, בסופו של דבר הוא היה מגיע למצב שבו אין לו יותר רצונות. אליעד טוען שזה דווקא מצב חיובי, שבו האדם מרגיש שהוא השיג את הכל ואין לו מה לרצות עוד. כלומר, אין סתירה בין הרצון למלא את כל המשאלות לבין המטרה להגיע למצב נטול רצונות. כשאדם מממש את כל רצונותיו, הוא יכול להגיע למצב של שלמות ושל סיפוק, ואולי גם להבין את המציאות באופן שונה.
האם העולם מתקדם לעבר שינוי תודעתי?

השואל מתעניין האם המציאות מתקדמת לכיוון שינוי תודעתי ומה המשמעות של התפתחות רוחנית ותודעתית בעולם. אליעד מסביר שיש בתודעה תמיד תנועה כפולה: מצד אחד היא משתנה, מצד שני היא נשארת תמיד אותה מהות. ברמה המעשית, יש אנשים הסבורים שהחברה הולכת יותר "פנימה" ומעדיפה עיסוק רוחני על פני פעולות חיצוניות, אך בפועל האדם רק מחליף צורה חיצונית אחת באחרת. לדוגמה, מי שנמאס לו לעבוד עשוי להתחיל לחפש רוחניות, אך זו גם יכולה להיות "יציאה החוצה" לצורה אחרת של נפרדות, כמו אדם דתי שהופך לחילוני או להיפך. אליעד מחדד שתמיד אפשר להתייחס לזה כהתפתחות או כהתרחקות, תלוי בפרספקטיבה: מנקודת מבט של אחדות מוחלטת, לא באמת קורה שינוי, אך בתוך עולם הצורות יש תנועה והתחדשות.

האם יש משמעות להתפתחות רוחנית או למעבר לרוחניות?

השואל מציין שאנשים מאוכזבים מכך ששום דבר חיצוני לא ממלא אותם, ולכן פונים פנימה. אליעד מציין שבמקרים רבים הם לא באמת פונים ל"פנימה" מוחלט אלא לנפרדות חדשה: חילופי אמונות, או מעבר מצורה אחת לצורה אחרת. יש נקודה מוחלטת של אחדות שבה לא שייך לדבר על התפתחות, כי שם אין שום שוני. ואולם ברובד הנפרדות, כל שינוי שאדם עובר בחייו - בין אם זה חיפוש רוחניות, עזיבת הדת, חזרה בתשובה, או חילופי עבודה - נתפס בעיני הסביבה כ"התפתחות" מסוג מסוים.

מהי ההתפתחות המוחלטת מנקודת המבט של אחדות?

אליעד מביא דוגמה: מהזווית האלוהית, אפשר לומר שהעולם "מתפתח" בכך שאלוהים מצליח להיות אדם נפרד ששכח שהוא אלוהים. כלומר, יתכן שדווקא ההתרחקות מהמוחלטת היא ההתפתחות הגדולה בעיני אותו מקור אחד. הכל עניין של נקודת מבט: בנפרדות אנו מדברים על ערכים כמו "להתפתח", "להתקדם", "להשתפר", אך מנקודת המבט המוחלטת אין הבדל בין התפתחות ללא התפתחות.

האם מערכת החינוך באמת מתדרדרת?

השאלה עוברת למערכת החינוך ולשאלה האם היא מתקדמת או מתדרדרת. אליעד טוען שההתדרדרות עשויה להיות תהליך חיובי, כי הקונספט של חינוך במתכונתו הקיימת הוא שגוי מיסודו. קריסת המבנה הנוכחי עשויה לעודד אנשים לחפש אלטרנטיבות חדשות לגמרי. אם המערכת נחלשת, אולי זה יביא בסופו של דבר לשינוי מהותי, במקום לנסות רק "לשפר" שיטות לימוד בתוך אותה מסגרת. מצד שני, ניתן להסתכל על המצב גם אחרת: אם משפרים את המערכת, היא אולי תיהפך ליעילה יותר, ועל ידי כך תשמר את הקיים. בכל אופן, השורה התחתונה היא שהמציאות מתקדמת תמיד לכיוון מסוים, אך שאלת ה"כיוון הנכון" תלויה בנקודת המבט של המתבונן.

מהו קונספט החינוך הנכון לפי אליעד?

אליעד מסביר שאין באמת קונספט אבסולוטי שכולם צריכים לפעול לפיו. לדעתו, כל אחד צריך לקדם את מה שהוא חושב שנכון ולמהר להגשים את רצונו. אם אדם משוכנע שצריך לשפר את איכות המורים, שילך ויעשה זאת בכל הכוח. אם אדם אחר חושב שדווקא מערכת החינוך צריכה להתפרק, שילך לכיוון הזה. כשמסיימים למצות קונספט מסוים, עוברים לשלב הבא. דוגמה לכך אפשר לראות באנשים דתיים חכמים: לפעמים דווקא העובדה שהמורה או הרב "חכם" מאוד, הופכת למכשול עבור התלמיד, שנצמד לחוכמת הרב במקום להתקדם בעצמו. כך שה"טוב" וה"רע" בכל שיטה אינם מוחלטים.

האם המטרה היא להפסיק את כל הרצונות?

בסוף השיחה עולה השאלה אם המטרה הסופית היא לא להגיע למצב שאין רצונות כלל. אליעד משיב שהאדם בדרך כלל רוצה למלא את רצונותיו. אם אדם היה מקבל כעת את כל משאלותיו, הוא היה מוצא את עצמו בלי רצון שיידרש למלא, וזה היה מצב טוב מבחינתו. במובן הזה, אין בכך סתירה: ברגע שיש רצונות - רצוי למהר ולהגשים אותם עד כמה שניתן, כדי להגיע למצב שבו אין יותר מה לחפש, ואולי משם אפשר להבין את המציאות אחרת.
מה השאלה?

ש: שאלה הראשונה לגבי הדבר מה שדיברנו עכשיו כן, האם המציאות הולכת לכיוון שינוי תודעתי?

אליעד: מה אתה חושב?

ש: אני לא יודע אני שואל אותך.

אליעד: התשובה היא שתמיד ותמיד לא, האם המציאות הולכת לשינוי תודעתי כן ולא התודעה בסוף תמיד נשארת אותה תודעה ותמיד אתה גם חושב אותו דבר אלא מה שאתה תמיד גם אולי חושב על זה בצורה שונה, תמיד לא משנה. קח תודעה המהות של החשיבה תמיד תישאר אותה מהות והחשיבה תמיד משתנה ברמה העובדתית.

ש: אוקי אבל אני מדבר על הקטע הזה של בעולם העשייה כביכול האם יש איזה התכוונות התכווננות של האנשים לכיוון הפנימה ליותר מאשר בחוץ.

אליעד: תראה מצד אחד אתה יכול להגיד שכן מצד שני אתה יכול להגיד שלא, אתה תשאל אותי על מה על ההפך "מה אתה חושב ואני אגיד לך את ההפוך".

ש: אני רואה שכן אנשים עם הזמן כאילו רואים ששום דבר לא ממצא ושום דבר כאילו לא מספק וזה.

אליעד: ואז מה עושים?

ש: ואז נכנסים פנימה.

אליעד: לא הם נכנסים פנימה הם לא הולכים פנימה הם הולכים החוצה לנפרדות חדשה, לדוגמה בן אדם נגיד נמאס לו לעבוד ואז הוא אומר "בוא נלך לשיעורים של רוחניות נניח" זה אומר שהוא הולך החוצה לא פנימה.

ש: למה?

אליעד: למה החוצה כי הוא יוצר נפרדות הוא חושב שלעבוד זה לא טוב, קודם הוא חשב שלעבוד זה טוב אז הוא עבד עכשיו הוא חושב שלעבוד זה לא טוב שרוחניות זה טוב אז הוא הלך לרוחניות אבל גם זאת צורה רעה, גם זה נפרדות הוא רק החליף בעיה אחת בבעיה אחרת. לדוגמה בן אדם דתי שכל חייו למד יום אחד נמאס לו להיות דתי יום אחד נמאס לו להיות דתי הוא הולך להיות חילוני אז מה זה אומר שהוא התפתח רוחנית אתה יכול להגיד שכן הוא הגיע להבנה חדשה, הוא הפסיק ללמוד רוחניות והוא הלך לגשמיות זאת התפתחות הפוכה אבל זאת גם אחיזה בצורה שתיהן זה צורות.

יש מקום שבו אתה הולך רק פנימה אבל גם אז זה נקרא רק פנימה בסדר אבל בכל מקרה וגם כשאתה הולך פנימה בוא אני אתן לך דוגמה ממני, מה אתה שאלת בהתחלה האם יש התפתחות אני לדוגמה יש לי התפתחות מצד אחד כן כל הזמן אני מתפתח מצד שני אני כל הזמן מדבר על אותו דבר אבל זה נכון לגבי כל האנשים בעולם תמיד.

ש: אז מצד אחד יש התפתחות מצד שני אין שום התפתחות.

אליעד: אתה רק מחליף צורה תבין יש את האחד באחד המוחלט אין הבדל להתפתחות לא התפתחות אבל בצמצום זה כבר צורות צורה כזאת וצורה כזאת יש שתי צורות אני אתן לך דוגמה, אם כולנו היינו ככה כמוני נגיד אז היינו מסתכלים עליך ואומרים "אה תראו הוא התפתח הוא שכח את האחדות, הוא הגיע לנפרדות" היינו עושים הפוך.

ש: אתה היית המפורסם.

אליעד: נכון אצל אלוהים ההתפתחות שלו הוא אומר " אה תראו הנה אחד הצליח להשתחרר להיות אלוהים". היו עושים ספר "להיות בן אדם" כן, הבנת מה זה התפתחות מי מחליט זאת רק צורה באחד ההוא הראשון זה אחד אז אין שאלה מי התפתח אין שינוי אבל בנפרדות אחר כך זה כבר צורות אז למה אתה אומר שזה התפתחות אולי זאת התפתחות הפוכה, אולי אלוהים מצליח להתפתח ולהרחיק את עצמו מעצמו.

ש: אולי הוא בכלל לא רוצה אולי זה נסיגה זאת לא התפתחות.

אליעד: הבנת התפתחות זה ביחס למשהו ומאחר ששום דבר לא מחויב אז אתה לא יכול להתפתח ללכת למחויב. הנושא הספציפי הזה הבנו אותו?

ש: יש לי בהקשר הזה של ההתפתחות.

אליעד: כן אוקי.

ש: אני לא יודעת אם זה שייך אבל אולי כן.

אליעד: תכף נחליט אם כן או לא.

ש: לגבי מערכת החינוך שבעצם יש טענה שמערכת החינוך צריכה לשנות צורה בעצם היא לא מתפתחת אלא יש התדרדרות.

אליעד: התדרדרות לכיוון חיובי, מה חיובי בזה שמערכת החינוך מתדרדרת כי הקונספט של החינוך הוא עצמו רקוב בכלל אז זה שהוא מתדרדר זה סימן טוב כי בסוף יחליפו את כולו בבת אחת. מה הם אומרים הם אומרים "בואו נחליף את צורת הלימוד" אבל בכלל צריך להחליף את הרעיון של השכל שלך צריך להחליף אותו אז ההתדרדרות הזאת הולכת לכיוון חיובי כי יותר ויותר לא רוצים ללמוד ואז זה מקרב אותך לכך שהם יחפשו אלטרנטיבות בכלל לקונספט של החינוך.

ש: אז מה הקונספט של החינוך בעצם השאלה שלי מה קונספט שלדעתך.

אליעד: אבל כמובן שזה גם יכול להיות הפוך שאם אתה תשפר להם את הלימוד אז הם יהיו יותר חכמים איך שמסתכלים על זה.

ש: אבל מה הקונספט הדחוף שצריך לשפר אותו או מה הקונספט הנכון.

אליעד: מה שהם עושים זה טוב כאילו מה שהם חושבים שצריך לשפר צריך לשפר.

ש: מה לדעתך כיוון.

אליעד: מה שהם חושבים אין כיוון מה שהם חושבים זה הכיוון.

ש: אמרת עכשיו רקוב למה אתה מתכוון?

אליעד: כל אחד שיבדוק מה הוא חושב שהוא צריך לשפר שישפר שיעשה את זה הרבה יותר מהר לא משנה מה, מה הוא חושב שעושה לו טוב ותשפר רק תרוץ תתקדם בבקשה תעשה את זה יותר מהר.

ש: אין איזה קונספט של ילדים נכנסים לכיתה א' מה צריך ללמד אותם?

אליעד: אין קונספט אין שום משמעות לקונספט אתה צריך שזה יבוא מתוכך, מה שאתה חושב שצריך לשפר תשפר רק תעשה את זה יותר בזריזות. אתה מהר מאוד תגלה מה השלב הבא.

ש: הבנתי זאת אומרת מתוך וזה תהליך שאי אפשר לקדם אותו?

אליעד: אפשר מה אמרתי תעשה מה שאתה רוצה רק תקדם אותו, זה בדיוק מה שאמרתי.

ש: אבל איך תקדם אותו?

אליעד: איך מקדמים תהליכים בעולם שיותר חשוב לך אז אני עומד ואומר לך "אתה יודע מה שאתה רוצה זה מאוד חשוב רוץ קדימה תסיים אותו" זהו יש לך פרויקט תסיים אותו כמה שיותר מהר כדי שתגיע לפרויקט הבא תסיים את הכל תנוח, אני בעד לעשות הכל רק תעשה את זה יותר מהר תסיים אל תהיה עצלן רוץ קדימה תסיים את כל המשימות.

ש: אז מה הראייה שלך עדיין של החינוך שיכולה לקדם כמו שאתה מביא לנו פה.

אליעד: את שואלת אבל שאלה אחרת טוב עכשיו אני אתן לך תשובה הפוכה, קודם כל התשובה הראשונה מה שאתה חושב שצריך לקדם אותו תקדם עכשיו תשובה הפוכה, מה צריך לקדם תקדם את איכות המורים לדוגמה אם הבן אדם עצמו המורים / ההורים יהיו יותר חכמים יותר מבינים את עצמם אז ממילא גם החינוך יהיה אולי יותר טוב יכול להיות שהם יהיו יותר טיפשים אז יהיה אינטרס לילדים לברוח מהם, הפוך יכול להיות אופציה הפוכה נגיד לדוגמה החינוך הדתי נניח, נניח שמי שמלמד בחינוך הדתי הם חכמים אבל ראית גם את התוצאות כאילו זה שהמורה חכם זה לא תמיד גורם לכך שהתלמיד יהיה חכם הרבה פעמים זה גורם לכך שתלמיד יאחז ויהיה מקובע בחוכמה של הרב שלו.

כאילו נגיד הרב מלמד אז בגלל שהוא כל כך חכם זה בעצם היה הבלוק המחסום, זאת אומרת למה התלמיד לא מתקדם מעל רבו כי הוא אומר "הרב שלי היה כל כך חכם מה אני יותר חכם ממנו", זאת אומרת שאם הרב לא היה חכם אולי זה היה גורם לך לבדוק יש שני צדדים.

ש: אולי לגורם לעצמך כן לבדוק את זה בעצמך.

אליעד: נכון אלא אם כן אתה בא אלי ואז אני מסביר לך אל תאמין לי יש לך את שני היתרונות. הבנו?

ש: אז רגע המטרה זה להפסיק שיהיה רצונות?

אליעד: את שמעת אותי אומר את זה?

ש: לא אתה אומר יש רצון לעשות אותו כמה שיותר מהר.

אליעד: כן כדי, לא שיהיה.

ש: משהו יעצור את זה בסוף?

אליעד: אם תסיימי את הרשימה אז זה יעצור.

ש: נו ואז?

אליעד: ואז יהיה לך טוב, לא את לא רוצה?

ש: אז כן המטרה שיפסיקו להיות רצונות.

אליעד: לא יודע מה את חושבת, מה את רוצה?

ש: לפי מה שאתה אומר.

אליעד: יש לך רצונות כלשהם עכשיו יש לך רצונות, אם עכשיו נותנים לך אותם את לוקחת?

ש: כן.

אליעד: אז זאת אומרת לא מה לא יהיה לי רצונות ואם אני ייתן לך את כל מה שאת רוצה מה שאת רוצה מה יקרה לך לא יהיו לך רצונות לא, נו אז זה טוב או לא טוב?

ש: טוב.

אליעד: יפה זהו.
רוחניות - מהי רוחניות? מהי חשיבה רוחנית? מהי רוחניות אמיתית? איך להיות רוחני?
רוחניות - מהי רוחניות? מהי חשיבה רוחנית? מהי רוחניות אמיתית? איך להיות רוחני? מהי גישה רוחנית נכונה? מהי חשיבה רוחנית? רוח = הצד השני של החומר. הרוחניות מייצגת את הצד הפנימי של המציאות. רוחניות = האדם מקשיב לרגשות שלו. רוחניות = האדם משתמש במחשבה הרוחנית לפני ביצוע פעולה ממשית. רוחניות = האדם חושב בצורה מופשטת על המציאות. רוחניות = האדם מסתכל על המהות הרוחנית של הדברים ולא על המעטפת החיצונית שלהם. רוחניות = הדגש של האדם הוא על צורת המחשבה שלו. רוחניות = הבנה שהתכלית הסופית היא הרגש הרוחני של האושר, ללא קשר לצורה החיצונית של המציאות. רוחניות = להבין מה טוב בכל דבר. רוחניות אמיתית = היכולת ליהנות מכל דבר ולראות בו משהו רוחני. רוחניות אמיתית = להרגיש אחדות עם כל דבר ואהבה כלפי כל דבר. רוחניות = לראות את המכנה המשותף המאחד שיש בדברים השונים. רוחניות = הסתכלות על המציאות ללא אגו ושיקולי כבוד אינטרסים אישיים וכיוב. רוחניות = למצוא את נקודת האמת שיש בכל דבר. רוחניות = היכולת לראות את הסיבה האמיתית שעומדת מאחורי האירועים. רוחניות = ליהנות מהטוב שיש ברגע הזה. רוחניות = אושר = שלמות = שמחה. ...
אושר, רוחניות בעבודה, רוחניות מעשית, להיות מאושר, רוחניות עכשווית, רוחניות בארגונים, גשמיות, חיפוש רוחני, נהנתנות, ליהנות מהחיים, ללמוד מתמטיקה, מדיטציה
אושר, רוחניות בעבודה, רוחניות מעשית, להיות מאושר, רוחניות עכשווית, רוחניות בארגונים, גשמיות, חיפוש רוחני, נהנתנות, ליהנות מהחיים, ללמוד מתמטיקה, מדיטציה
... רוחניות בעבודה, רוחניות מעשית, להיות מאושר, רוחניות עכשווית, רוחניות בארגונים, גשמיות, חיפוש רוחני, נהנתנות, ליהנות מהחיים, ללמוד מתמטיקה, מדיטציה איך אפשר להיות מאושר תוך כדי עבודה ומדוע מדיטציה לא מספיקה? אליעד כהן מסביר שכדי לחוות אושר ורוחניות אמיתית בעבודה, האדם צריך לשנות את התפיסה הרוחנית שלו לגבי מה זה אושר. לפי אליעד, הבעיה מתחילה כאשר אנשים מפרידים בין הרוחניות לבין העבודה, וחושבים שעבודה וכסף הם משהו רע שמונע מהם להתפתח רוחנית. הם חושבים שכדי להיות רוחניים צריך לשבת במדיטציה או לקרוא ספרי רוחניות, אבל אליעד טוען בדיוק ההפך. מהי התפיסה השגויה לגבי רוחניות ואושר? אליעד מסביר שהתפיסה הרווחת היא שיש דברים שהם רוחניים באופן מוחלט (כמו מדיטציה), ויש דברים שהם לא רוחניים, כמו עבודה או כסף. אנשים חושבים שאם הם עושים מדיטציה הם מתקרבים לאושר מוחלט, ואם הם עובדים או מלמדים מתמטיקה הם מתרחקים ממנו. לדעתו זו אשליה ... העבודה או בשיעורים פרטיים במתמטיקה, למשל. איך להפוך את העבודה להתבוננות רוחנית? אליעד מדגים באמצעות מקרה של אדם שמלמד שיעורים פרטיים במתמטיקה. במקום להשתעמם או לחוש תסכול מההוראה, האדם יכול להשתמש בשיעור כהזדמנות ... האלה הופכות את הפעילות היומיומית, במקרה הזה הוראת המתמטיקה, להזדמנות רוחנית שמפתחת את השכל ואת הרגש של המורה ומאפשרת לו ליהנות ממה שהוא עושה. מדוע אין הבדל אמיתי בין ללמד מתמטיקה לבין חיפוש רוחני? אליעד מסביר שבסופו של דבר, כל נושא וכל פעילות הם רק לבושים שונים לאותה מהות רוחנית אחת. אדם יכול למצוא את האושר המוחלט ואת האחדות הרוחנית בין אם הוא עוסק במתמטיקה או בכל דבר אחר. כדי להגיע להבנה זו, עליו להתייחס לכל דבר כאמצעי לחקירה רוחנית, כאשר השאלות למה הדבר הוא כך ולא אחרת? מובילות אותו להבין את המציאות באופן עמוק יותר. מהם הטעויות הנפוצות בדרך לחיפוש רוחני? אנשים נוטים להגדיר אושר לפי תנאים מסוימים. למשל, הם אומרים: אהיה מאושר רק אם לא אצטרך לעבוד. אך אליעד מדגיש שאושר מוחלט חייב להיות בלתי תלוי בשום תנאי. האדם שחושב שרק במדיטציה או רק בקריאת ספרים רוחניים הוא יכול להיות מאושר, מפספס את המהות של אושר מוחלט - שאמור להיות זמין בכל סיטואציה, בלי שום תנאי. כיצד מפתחים את השכל ואת הרוחניות באופן מעשי? אליעד מציע למי שנתקע בדרך הרוחנית או מרגיש שאין לו דרך להתקדם, להתחיל לפתח את החשיבה השכלית שלו באמצעות פעילויות כמו משחקי חשיבה, משחקי לוגיקה ושחמט, כי לדבריו, ככל שהמוח ... בצורה יותר מופשטת ומדויקת. הוא מספר מניסיונו האישי שכאשר נתקע בחיפוש רוחני, הוא עצמו עבר לשחק משחקי חשיבה, מה שסייע לו מאוד לפתח את יכולותיו הרוחניות. מהו סודה של האחדות הרוחנית? האחדות האמיתית לפי אליעד היא היכולת לחוות את כל המצבים בצורה שווה. למשל, ליהנות באותה מידה בין אם אתה עוסק במדיטציה ובין אם אתה עוסק ... מסוגל לחוות אושר מוחלט בכל רגע, גם אם לכאורה הוא עושה פעולות שגרתיות או לא רוחניות. אליעד מדגיש שאם האדם לא יכול לחוות את האושר המוחלט בעבודה, סימן שהוא עדיין לא הגיע לאחדות מוחלטת. הוא צריך לשאול את עצמו שאלות, לחקור את ... הכי פשוטים בעבודה היומיומית, ורק כך יוכל לראות איך כל דבר מוביל לאחדות הרוחנית. למה חשוב לחקור דווקא את הפרטים הקטנים בעבודה? אליעד מסביר שדווקא השאלות על הפרטים הקטנים (למה דבר אחד קורה כך ולא אחרת) מביאות להבנה עמוקה ... את הפרטים הקטנים במציאות, הוא יכול לראות דרכם את התמונה הגדולה של האחדות הרוחנית. מהי המשמעות של אחדות מוחלטת לעומת אחדות שקרית? אחדות שקרית היא האמונה שהאושר נמצא במקום אחר, למשל במדיטציה או בקריאת ספרים
רוחניות אובדנית, רוחניות שקרית, בעיות של מורה רוחני, חיפוש רוחני, מי זה אליעד כהן? נוקם ונוטר, מודעות עצמית, התפתחות רוחנית, רוחניות עכשווית, אנשים רוחניים, התעוררות רוחנית, אושר או סבל
רוחניות אובדנית, רוחניות שקרית, בעיות של מורה רוחני, חיפוש רוחני, מי זה אליעד כהן? נוקם ונוטר, מודעות עצמית, התפתחות רוחנית, רוחניות עכשווית, אנשים רוחניים, התעוררות רוחנית, אושר או סבל
רוחניות אובדנית, רוחניות שקרית, בעיות של מורה רוחני, חיפוש רוחני, מי זה אליעד כהן? נוקם ונוטר, מודעות עצמית, התפתחות רוחנית, רוחניות עכשווית, אנשים רוחניים , התעוררות רוחנית, אושר או סבל מהם הבעיות העמוקות ברוחניות עכשווית? ההרצאה נוגעת במגוון נושאים הקשורים לרוחניות עכשווית, ואחת השאלות המרכזיות היא מה המשמעות של רוחניות אובדנית או שקרית. אליעד כהן מדבר על הרוחניות בעידן המודרני, כשהוא מתאר את השפעתה על אנשים בתרבות העכשווית. הוא מציין כי הרבה אנשים שרוצים להיות רוחניים, למעשה פועלים מתוך פחד, חוסר אונים, ותחושת חוסר שייכות. תופעה זו מתבטאת בעבודות רוחניות שמטרתן לא לשפר את החיים אלא להימנע מהם או להימנע מהתמודדות עם קשיים. מהו הקשר בין רוחניות לפטריות רעילות? בהמשך ההרצאה, אליעד משווה את הרוחניות הפופולרית לפטריות רעילות. הוא טוען שמבחינתם של רבים, רוחניות נראית כמשהו טבעי ויפה, אך למעשה היא רעילה ויכולה להוביל את האדם למקום של חוסר תועלת. הוא מסביר כיצד רוחניות, במקום לחבר אנשים לחיים האמיתיים ולעזור להם להתמודד עם קשיים, עלולה להרחיק אותם מהמציאות וליצור מהם אנשים שרק מחפשים אשליות של פתרון מיידי. איך מבדילים בין רוחניות אמיתית לרוחניות שקרית? שאלת הליבה שואל אליעד כהן היא כיצד ניתן להבדיל בין רוחניות אמיתית לבין רוחניות שקרית. הוא מציין כי רוחניות אמיתית תוביל את האדם להתמודד עם עצמו בצורה אובייקטיבית, כלומר, מתוך קבלה של כל מה שיש, טוב ורע. ברוחניות שקרית, לעומת זאת, יש נטייה להימנע מהתמודדות אמיתית עם המציאות ולהתכחש לקיומם של הקשיים. מהו תהליך ההתחברות לרוחניות אמיתית? במהלך ההרצאה, אליעד מציין את הצורך בהתחברות לרוחניות אמיתית, שתבוסס על היצמדות לאמת ויכולת להתמודד עם כל מה שמתרחש במציאות. הוא מדגיש את הצורך בהבנה מעמיקה של כל אחד מהשלבים בדרך אל ההארה הרוחנית - לא דרך אשליות או חיפוי על הבעיות, אלא דרך קבלה מלאה של כל מציאות חיים, גם אם היא קשה. התחברות כזו לרוחניות תוביל את האדם לאותנטיות אמיתית, ולהבנה שהחיים הם סבל, אך גם תהליך שממנו ניתן ללמוד ולהתפתח. מהם הקשיים האמיתיים שמתעוררים בתהליך הרוחני? לסיום, אליעד מדבר על הקשיים האמיתיים שיכולים להתרחש בתהליך הרוחני, כמו פחד, חוסר יכולת להתמודד עם הכאב, והקושי בקבלת אחריות על החיים. הוא מציין גם את הצורך בהבנה שהרוחניות היא לא תיקון של החיים, אלא יכולת ...
ריקנות רוחנית, רוחניים ריקניים, רוחניות משעממת, שעמום רוחני, פחד רוחני, חיפוש רוחני, לימוד רוחניות, ריקנות קיומית, רוחניים משעממים, פחד מוות, בודהיזם, מדיטציה, ויפאסנה, נזק רוחני, בעיות רוחניות
ריקנות רוחנית, רוחניים ריקניים, רוחניות משעממת, שעמום רוחני, פחד רוחני, חיפוש רוחני, לימוד רוחניות, ריקנות קיומית, רוחניים משעממים, פחד מוות, בודהיזם, מדיטציה, ויפאסנה, נזק רוחני, בעיות רוחניות
... רוחנית, רוחניים ריקניים, רוחניות משעממת, שעמום רוחני, פחד רוחני, חיפוש רוחני, לימוד רוחניות, ריקנות קיומית, רוחניים משעממים, פחד מוות, בודהיזם, מדיטציה, ויפאסנה, נזק רוחני, בעיות רוחניות מהי הבעיה שנוצרת מלימודי רוחניות? אחת הבעיות המרכזיות שאליעד כהן מציג בנושא של לימודי רוחניות היא שהאדם מגיע ללמוד תחומים הקשורים לאושר, מודעות עצמית, מדיטציה (ויפאסנה) ועוד שיטות שונות כמו בודהיזם. בהתחלה, האדם שמתחיל ללמוד לימודים רוחניים חווה הצלחות ומגיע לרמות מסוימות של מודעות ואושר, אך לאחר שהוא עובר שלב זה, נוצרת אצלו בעיה חדשה ועמוקה יותר - תחושת ריקנות רוחנית וחוסר משמעות קיומית. אליעד מסביר שהבעיה הזאת נוצרת כאשר האדם לומד את הרוחניות ברמה עמוקה ומצליח להשתחרר מדברים חיצוניים שגורמים לו להרגיש אושר או סבל. ככל שהוא מתנתק יותר ... הוא יושב, כלומר, הוא מאבד את המשמעות שהעניקה לו חיים. במצב זה, במקום לחוש שחרור, הוא חווה שעמום קיומי וריקנות, משום ששום דבר כבר לא מעניין אותו או משמעותי עבורו. כיצד רוחניות יכולה לגרום לאיבוד משמעות בחיים? אליעד כהן מסביר באמצעות דוגמאות של אנשים שעושים מדיטציות, כמו ... עושה פה?. זאת מפני שההתנתקות מהמשמעות של הדברים החיצוניים לא בהכרח יוצרת משמעות פנימית חדשה, אלא עלולה לגרום לו להרגיש שאין בכלל סיבה לחיות. מה הקשר בין פחד מוות לבין רוחניות? אליעד מציין שפחד מוות הוא בעיה נוספת שנוצרת אצל אנשים שלמדו הרבה רוחניות. כאשר האדם משתחרר מרוב הרצונות שלו, מצד אחד הוא אינו רוצה דבר ולכן לכאורה אינו אמור לפחד ממוות. ... משמעותו אני לא רוצה בהכרח לחיות. זוהי ההכרה שהחיים חסרי משמעות כשלעצמם, ואם החיים חסרי משמעות - למה לפחד מהמוות? זוהי נקודה שבה רבים מגיעים אליה לאחר שנים של לימודים רוחניים עמוקים, וזו נקודה מאוד מורכבת וקשה לפתרון. מה ההבדל בין האחדות השקרית לאחדות האמיתית? אליעד מדבר על שני סוגים של אחדות: אחדות שקרית ואחדות אמיתית. האחדות השקרית היא מצב שבו האדם מתנתק מכל דבר, לא מזדהה עם כלום ואומר שום דבר לא חשוב. הוא מגיע כביכול לרוחניות, אבל במצב זה הוא גם מאבד כל עניין ומשמעות. זוהי למעשה ריקנות מוחלטת, אך לא מתוך שחרור אמיתי אלא ... ולא יאבד משמעות בחיים, כי בשבילו לא קיימת בכלל השאלה הזו - הוא משוחרר לגמרי גם מהרצון במשמעות וגם מהרצון בהיעדר משמעות. מהן הבעיות המרכזיות שנוצרות בעקבות לימודים רוחניים עמוקים? אליעד כהן מסביר בהרחבה את הבעיות הרוחניות העיקריות שנוצרות בעקבות לימודי רוחניות אינטנסיביים: תחושת ריקנות וחוסר עניין בחיים - האדם מבין שהכל זמני ולכן מאבד עניין. פחד קיומי ... לבין חוסר יכולת להשתחרר מכל הרצונות. הגעה לאחדות שקרית - ניתוק רגשי ותחושה של חיים חסרי משמעות. קושי במציאת משמעות פנימית חדשה לאחר אובדן המשמעות החיצונית. שעמום רוחני - חוויה של ריקנות מתמשכת כתוצאה מאובדן היכולת להתרגש ולהתחבר. אליעד מדגיש את המורכבות של ההגעה למודעות רוחנית אמיתית, ומזהיר שללא הבנה עמוקה ואמיתית של מהות הקיום והרצונות האנושיים, לימודים רוחניים עלולים להוביל למשבר עמוק של משמעות וזהות. מהו שעמום רוחני? איך מתמודדים עם ריקנות קיומית? האם מדיטציה יכולה להזיק? מה ההבדל בין אחדות שקרית לאמיתית? למה לימוד רוחניות גורם לאיבוד משמעות בחיים? איך להשתחרר מפחד מוות? ...
רוחניות ואהבה למוות, אנשים רוחניים שמאוהבים במוות, רוחניות ושנאת החיים, רוחניות ואהבת המוות, מורה רוחני מת מאושר, האם המוות זו שלמות? האם המוות הוא אושר? האם המוות הוא שקט נפשי? איך מרגיש מוות? אחדות שקרית, להשתחרר מהסבל, בודהיזם
רוחניות ואהבה למוות, אנשים רוחניים שמאוהבים במוות, רוחניות ושנאת החיים, רוחניות ואהבת המוות, מורה רוחני מת מאושר, האם המוות זו שלמות? האם המוות הוא אושר? האם המוות הוא שקט נפשי? איך מרגיש מוות? אחדות שקרית, להשתחרר מהסבל, בודהיזם
רוחניות ואהבה למוות, אנשים רוחניים שמאוהבים במוות, רוחניות ושנאת החיים, רוחניות ואהבת המוות, מורה רוחני מת מאושר, האם המוות זו שלמות? האם המוות הוא אושר? האם המוות הוא שקט נפשי? איך מרגיש מוות? אחדות שקרית, להשתחרר מהסבל, בודהיזם מדוע אנשים רוחניים נמשכים למוות? אליעד כהן מסביר בהרצאה שלו על התופעה של אנשים רוחניים שמגלים עניין רב במוות, למרות שמקובל לחשוב שרוחניות נועדה כדי לשפר את חוויית החיים. הוא מתאר שני סוגי אנשים עיקריים בעולם: הסוג הראשון הוא ... שהגיעו למסקנה שהמרוץ הזה אחרי מטרות חומריות הוא מקור לסבל ולכן הם בוחרים בדרך הרוחנית. מה מוביל אנשים לחפש רוחניות? אליעד כהן מסביר שרבים שבוחרים בדרך רוחנית עושים זאת בגלל שהמרדף אחרי הרצונות וההישגים בחיים גרם להם לסבל רב. הם מגלים שכשאדם רוצה יותר ... מתוך רצון להימנע מהסבל הזה, הם מחפשים אלטרנטיבה שתציע להם שקט פנימי ושלווה. מדוע הרוחניות לפעמים מובילה לדיכאון ולמשיכה למוות? למרות שהמטרה המקורית של אנשים רוחניים היא להימנע מהסבל של החיים, רבים מהם מגלים שהדרך הזו מובילה אותם דווקא לכיוון ההפוך - להרגיש משיכה למוות. אליעד כהן מתאר כיצד אנשים רוחניים מתאהבים ברעיון של המוות, כי מבחינתם המוות נתפס כמצב אידיאלי שבו אין סבל, אין רצונות, ואין ... ברצונות ובהזדהות איתם בצורה חופשית, ולא לברוח באופן מוחלט מהחיים. מה הסכנה בדרך הרוחנית המוחלטת? הסכנה הגדולה, לפי אליעד, היא שאם אדם מתנתק לחלוטין מרצונות וממטרות חיצוניות, הוא ... ומתי להתנתק מהם פנימית, בהתאם למה שטוב ונכון לכל אדם. האם המוות הוא אושר? למה רוחניות מובילה לדיכאון? מהי אחדות שקרית? מה זה מורה רוחני מת מאושר? איך להשתחרר מהסבל? האם רוחניות גורמת לרצות למות? מוות ורוחניות, המוות כשלמות, המוות כרוגע, המוות כאושר, האם מתים מאושרים? אין הבדל בין חיים למוות, רוחניות ורצון למות, רוחניות ורצון להתאבד, רוחניות תגרום לך לרצות למות, רוחניות תגרום לך לדיכאון ...
חקירה רגשית, היפוכים, חקירה שכלית, כסף טוב או רע, לעבוד טוב או רע, אולי ההפך הוא הנכון, איך לשאול שאלות, רוחניות שקרית, רוחניות אמיתי, דבר והיפוכו, אחדות ההפכים
חקירה רגשית, היפוכים, חקירה שכלית, כסף טוב או רע, לעבוד טוב או רע, אולי ההפך הוא הנכון, איך לשאול שאלות, רוחניות שקרית, רוחניות אמיתי, דבר והיפוכו, אחדות ההפכים
... חקירה שכלית, כסף טוב או רע, לעבוד טוב או רע, אולי ההפך הוא הנכון, איך לשאול שאלות, רוחניות שקרית, רוחניות אמיתי, דבר והיפוכו, אחדות ההפכים איך אפשר להחליט החלטות אם הכל אחד והכל שווה? ... של אליעד היא כיצד בן אדם יכול לקבל החלטות בחייו, אם הוא מאמץ את ההבנה או המחשבה הרוחנית שאומרת הכל אחד, הכל טוב או הכל שווה. לכאורה, אם באמת הכל שווה, אז אין יתרון או ... אפשר היה לעשות דברים אחרים. כך עולה השאלה כיצד להחליט אם לעבוד או לא. מה ההבדל בין רוחניות שקרית לבין רוחניות אמיתית? אליעד מסביר שיש שני סוגים של הבנה רוחנית, רוחניות שקרית ורוחניות אמיתית: רוחניות שקרית: האדם מנסה לאמץ את המחשבה שהכל אחד, שאין הבדל בין דברים, לדוגמה שאין הבדל בין אם יש לו כסף או אין לו כסף, אך בפועל הוא ממשיך להרגיש את ההבדלים האלה. זו רוחניות שקרית כי הוא אומר הכל אחד אבל עדיין חווה הבדלים פנימיים שמייצרים לו סבל. רוחניות אמיתית: האדם מסוגל לחוות את המציאות משתי זוויות שונות וסותרות לחלוטין בו - ... יכול להתבצע באופן שטחי, אלא חייב להיות יסודי ומעמיק. הוא מזהיר כי מדיטציות או טכניקות רוחניות שטחיות לא יביאו לאיזון אמיתי וקבוע, אלא רק יצרו חוויה זמנית וחולפת. רק חקירה ... באופן טבעי והאדם משתחרר מתלות בכל תפיסה חד - צדדית של המציאות. איך להחליט החלטות? רוחניות אמיתית מול רוחניות שקרית האם כסף זה טוב או רע? אחדות ההפכים מהי חקירה רגשית ושכלית? ...
לימודי רוחניות, לימודי קבלה, לימודי מודעות עצמית, לימודי התפתחות אישית, השוואה בין מקומות, איפה הכי טוב ללמוד? איפה מומלץ ללמוד? מורים רוחניים, שיטות רוחניות, העצמה אישית, מצא את ההבדלים
לימודי רוחניות, לימודי קבלה, לימודי מודעות עצמית, לימודי התפתחות אישית, השוואה בין מקומות, איפה הכי טוב ללמוד? איפה מומלץ ללמוד? מורים רוחניים, שיטות רוחניות, העצמה אישית, מצא את ההבדלים
... רוחניות, לימודי קבלה, לימודי מודעות עצמית, לימודי התפתחות אישית, השוואה בין מקומות, איפה הכי טוב ללמוד? איפה מומלץ ללמוד? מורים רוחניים, שיטות רוחניות, העצמה אישית, מצא את ההבדלים מהן הטענות נגד לימודי רוחניות, קבלה והתפתחות אישית? במהלך הרצאה זו, אליעד עוסק בנושאים שונים הקשורים לרוחניות, קבלה, מודעות עצמית והתפתחות אישית. הוא מבצע השוואה בין מקומות לימוד ושיטות רוחניות, תוך שהוא מעלה שאלות וטענות שמועלות כלפי תחום זה. מהן הטענות העיקריות שמועלות נגד שיטות רוחניות? בין הטענות שנשמעות כלפי מקומות לימוד רוחניים, צוין שלוקחים אנשים ומחדירים להם דרך חשיבה מסוימת, כמו בכת. אנשים שמצטרפים לשיטות רוחניות עלולים להרגיש שהם מתחייבים להקדיש את כל חייהם למקום או לשיטה מסוימת. עוד טענה נשמעה כלפי כך שגורמים למאמינים להרגיש שאם הם לא מבינים או לא ... בהרצאה? אחת השאלות המרכזיות שהועלתה היא אם המאמינים באמת מרגישים מאושרים לאחר שהם לומדים את השיטה הרוחנית. אליעד מציין שזו שאלה חשוב מאוד, שכן ייתכן שהאושר הוא רק תוצאה של מחשבה עצמית, אבל זה לא בהכרח מעיד על התוצאה האמיתית. הוא מתאר כיצד אנשים שמצטרפים לשיטות רוחניות עשויים להרגיש תחושת אושר, אך האם זהו האושר האמיתי או רק תחושה חולפת? מה המשמעות של המונחים ניצול ואושר בהקשר של שיטות רוחניות? בהמשך, נבחנות גם טענות על כך שהשיטות הרוחניות מנצלות את תלמידיהם. אליעד מעלה את השאלה מהו בכלל ניצול. אם אדם בוחר להגיע לשיטה מסוימת, האם זה באמת ניצול אם הוא מרגיש שהוא מקבל משהו בתמורה ... מנוצל או שמנצל את אחרים, תלוי במערכת הערכים האישית שלו. מה המשמעות של ההפך בעיניים של מי שמעורב בשיטות רוחניות? כחלק מהדיון, אליעד מציין את המושג של ההפך, שיכול להיראות כמוקד שאלות עבור אנשים המנוהלים לפי שיטה רוחנית. השאלה אם המאמין רואה את ההפך מכל דבר יכול לשמש כמדד למידה והבנה. כשמדברים על מהות של רעיון רוחני , חשוב להבין עד כמה האדם מסוגל לראות את שני הצדדים של הבעיה - ההפך וההבנה של המצב עצמו. מהו האושר האמיתי? איך אפשר להגדיר אותו? בהמשך, נשאלת ... מה רוצים מלכתחילה - האם האדם רוצה את האושר שהוא מחפש, או שהוא מחפש להבין את עצמו בצורה אחרת. שיטות רוחניות לימודי קבלה מודעות עצמית התפתחות אישית ניצול במערכות רוחניות מהות האושר ...
רוחניות - מהי רוחניות? מדוע כולם רוחניים ברמה כלשהי? ומיהו אדם רוחני באמת?
רוחניות - מהי רוחניות? מדוע כולם רוחניים ברמה כלשהי? ומיהו אדם רוחני באמת? רוחניות היינו חיפוש משמעות נסתרת בדברים הגלויים. מי שיתבונן בעניין ... שום אדם בעולם שאינו רוחני ברמה כלשהי. משום שאפילו המשמעות שהאדם מייחס לדברים השונים, גם היא סוג של רוחניות ואין אדם בעולם שלא מייחס משמעות כלשהי לדברים מעבר למה שהם. ... כי כל אדם יש בו רובד רוחני של לייחס משמעות נסתרת לדברים גלויים. בעקרון ניתן לומר, כי כל ... שהיא משמעות נסתרת ורוחנית. לדוגמה: אם קורה לאדם משהו והוא מבין שזה קרה בגלל אירועים ... הרי שזאת הסתכלות רוחנית. כאשר קורה משהו והאדם מבין שהאירוע הזה יגרור אחריו אירוע אחר, ... כאן סוג של הסתכלות רוחנית. נמצא אם כן, כי כל משמעות שנותן האדם לדבר כלשהו שאינה נמצאת ... הרי שזו סוג של רוחניות, שהיא להסתכל על הנסתר שבדברים ולא רק על החלק הגלוי. ומיהו אדם רוחני באמת? אדם רוחני באמת הוא זה שרוחניות לא מעניינת אותו! אדם שעוסק ברוחניות, הרי שהוא לא רוחני בשלמות. ונסביר: כאשר האדם מנסה להיות רוחני, הרי שזה אומר שישנם דברים במציאות שהם לא רוחניים בעיניו. כאשר האדם חושב שיש גשמיות ויש רוחניות, הרי שהוא לא אדם רוחני בשלמות, מאחר שבעולם שלו יש גם גשמיות ולא רק רוחניות. אדם רוחני אמיתי הוא כזה שלא מבדיל בין גשמיות לרוחניות, ושהוא לא מתאמץ לחפש ולתת משמעות לדברים מעבר למה שהם. רוחני אמיתי הוא זה שרואה את הדברים כפי מה שהם בלי להוסיף להם פרשנויות נוספות. אדם רוחני באמת הוא זה שמוצא את המשמעות שיש בכל דבר ודבר בלי קשר לדברים אחרים. אדם רוחני באמת הוא זה שמבין את המשמעות של הדברים בתוך הדברים עצמם, בלי ... המשמעות שלו. אדם רוחני ששותה כוס מים, אצלו יש משמעות לעצם שתיית כוס המים, בלי קשר ... הרי שהוא מנסה להיות רוחני, דהיינו, הוא מנסה למצוא משמעות מעבר למה שהוא עושה. אדם רוחני באמת הוא זה שמצא את המשמעות ושמבין מהי המשמעות של העשייה עצמה, ...
לימודי רוחניות, לימודי מודעות עצמית, קשב וריכוז רוחני, בעיות קשב וריכוז, דרך רוחנית, התפתחות אישית, צמיחה אישית, הארה רוחנית, התפתחות רוחנית, שאלות רוחניות, להתקדם רוחנית
לימודי רוחניות, לימודי מודעות עצמית, קשב וריכוז רוחני, בעיות קשב וריכוז, דרך רוחנית, התפתחות אישית, צמיחה אישית, הארה רוחנית, התפתחות רוחנית, שאלות רוחניות, להתקדם רוחנית
... רוחניות, לימודי מודעות עצמית, קשב וריכוז רוחני, בעיות קשב וריכוז, דרך רוחנית, התפתחות אישית, צמיחה אישית, הארה רוחנית, התפתחות רוחנית, שאלות רוחניות, להתקדם רוחנית איך מתמודדים עם בעיות קשב וריכוז בתהליך רוחני? אנשים שנמצאים בתהליך רוחני או בדרך של התפתחות אישית ומודעות עצמית, לעיתים קרובות מתקשים להקדיש קשב וריכוז למשימות יומיומיות פשוטות. הסיבה לכך היא שהמוח שלהם נמשך לעיסוק בתובנות רוחניות עמוקות יותר, לתהליכים פנימיים של הבנה והארה רוחנית. מצב זה מייצר אצל האדם תחושה חזקה של חוסר עניין במשימות היומיומיות, כמו מטלות בית או עבודה, והוא מרגיש קונפליקט בין הרצון שלו להעמיק בתהליך הרוחני לבין הצורך שלו לבצע פעולות פשוטות וגשמיות. לדוגמה, אדם יכול להרגיש שהחלומות והמציאות הפנימית שלו אמיתיים יותר מאשר המטלות היומיומיות כמו שיעורים, לימודים או משימות עבודה. החלומות או החוויות הרוחניות נתפסות כאמיתיות, חשובות ומושכות יותר, ולכן הן מקשות על האדם להתרכז במציאות היומיומית הרגילה. התשובה של אליעד לבעיה זו פשוטה וברורה. לדבריו, ... אין לכך פתרון חלקי. הדרך היחידה לפתור את הקונפליקט היא להגיע למצב רוחני מתקדם ביותר, שבו האדם מסוגל לחוות את אותה תחושה רוחנית או הנאה רוחנית בכל פעולה שהוא עושה. אליעד מסביר שאם אדם יהיה מספיק רוחני ומפותח, הוא יוכל לחוות את אותן תחושות עמוקות ומספקות, שהוא מחפש במדיטציה או בלימודים רוחניים, גם תוך כדי ביצוע פעולות פשוטות ויומיומיות, כמו ניקיון הבית או הליכה לדואר. לדוגמה, אם אדם רוצה להרגיש תחושת סיפוק עמוקה או לחוות תחושת שלווה, הוא לא חייב ללכת דווקא לעשות מדיטציה או לקרוא ספרים רוחניים. הוא יכול למצוא וליצור את התחושה הזו בכל פעולה שהוא עושה. הוא יכול לנקות את הבית ולהגיע דרכה לתובנות רוחניות עמוקות על עצמו ועל המציאות, בדיוק כמו בזמן שהוא קורא ספרים רוחניים עמוקים כמו הספר להיות אלוהים. האם ניתן להשיג תובנות רוחניות מכל פעולה בחיים? אליעד מדגיש שכל דבר במציאות הוא חלק מאותו ספר שאלוהים כתב, ולכן כל פעולה בחיים היא הזדמנות לקבל תובנות עמוקות על החיים, על ... ללמד את האדם על עצמו, על החיים ועל היקום בדיוק כמו קריאה בספרים רוחניים. כל המציאות, לדבריו, היא ספר אחד גדול שכתב אלוהים, ולכן התובנות הרוחניות אינן מוגבלות לספר מסוים, לתרגול מסוים או למדיטציה, אלא זמינות בכל רגע ובכל מצב. הוא נותן דוגמה נוספת לאדם שקשה לו לדבר עם אנשים בשיחות חולין, כיוון שהמחשבות שלו נתונות כל הזמן לדברים רוחניים ועמוקים. לדבריו, בסופו של תהליך ההתפתחות הרוחנית האדם יוכל לדבר עם אחרים שיחות פשוטות ורגילות, ובמקביל לחוות תובנות רוחניות עמוקות. הדבר מתאפשר משום שיש שתי שכבות של מודעות: שכבה חיצונית שמנהלת את השיחות הפשוטות והיום - יומיות, ושכבה פנימית שממשיכה להתחבר לתובנות הרוחניות העמוקות ללא הפרעה. האם ניתן לשלוט בהתנתקות ובהתעוררות הרוחנית? אליעד נשאל על מצב בו אדם מתנתק מהמציאות למשך זמן ארוך עקב העומק הרוחני אליו הוא מגיע. לדוגמה, האדם עשוי לעצום עיניים ולהתנתק לשבוע או אפילו יותר, ואז חוזר למציאות אחרי תקופה ממושכת. אליעד מסביר שבהתחלת הדרך, האדם ...
לימודי פילוסופיה, גישות רוחניות, אושר פילוסופי, בודהיזם, בית ספר לפילוסופיה, לימודי קבלה, ללמוד קבלה, שיטות רוחניות, מה מביא אושר? איך להיות מאושר? דרכים אל האושר, גישות של אושר
לימודי פילוסופיה, גישות רוחניות, אושר פילוסופי, בודהיזם, בית ספר לפילוסופיה, לימודי קבלה, ללמוד קבלה, שיטות רוחניות, מה מביא אושר? איך להיות מאושר? דרכים אל האושר, גישות של אושר
... פילוסופיה, גישות רוחניות, אושר פילוסופי, בודהיזם, בית ספר לפילוסופיה, לימודי קבלה, ללמוד קבלה, שיטות רוחניות, מה מביא אושר? איך להיות מאושר? דרכים אל ... רגשיים משפיעים על ההרגשה שלנו? הרצאה זו עוסקת בקשר בין לימודי פילוסופיה וגישות רוחניות לבין האושר הפילוסופי. אחד הנושאים המרכזיים ... לא בטוח אם מה שהוא עושה טוב או לא, ובסופו של דבר לא יכול ליהנות מהחיים. האם שיטות רוחניות כמו בודהיזם מובילות לאושר אמיתי? נראה כי גם הגישות הרוחניות שמובילות לאי - היקשרות לדברים, כמו בודהיזם, ... שוחה, אלא בגלל שהוא מצליח להתמודד עם אתגר שהציב לעצמו. סיכום: איך פילוסופיה ושיטות רוחניות עשויות להוביל לאושר? בהרצאה הובאו דוגמאות שמסבירות איך פילוסופיה ושיטות רוחניות שונות עשויות להשפיע על תחושת האושר. בסופו ... האם לימודי פילוסופיה תורמים לאושר? מה הקשר בין ניתוח רגשות לאושר? האם שיטות רוחניות כמו בודהיזם עוזרות להרגיש מאושר? כיצד ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
מודעות עצמית לאלוהים שבך, 2 חלקים - הספר על: רוחניות, מורים רוחניים, התפתחות רוחנית, להיות מודע לעצמך, דרכים רוחניות, שיטות רוחניות, הארה רוחנית, רוחניות ומודעות עצמית, האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים ועוד...

רוחניות ומודעות לחיים טובים - הספר על: מורים רוחניים, רוחניות, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

מודעות עצמית ושקט נפשי - הספר על: להיות מודע לעצמך, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Spirituality.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי רוחני, מורה רוחני, הדרכה רוחנית בתחום רוחניות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Spirituality.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 18:53:00 - wesi17