אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רוחני ✔הנאה - שורש ההנאה, איך נוצרת הנאה? במה תלויה הנאה? איך ליהנות בשלמות? הנאה גשמית / הנאה רוחנית / ההנאה של החכם האמיתי ✔ובו יתבאר...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
רוחניות, מודעות עצמית, להיות מודע לעצמך, רוחני, הרצאות למודעות עצמית, סימנים של התעוררות רוחנית, איך להשפיע על התת מודע, התת מודע מהו, הדרכה אישית, טיפול אישי, ספרים רוחניים, מורים רוחניים, מנטורים לתת מודע, יועץ אישי, איך להתחבר לצד הרוחני, תקשור רוחני, מנהיגות רוחנית, מודעות אישית עסקים, מאמן אישי, אימון אישי, מטפל אישי, התפתחות רוחנית, העצמה אישית, איך לקלוט בתת מודע, אימון אישי רוחני, איך מגיעים לתת מודע, לא מודע, מחקרים פילוסופיים רוחניות, הרצאות רוחניות, תת מודע וכסף, סדנאות מודעות עצמית, סרטים רוחניים מומלצים, יופי רוחניות ונשמה, רוחניות בעסקים, פסיכולוגיה הבנת התת מודע, ספרות רוחנית, רוחניות בארגונים, קורס למודעות עצמית, הארה רוחנית, ספר רוחניות,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨הנאה - שורש ההנאה, איך נוצרת הנאה? במה תלויה הנאה? איך ליהנות בשלמות? הנאה גשמית / הנאה רוחנית / ההנאה של החכם האמיתי
ובו יתבאר עניין ההנאות של האדם בחיים. ואיך ליהנות בשלמות?

והעניין הוא, כי הנאה קורית אצל האדם, כאשר רצונו מתמלא. כי טוב, הוא כאשר רצונו של האדם תואם את המציאות, ורע הוא כאשר רצונו של האדם מנוגד למציאות. וכאשר רצונו של האדם מתמלא, אז נוצרת הנאה, על ידי השלמת הרצון והחיסרון של האדם. כי הרצון, הוא חיסרון. כי האדם רוצה את מה שחסר לו, ומה שהאדם רוצה, זה מה שחסר לו. ותחושת החסר של האדם, היא הרצון של האדם. וכאשר הרצון של האדם מתמלא, אז מתמלא אצלו חסרונו, ועל ידי זה נוצרת הנאה.

והנה, בעיני העולם, יש הנאה גשמית ויש הנאה רוחנית. כי בעיני העולם, יש אושר פנימי ויש אושר חיצוני. ואושר חיצוני הוא, כאשר האדם מאושר ושמח, מכך שהמציאות החיצונית היא כרצונו. כגון לדוגמה, שהאדם שמח מכך שיש לו בית. שהבית הוא חיצוני לאדם, והאדם שמח מכך שיש לו בית, שהוא חיצוני לו. וזהו אושר חיצוני. וכאשר האדם נהנה ומפיק הנאה מדברים שהם חיצוניים לו, זאת נקראת הנאה גשמית.

ויש גם אושר פנימי. שהוא כאשר האדם חווה אושר, שאינו תלוי בצורה החיצונית של המציאות. כגון לדוגמה, כאשר האדם מבין את הטוב שיש בכל דבר, שעל ידי זה, האושר שלו לא תלוי בשום דבר חיצוני. וככל שההנאה של האדם, תלויה פחות במה שקורה מחוצה לו, ונובעת יותר ממה שקורה בתוך האדם, כך האושר הוא פנימי יותר. וכאשר האדם מתבונן באיזה עניין פנימי על עצמו ומבין את המציאות, וכאשר על ידי זה האדם מפיק הנאה, ההנאה הזאת נקראת הנאה רוחנית פנימית, של אושר פנימי.

והחכם האמיתי, האדם השלם, הוא זה שיש לו את שלמות ההנאה הרוחנית. כי ההנאה שלו, לא תלויה בשום צורה חיצונית בעולם, אלא ההנאה שלו היא נובעת מעצמה, מצד המהות של המציאות, שלא משתנה לעולם.

כי מי שהוא חכם אמיתי, הוא מבין את הסיבה שבגללה קורים כל הדברים, בדיוק כפי מה שאלוהים עצמו מבין את סיבת כל האירועים שאותם הוא עצמו עושה. ועל ידי זה, ההנאה של החכם האמיתי, היא לא תלויה במה שקורה, אלא היא תמיד שלמה, בדיוק כפי שאלוהים שלם תמיד עם כל מה שהוא עושה, מאחר שהוא עושה את הכל כרצונו (וגם כאן יש היבטים שונים, מי ברא את הרצון של אלוהים וכולי).

וע"פ הנ"ל, לכאורה ניתן להבין, כי מי שהוא חכם אמיתי, שהוא נהנה משורש ההנאה של המציאות, ראוי לו שלא ייהנה מהנאות גשמיות. כי אם האדם טוב לו באמת מבפנים, בלי להיות תלוי בצורה חיצונית כלשהי, אז לכאורה נראה, שהוא לא יכול להפיק שום הנאה גשמית ולא יכול ליהנות משום הנאה גשמית.

כי ההנאה, היא רק כאשר יש חיסרון. כי האדם, לא נהנה מכך שהוא משיג איזה דבר שלא חסר לו. וההנאה היא, רק כאשר נשלם החיסרון. ואם האדם הוא חכם אמיתי, אז אין לו שום חיסרון. וא"כ, לכאורה נראה, שחכם אמיתי לא יכול ליהנות משום דבר. בין אם זה דבר רוחני ובין אם זה דבר גשמי.

ובעיני העולם, נדמה להם, שמי שרודף אחרי הנאה גשמית, כנראה שהוא לא אדם רוחני. ומי שלא רודף אחרי הנאה גשמית, אלא רק אחרי אושר פנימי, אז כנראה שהוא אדם רוחני, או כזה שרוצה להיות רוחני וכולי. והכל ע"פ ההיגיון הנ"ל.

והאמת היא, שאין שום הבדל בין הנאה גשמית להנאה רוחנית. כי כל הנאה, היא גשמית, וכל הנאה, היא רוחנית, וכל הנאה, היא סבל, וכל סבל, הוא הנאה. והכוונה היא, שמצד האמת, כל ההנאות שיש בעולם, יש להן שורש, שהוא, החיבור של האדם, לאחדות של המציאות. וככל שהחיבור של האדם לאחדות של המציאות גדול יותר, כך האדם נהנה יותר. ובכל הנאה והנאה שיש בעולם, מלובשת שם אחדות המציאות. והאחדות של המציאות, שמלובשת ומסתתרת בכל דבר, היא הגורם המכריע, האם האדם ייהנה או לא ייהנה, ועד כמה הוא ייהנה או יסבול, מכל דבר שקורה לאדם. ואין שום הנאה בעולם, שאינה נובעת מאחדות המציאות, שמלובשת בכל דבר.

ואחדות המציאות, היא חוויית האלוהות. שהאדם חווה שהכל אחד, ושהוא עצמו אלוהים האמיתי / השלמות האלוהית. כי כאשר הכל אחד, אז ממילא אין שום הבדל בין המהות לבין הצורה, ואין הבדל בין אלוהים לבין הבריאה, ואז אין עוד מלבדו, ויש רק אלוהים, עד שאין שום משמעות לאלוהים, כי אין שום דבר שנפרד ממנו. ואז על ידי זה, האדם חווה את השלמות.

כי מנקודת מבט אחת, כל ההנאות שיש בעולם, הן כולן סבל. כי כל הדברים שיש בעולם, יש בהם חיסרון. כי כל דבר שקיים, יש בו חיסרון. כי קיומו של הדבר, תלוי בכך שהוא יהיה שונה מדבר כלשהו אחר, דהיינו, חסר צורה כלשהי. וכל צורה, חסרה את כל מה שהיא שונה ונפרדת ממנו. ולכן, כל הצורות חסרות. וכאשר האדם ממלא את רצונו על ידי השגת צורה כלשהי, דהיינו, שהאדם רוצה צורה כלשהי, ואז האדם מקבל את רצונו, דהיינו, מקבל את הצורה שאותה הוא רצה, אז האדם חושב על הצורה שאותה הוא רצה.

ואז, מצד אחד האדם חווה הנאה, מכך שהוא קרוב יותר אל השלמות, כי יש לו פחות חסרונות. אבל מצד שני, ההנאה תמיד חסרה. כי שום דבר אינו מושלם. וכל דבר שיש לאדם, וכל דבר שהאדם חושב עליו, יש בו חיסרון. כי זה הטבע של הדברים, שהם חסרים את מה שהם אינם.

ולכן, תמיד כאשר האדם מרגיש הנאה כלשהי, תמיד תוך כדי זה, הוא היה שמח יותר, אם המציאות הייתה עוד יותר טובה. דהיינו, שהאדם תמיד רוצה את הטוב יותר, משום, שתמיד יש טוב יותר, כי בשום דבר שיש בעולם אין בו שלמות.

וכאשר האדם נהנה מאיזה דבר גשמי, תמיד ולעולם, כל הנאה שהיא, גם כזו שנראית כהנאה גשמית, כל הנאה שהיא, היא הנאה רוחנית. כגון לדוגמה שהאדם נהנה מאכילה ושתייה וכיו"ב, שאז האדם לא נהנה מעצם האכילה עצמה, כי זאת פעולה שהיא חסרת כל משמעות במקרה הטוב, והיא יכולה להיחשב למאמץ מיותר שנועד להשיג תכלית אחרת, אם מסתכלים על האכילה או על כל פעולה אחרת, בעין אמיתית. וכאשר האדם אוכל, ההנאה שלו, היא לא מעצם האכילה עצמה, אלא מעצם החוויה שהאכילה נותנת לו.

כגון לדוגמה שהאדם רעב, שאז הוא חווה נפרדות מאוד גדולה. שהאדם מאוד לא רוצה את המציאות, כי האדם מאוד לא רוצה את הרעב. והאדם חווה רעב, שהוא חוויה של חיסרון. ואז כאשר האדם אוכל, על ידי זה מתמלאת אצל האדם החוויה של החיסרון, והאדם מרגיש שבע, דהיינו, חווה מילוי של חסר. ועל ידי זה נוצרת אצל האדם הנאה גדולה. וכיו"ב לגבי שתייה, שהאדם חווה צמא וחיסרון מאוד גדול, ואז המים מרווים את צימאונו של האדם, ועל ידי זה האדם חווה אחדות עם המציאות, ונהנה מחוויית האחדות שמלובשת באותו הדבר.

ולכן יש כאלו שמתמכרים לאכילה, מה שנקרא אכילה רגשית. ולכן יש כאלו, שכאשר הם חווים לחץ וכעס, על ידי זה הם אוכלים יותר. משום, שהאכילה מספקת לאדם את תחושת וחוויית השובע, שאותו הוא רוצה יותר מכל, שהוא חוויית האחדות עם המציאות. וכאשר האדם מרגיש שחסר לו איזה משהו בחייו, שהוא לא מצליח למלא אותו, על ידי זה הוא מנסה להשיג את חוויית המילוי, באמצעות האכילה הגשמית, שהיא מספקת לאדם חוויית שובע גשמי וממשי עבור האדם.

אא"כ האדם לא מוכן להסתפק בחוויית השובע הגשמי, והאדם לא מוכן להסתפק בתחליף שאינו אמיתי, שאז האדם לא מתמכר לאכילה, גם כאשר חסר לו איזה דבר אחר. וכל שכן, כאשר האדם חווה שהכל טוב לו, או שהחיים טובים יותר עבורו, שעל ידי זה, האדם אוכל פחות, רק כדי צורכו וחיותו, אך לא כדי להשיג את ההנאה שיש בתחושת השובע של האכילה.

וכאשר האדם אוכל איזה אוכל טעים, האדם נהנה יותר. וכאשר האדם אוכל, אוכל שאינו טעים, האדם נהנה פחות. משום שהאוכל הטעים, הוא מספק לאדם חוויית אחדות יותר גדולה. כי האדם מתחבר יותר אל האוכל, והאדם רוצה יותר את האוכל. ואז, ככל שהאוכל הוא טעים יותר, כך יש יותר חוויה של אחדות, ופחות חוויה של נפרדות והתנגדות, ואז ההנאה גדולה יותר. וכאשר האדם אוכל, אוכל שאינו טעים לו, אז האדם חווה נפרדות והתנגדות אל האוכל, ואז ההנאה קטנה יותר, עד כדי סבל.

ולמה האדם רוצה טעם אחד יותר מאשר טעם אחר? כי לכל טעם, יש משמעות אחרת עבור האדם. ויש טעם אחד, שהוא מזכיר לאדם חוויה טובה כלשהי, ויש טעם אחר שמזכיר לאדם חוויה אחרת שלילית כלשהי. והאדם נהנה מהחוויה הרגשית, שהוא מקבל באמצעות האכילה הגשמית. ולפעמים, האדם נהנה יותר מהאוכל, כאשר הוא מוגש לו בצורה יפה ונאה, כי אז, בנוסף לחוויית האוכל, מצטרפות לשם עוד חוויות נוספות וכולי.

ולמה האדם אוהב טעם אחד, יותר מאשר טעם אחר? ולמה לפעמים האדם בוחר ליהנות מטעם אחר, ולא מאותו הטעם תמיד? ולמה רצונו של האדם משתנה כל הזמן? כי בכל פעם, האדם רוצה חוויה אחרת, שמוזכרת לו בצורה אסוציאטיבית, באמצעות אותו הטעם. ולכן בכל פעם האדם רוצה לחוות טעם אחר, כדי להשיג על ידו, חוויה אחרת, כפי מה שהוא רוצה באותו הרגע.

ולמה רצונו של האדם משתנה? ולמה האדם רוצה בכל פעם לחוות חוויה אחרת במינונים אחרים? ובשורשו, התשובה היא, כי הכל אחד, ואין שום שאלה כלל. ובלי שורשו, אין שום תשובה כלל. כי על כל סיבה, נמשיך לשאול איזו סיבה קדמה לה וכולי.

וכאשר האדם מקבל במתנה איזה דבר, בד"כ האדם נהנה יותר, מאשר אילו הוא היה קונה את אותו הדבר בדיוק, תמורת עבודה כלשהי. משום שההנאה גדולה יותר, כי יש איתה פחות חיסרון. דהיינו, ההנאה תלויה בגודל של השלמות שיש באותו הדבר. והאדם צריך לרצות את הדבר שאותו הוא מקבל. וכאשר האדם מקבל את הדבר תמורת עבודה, דהיינו, תמורת חוויית חסר, אז ההנאה היא קטנה יותר. אך כאשר האדם מקבל את הדבר שאותו הוא רוצה, במתנה, ולא תמורת עבודה וחיסרון, על ידי זה יש יותר שלמות רצון, ואז יש הנאה יותר גדולה.

ולפעמים האדם רוצה לקבל את הדבר, דווקא תמורת עבודה ולא במתנה. כי בעיניו, יש יותר חיסרון כאשר הוא מקבל את הדבר במתנה, שאז לדוגמה הוא מרגיש שהוא תלוי בזה שנתן לו את המתנה, והאדם רוצה להרגיש שהוא אלוהים, ושהוא השיג את הדבר בכוחות עצמו, כמו שאלוהים עושה את הכל בכוחו של עצמו, שאז האדם נהנה יותר לקבל את הדבר תמורת עבודה, שהאדם האדם מרגיש יותר, שהדבר מגיע לו.

ויש גם, את הצד המנוגד. כי לאלוהים מגיע לקבל את הכל, ללא כל מאמץ, כי הכל שלו. ולכן, לפעמים האדם לא רוצה להתאמץ, והאדם נהנה יותר לקבל מתנה, כי הוא חווה יותר, את זה שהוא אלוהים, שמשיג את הכל ללא כל מאמץ וכולי.

וכאשר האדם מקבל איזה סכום של כסף, אז האדם נהנה מהכסף, כפי כמה שהוא חווה שהאושר שלו, תלוי בכסף שאותו הוא קיבל. וככל שהאדם מקבל סכום של כסף יותר גדול, וככל שהאדם חושב יותר, שהאושר שלו, תלוי בדברים שהוא חושב שהכסף יכול להשיג לו, כך הוא נהנה יותר מהכסף שאותו הוא מקבל. וזה משום, שהאדם חווה בבת אחת, שלמות חיסרון גדולה יותר. כי בבת אחת, נשלמים אצל האדם המון חסרונות.

וכיו"ב לגבי כל הנאה והנאה שיש בעולם. שתמיד האדם נהנה, מכך שהוא חווה שהוא קרוב יותר אל שלמות רצונו, כפי מה שהוא רוצה באותו הרגע. כי אצל אלוהים, רצונו שלם תמיד, כי הכל כרצונו תמיד. וככל שהאדם מתקרב יותר לחוויה שהכל כרצונו, כך טוב לו יותר וכולי.

וחלק מחוויית השלמות, מגיעה לאדם בצורה אסוציאטיבית. דהיינו, שיש אצל האדם חסרונות, שנשלמים אצלו בצורה אסוציאטיבית. כגון לדוגמה, אדם שבעיניו, רכב בצורה כלשהי, מייצג הצלחה. שאז כאשר האדם מקבל את הרכב הזה, על ידי זה האדם בצורה אסוציאטיבית מרגיש שהוא אדם מצליח, ואז נשלם (באופן חלקי) רצונו של האדם להיות אדם מצליח, כמו אלוהים שהוא מצליח תמיד, ואז האדם נהנה יותר.

ונמצא אם כן, כי יש שורש אחד לכל ההנאות. כי כל דבר יש לו שורש ומהות פנימית. דהיינו, שיש חוקיות שלפיה פועלת ההנאה של האדם. והחוק הוא, שככל שהאדם קרוב יותר לחוויה של שלמות אלוהית, דהיינו, שהאדם חווה טוב יותר שהכל אחד, כך האדם נהנה יותר. וההנאה הזאת, מלובשת בכל ההנאות שיש בעולם, ובכל הנאה, היא מלובשת בעוצמה אחרת ובצורה אחרת, עבור כל אדם בכל זמן ובכל מקום וכולי.

ונמצא אם כן, כי אין בעולם שום הנאה גשמית כלל, כי הכל זאת הנאה רוחנית בלבד. שהאדם נהנה תמיד, מכך שהתודעה שלו, חווה השלמת חיסרון. בין אם זה באמצעות חוויה גשמית של שלמות חיסרון, כגון אכילה. שאז חוויית השובע, מזכירה לאדם באופן אסוציאטיבי, את חוויית השובע ושלמות הרצון של אלוהים. ובין אם זה, על ידי זה שהאדם חווה חוויה אלוהית, שהוא אלוהים, באמצעות הרגשות שמתעוררים בו באופן אסוציאטיבי, כאשר הוא נהנה מאיזה דבר וכולי.

ואם לא היה לאדם שום רצון לחוות שלמות, אז הכל היה מושלם בעיני האדם. כי כאשר אין שום רצון לחוות שלמות, אין שום חיסרון כלל. וכאשר אין שום חיסרון כלל, אז הכל מושלם תמיד. ואז ממילא האדם לא היה יכול ליהנות כלל משום דבר. וכל ההנאות של האדם, תלויות בכך שהוא רוצה לחוות את השלמות, ושאותה הוא מנסה לחוות וחווה, באמצעות ההנאות השונות. וכל ההנאות הן רוחניות, משום שהן כולן ממלאות אצל האדם צורך רוחני לחוות שלמות. ובלי הצורך והרצון הזה, לא הייתה שום משמעות רגשית לאדם, לשום דבר שהוא.

כי כל ההנאות שבעולם, הן כגוף ללא נשמה, אם אין לאדם את החוויה של מילוי החיסרון שמלובשת באותו הדבר. והרצון של האדם לחוות שלמות, הוא זה שיוצר אצל האדם את ההנאה, כאשר הוא משיג דבר גשמי כלשהו.

וכאשר האדם רודף אחרי העולם כדי להשיג הנאה גשמית, הוא בעצם מנסה להשיג הנאה רוחנית, שמלובשת אצלו באותו הדבר הגשמי. כגון לדוגמה, אדם שרודף אחרי הכסף, שהוא רודף אחרי החוויה הרוחנית האלוהית, שהוא מקבל אותה, כאשר הוא משיג את הכסף. וכיו"ב לגבי כל דבר אחר. כך שהאדם רודף תמיד, רק אחרי הנאה רוחנית. וכאשר האדם לא יודע איך להשיג אותה מתוך עצמו, אז הוא מנסה להשיג אותה באמצעות השגת דברים חיצוניים, שגורמים לתודעה שלו לחוות שלמות של הנאה רוחנית.

כי יש בתוך האדם שני רבדים. הרובד של המודעות החיצונית והרובד של המודעות הפנימית, שהם, המודע ותת המודע של האדם. ובתת המודע של האדם, מתרחשים תהליכים שלמים כל הזמן. ובתת המודע של האדם, האדם זוכר תמיד, את זה שהוא היה אלוהים, דהיינו, שהאדם זוכר את זה שהכל אחד. והאדם תמיד משתוקק להשיג את חוויית האחדות הזאת, שוב פעם ושוב פעם (ולכן יש רצוא ושוב, כי האדם רוצה להשיג אותה שוב פעם ושוב פעם, וזה אפשרי רק על ידי צמצום וכולי).

ותת המודע של האדם, שמנסה להשיג את ההנאה הרוחנית, הוא מניע את האדם, לחפש את אותה ההנאה הרוחנית. ובתת המודע העמוק ביותר, שם האדם כבר חווה את השלמות, והוא אינו מחפש דבר. ובתת המודע החיצוני יותר, האדם מחפש את ההנאה של האחדות, על ידי התבוננות פנימית, שאותה האדם עושה תמיד, בכל דבר בעולם, בעומק תת המודע שלו.

וברובד חיצוני יותר, האדם לא יודע איך להשיג את ההנאה הזאת באופן ישיר, ואז האדם מחפש להשיג את ההנאה הזאת, דרך הנאה גשמית. שהיא, בצורה אסוציאטיבית, גורמת לתת המודע של האדם, להבין טוב יותר שהכל אחד. ועל ידי זה האדם מתחבר לחוויית האחדות של המציאות, שהיא נוצרת על ידי ההתבוננות של תת המודע של האדם, במציאות החיצונית, שעל ידי זה נוצרת התבוננות פנימית, שיוצרת הבנה של אחדות, שיוצרת חוויה של אחדות וכולי.

כך, שכל ההנאות הגשמיות שיש בעולם, הן בעצם מרדף אחרי הנאה רוחנית, שמסתתרת בכל דבר.

ויש גם את ההנאה הרוחנית. שהיא קרובה יותר אל השורש של ההנאה. כי ההנאה בשורשה, נובעת מהחוויה שהכל אחד. שהיא נובעת, מההבנה של האדם שהכל אחד. והנאה רוחנית, היא, הנאה שנובעת אצל האדם מהתבוננות פנימית, שהיא מקרבת אותו להבנה ולחוויה שהכל אחד.

ויש גם הנאה שנובעת מחוסר התבוננות, שהאדם מנסה להשתיק את השכל שלו. שגם זה סוג של התבוננות פנימית. שבה, חלק מהשכל של האדם, מנסה להתבונן על עצמו, מנקודת מבט של האין שכל. שגם זו התבוננות, שמובילה להבנה ולחוויה של אחדות.

אלא, שגם הנאה רוחנית, גם היא הנאה גשמית. ולמה? כי כל ההנאות הרוחניות, הן הנאות של גוף. שהאדם אוחז בגוף ובצורה רעיונית כלשהי. כי הנאה רוחנית ואושר פנימי, הם כאשר האדם נאחז באיזה רעיון כלשהו. וזוהי בעצם הנאה גופנית. שהאדם נאחז בגוף ובצורה של אותו הרעיון.

וגם התודעה, גם היא גוף. גוף של המהות של המציאות. וכל דבר בעולם, כולל כל רעיון שהוא וכל צורת חשיבה שהיא, לכולם יש גוף, שהוא הצורה של הרעיון ושל הידיעה. וכל ידיעה, היא הגוף של ידיעת האחד, שאין בו שום ידיעה מוגדרת (כנפרדת). וכאשר האדם נהנה מהתבוננות כלשהי, הרי שהגוף דהיינו, התודעה שלו, נהנית מהנאה גופנית, של השגת צורה סופית, דהיינו, רעיון מוגדר, שבו נאחז האדם ומפיק ממנו הנאה.

וכל הנאה שהאדם רודף אחריה, בין אם זו הנאה גשמית ובין אם זו הנאה רוחנית, הוא תמיד רודף אחרי הנאה גשמית של גוף מצומצם. כי הגוף, דהיינו, התודעה, רודפת אחרי גוף, דהיינו, אחרי צורה מוגדרת, שגורמת לאדם להרגיש טוב. ולכן, כל ההנאות שיש בעולם, הן הנאות גשמיות, שאינן ההנאה בשורשה, שבה אין שום גוף כלל. כי בשורש, הכל אחד ממש (וגם זה עצמו גוף, אלא שהוא גוף שלם וכולי).

וכל הנאה והנאה שיש לאדם, אין בה שלמות. כי בשום גוף, אין שלמות. משום, שהישות חסרה את מה שהיא נפרדת ממנו, ולכן אין שום שלמות בעולם, ולכן שום הנאה אינה שלמה. ולכן, לעולם ותמיד האדם רוצה את הטוב יותר, כי תמיד יש טוב יותר. משום שתמיד, כל דבר יש בו חיסרון.

והשלמות של כל הדברים, היא השכל של החכם האמיתי, שהוא השכל של האחדות. דהיינו, אחדות ההפכים, היש והאין. כי כאשר היש והאין הם אחד, הרי שאין שום חיסרון כלל. כי שום דבר לא חסר שום דבר. ואין שום נפרדות כלל, כנפרדת. אלא, יש נפרדות, שהיא אינה נפרדת מהאחדות. וככל שהאדם קרוב יותר להבין שהכל אחד באמת, דהיינו, שאין דבר כזה אחדות, כי הנפרדות היא בעצמה אחדות, כך האדם קרוב יותר אל ההנאה בשורשה.

ויש אנשים רוחניים, שמאסו בחיי הרוחניות, והם חוזרים לעולם הגשמי ונהנים ממנו בהנאה גדולה. משום, שבשלמות ההנאה, האפשרי (אפשרי המציאות) נכלל במחויב (מחויב המציאות). דהיינו, שכל מה שקיומו הוא אפשרי ומצומצם, הופך להיות מחויב המציאות ובגודל אין סופי. כי כאשר היש והאין הם אחד, אז הנפרדות והאחדות נכללות זו בזו, כישות אחת. ואז אין שום חיסרון בשום הנאה גשמית כלל.

וכאשר האדם רודף אחרי הנאה רוחנית, הוא מנסה ליהנות מהמציאות בשורשה. אבל הוא יוצר נפרדות וסבל. כי הוא בעצם מגדיר אצל עצמו, שהגשמיות, היא נפרדת מהרוחניות. כי כאשר הכל אחד, אין שום הבדל בין גשמיות לבין רוחניות. ומי שמחפש הנאה רוחנית, הוא בעצם מרחיק את עצמו מההנאה הרוחנית האמיתית, שהיא ההבנה שאין הבדל בין גשמיות לבין רוחניות.

ולכן, לפעמים האדם הרוחני חווה הארה רוחנית, דווקא כאשר הוא עוזב את העולם הרוחני, וחוזר ליהנות בעולם הגשמי. כי בשורשו, ההנאה מהצמצום של הגשמיות, היא עצמה השלמות. וכאשר האדם מתרחק מהרוחניות, הוא בעצם מתקרב אל השלמות, שבה, אין הפרדה בין רוחניות לבין גשמיות.

ומי שמשתמש בשכל שלו בשלמות, הוא רואה את האמת שהכל אחד ממש, שיש רק ישות אחת בלבד. וכאשר, כל התודעה של האדם חושבת רק על דבר אחד בלבד, דבר שהוא חסר כל משמעות, כי הרי אין שום דבר שנפרד ממנו, דהיינו, כלום / שום דבר, וכאשר האדם חושב על הישות הזאת שהיא חסרת כל גוף וכל צורה, כי אין בה שום נפרדות, אז על ידי זה הרצון של האדם מתבטל לגמרי, כי גם התודעה העצמית של האדם מתבטלת לגמרי, כי באחדות, אין שום נפרדות של קיום עצמי. ואז בשעת ביטול, האדם חווה שלמות אמיתית, שאין בה שום חיסרון כלל.

וההנאה היחידה בעולם, שאין בה שום חיסרון כלל, היא ההנאה של ידיעת האחדות / אי ידיעת הנפרדות. שבה האדם לא יודע שום דבר. וכאשר אין שום ידיעה, אין שום חיסרון כלל. ואם יש רצון, הרי שאי אפשר לרצות שום דבר, שאינו יכול להיות קיים. וכאשר יש קיום רק לישות אחת, הרי שאפשר לרצות רק ישות אחת. כי בשורש, אין אפילו לא פוטנציאל של נפרדות, ויש אחדות גם ברמת הפוטנציאל. כך שאי אפשר לחשוב ואי אפשר לרצות, שום דבר, מלבד מה שכבר קיים, שהוא קיים תמיד.

כי כאשר האדם חושב רק על דבר אחד, אז יש רק ישות אחת, והאדם יכול לרצות רק דבר אחד. ש"במקרה", רק הוא קיים תמיד. כך שרצונו של האדם מלא בשלמות ללא כל חיסרון. עד שהאדם אפילו לא יודע שהוא חווה את השלמות, כי הוא אינו יכול לחוות חוויה של חוסר שלמות. כ"כ טוב, עד שאין שום רע כלל, וממילא גם אין ידיעה של הטוב. כי מי שיודע שטוב לו, הרי שרע לו, לפחות קצת. כי בלי שום רע, אי אפשר לדעת שטוב וכולי. ובשלמות, שאין שום רע כלל, אין גם ידיעה של טוב.

וככל שהאדם יותר חכם אמת, דהיינו, מבין טוב יותר שהכל אחד, כך ההנאה שלו גדולה יותר. הנאה שאינה מוגדרת כהנאה, כי אין לה הפך וניגוד. ז"א, זאת לא חוויית הנאה רגילה שניתן להגדיר אותה כהנאה, כי אין לה שום הפך שיגדיר אותה. וזו עצמה ההגדרה שלה, שהיא, חוויה שלא ניתן להגדיר אותה. דהיינו, שגם האדם עצמו לא מסוגל להגדיר עבור עצמו את החוויה של עצמו וכולי.

ואעפ"כ, יש גם נפרדות. ז"א כי בשלמות האחדות של החכם האמיתי, גם שם יש נפרדות. ובשכל שמפריד בין אחדות לבין נפרדות, אי אפשר להבין את העניין הזה כלל. כי הוא נראה כדבר והיפוכו...
מדריך רוחני, מורה רוחני, מורים רוחניים, למצוא מורה רוחני, מורה רוחני טוב, מורה רוחני רע, מורה רוחני אנושי, מורה רוחני אלוהי
מדריך רוחני, מורה רוחני, מורים רוחניים, למצוא מורה רוחני, מורה רוחני טוב, מורה רוחני רע, מורה רוחני אנושי, מורה רוחני אלוהי
... רוחני, מורה רוחני, מורים רוחניים, למצוא מורה רוחני, מורה רוחני טוב, מורה רוחני רע, מורה רוחני אנושי, מורה רוחני אלוהי מהי הטעות הגדולה לגבי מורים רוחניים? אנשים רבים מגיעים אל תחום הרוחניות עם המון ציפיות ממורים רוחניים. הציפיות האלה מבוססות בעיקר על האמונה שהמורה הרוחני הוא אדם מושלם, כזה שאמור להיות תמיד טוב, נחמד, סבלני ומכיל. אך ישנו פרדוקס מעניין בכך: מצד אחד, אנשים שאינם מורים רוחניים בעצמם מרגישים בנוח להסביר ולדרוש איך מורה רוחני אמור להתנהג. מצד שני, אם אדם איננו מורה רוחני, כיצד הוא יכול לקבוע מהי ההתנהגות הראויה עבורו? אליעד מציע פתרון פשוט - אם אתה לא מורה רוחני, עדיף שתאמר: אני כאדם שאינו מורה רוחני, רוצה למצוא מורה רוחני שיהיה כזה וכזה. בכך אתה מציג את נקודת המבט שלך בצורה נכונה, ולא מתיימר לקבוע מה נכון למורה רוחני לעשות או לא לעשות. האם מורה רוחני צריך להתנהג בצורה מסוימת? קיימת תפיסה שגויה לפיה מורה רוחני הוא בהכרח טוב, משום שאלוהים נתפס כטוב. אנשים מניחים שאם המורה הרוחני התקרב לאלוהים, אז ככל שנתקרב אליו, נרגיש טוב יותר. מתוך ההנחה שאלוהים הוא מושלם, אנשים חושבים שגם המורה הרוחני אמור להיות מושלם במובן מסוים. לדוגמה, יש החושבים שאלוהים אינו זקוק לאוכל, לשינה או למנוחה, ולכן מאמינים שגם המורה הרוחני האמיתי אמור לחיות ללא תלות בצרכים גופניים. זאת טעות נפוצה, שכן המורה הרוחני הוא עדיין בן אדם, עם גוף וצרכים גופניים, ולכן יש בו את כל הצדדים, כולל צרכים פיזיים ורגשיים. למה חשוב שהמורה הרוחני יחווה גם טוב וגם רע? אליעד מדגיש כי המורה הרוחני האמיתי הוא אדם שיכול לחוות את שני הצדדים של הקיום. הוא מסוגל להיות גם שמח וגם עצוב, גם לאכול בהנאה וגם להימנע מאוכל מתוך סגפנות. כלומר, אם אדם מצפה שהמורה הרוחני יהיה כל הזמן שמח, נחמד וסבלני, הוא למעשה יוצר לעצמו ציפייה לא מציאותית, ומרחיק את עצמו מהמהות האמיתית של האלוהות ושל המורה הרוחני. המציאות, כמו גם המורה הרוחני, כוללת בתוכה את כל הצדדים - טובים ורעים, שמחים ועצובים. מי שמנסה למצוא מורה
חיפוש מורה רוחני מואר, ללמוד מהשטן, לזהות הארה רוחנית, מורה רוחני שרלטן, ללמוד אצל מורה רוחני, הארה רוחנית, חיפוש רוחני, למצוא מורה רוחני, מדריך רוחני, מורים רוחניים, קושיות על מורה רוחני
חיפוש מורה רוחני מואר, ללמוד מהשטן, לזהות הארה רוחנית, מורה רוחני שרלטן, ללמוד אצל מורה רוחני, הארה רוחנית, חיפוש רוחני, למצוא מורה רוחני, מדריך רוחני, מורים רוחניים, קושיות על מורה רוחני
... מורה רוחני מואר, ללמוד מהשטן, לזהות הארה רוחנית, מורה רוחני שרלטן, ללמוד אצל מורה רוחני, הארה רוחנית, חיפוש רוחני, למצוא מורה רוחני, מדריך רוחני, מורים רוחניים, קושיות על מורה רוחני מהם המאפיינים של מורה רוחני אמיתי? ההרצאה עוסקת בחיפוש רוחני ובתהליך של למצוא מורה רוחני אמיתי. אליעד מסביר את הדרך בה אנשים מחפשים מורים רוחניים ומנסים להבין אם הם מורים אמיתיים או שרלטנים. הוא מעלה את השאלה האם תעודות, השפעת קהל או עדויות של תלמידים יכולים להיות מדד למורה רוחני אמיתי או שמא צריך לחפש משהו יותר עמוק, כזה שקשור ביכולת של המורה ללמד אותך משהו חדש על עצמך. מהו החיפוש הרוחני והאם הוא אמיתי? החיפוש הרוחני, לפי אליעד, הוא מסע אישי מאוד, שמתחיל בחיפוש עצמי. הוא מתאר את הרגעים שבהם חיפש את עצמו ואת הדרך בה עבר למורה רוחני, כמו רבי נחמן. אליעד מציין כי החיפוש הרוחני הוא תהליך שבו כל אדם מפתח שיטה אישית, שמבוססת לא רק על אמונה עיוורת, אלא על שאלות שנשאלות ומתן תשובות שיכולות להוביל לאמת הפנימית של האדם. האם מה שמעניין זה הדרך או התוצאה? ההרצאה עוסקת בשאלת הידע הרוחני, ושואלת אם הדרך המובילה להארה חשובה יותר מהתוצאה הסופית של ההבנה. אליעד מביא דוגמאות לשאלות רבות שהתעוררו ... לפי אליעד, הדבר החשוב ביותר הוא לא לדעת אם הוא היה אמיתי, אלא להבין את הרעיון שמאחורי הדמות. האם מורה רוחני יכול להיות שרלטן? אליעד מתאר את הסכנה שבהתמודדות עם מורים רוחניים שרלטנים. הוא מסביר כי פעמים רבות אנשים מבקשים למצוא מורה שיספק להם את התשובות מבלי לקחת אחריות אישית על ... רק על ידי מניפולציות. מהו הכוח של חיפוש אישי ולמה זה חשוב? המסר המרכזי של אליעד הוא שהדרך להגיע לאמת הרוחנית היא דרך חיפוש אישי. הוא מציין כי החיפוש הרוחני לא מסתיים בהקשבה למורה או בעקיבה אחרי דמות רוחנית, אלא צריך לכלול גם את המחשבות, השאלות והבדיקות האישיות של כל אדם. אם לא עושים זאת, לא ניתן להגיע לתוצאה נכונה או להבנה של האמת הפנימית של האדם. האם התעודה או מספר התלמידים מהווים מדד למורה רוחני? אליעד מסביר שמה שמעניין באמת הוא לא התעודות או מספר התלמידים שמאחוריהם, אלא היכולת של המורה ללמד אותך ... אם המורה סיים או לא. מה שחשוב זה אם הוא יכול לחדש לאדם משהו שהוא לא ידע קודם. מהו תהליך החיפוש אחר המורה הרוחני? לסיכום, אליעד מסביר כי תהליך החיפוש אחר מורה רוחני אמיתי אינו תלוי במוסדות או בהכרה החיצונית של המורה, אלא בהתנסות האישית של כל אחד. כל אדם שואל את עצמו האם ... רעיונות חדשים, גם אם אלו רעיונות שנראים לא הגיוניים או לא מקובלים בעיני אחרים. כל אלו הם חלק מהחיפוש הרוחני האישי שמוביל לאמת פנימית. הארה רוחנית חיפוש
דוגמה אישית של מורה רוחני, מחויבות של מורה רוחני, קושיות על מורה רוחני, הדרך של אליעד כהן, התנהגות של מורה רוחני, אמת של מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד
דוגמה אישית של מורה רוחני, מחויבות של מורה רוחני, קושיות על מורה רוחני, הדרך של אליעד כהן, התנהגות של מורה רוחני, אמת של מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד
... אישית של מורה רוחני, מחויבות של מורה רוחני, קושיות על מורה רוחני, הדרך של אליעד כהן, התנהגות של מורה רוחני, אמת של מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד מהן ההתחייבויות של מורה רוחני ומהי דוגמת ההתנהגות שלו? בהרצאה זו, אליעד כהן דן בנושאים הקשורים למורה רוחני, ובמיוחד במחויבות האישית של המורה ובדוגמה האישית שהוא מציב לתלמידיו. אליעד מדבר על כך שמורה רוחני חייב להיות מחויב לדבריו ולהתנהג לפי ... מלמד, אך יש צורך בהבנה מעמיקה של מהי המחויבות הזו. הוא מציין שבמהות התפקיד של מורה רוחני, הוא לא רק מלמד את התלמידים את העקרונות הפילוסופיים או הרוחניים, אלא גם מציב להם דוגמה חיה להתנהגות ... שהוא מבין את השלכותיה, גם אם הן לא תמיד נראות פשוטות. מהן הקושיות שמועלות כלפי מורה רוחני? אליעד גם עוסק בשאלה שמועלת כלפי מורה רוחני - האם יש מקום למורה רוחני שימשיך ללמד אם לא מיישם את הדברים שהוא ... שעל המורה להראות תמיד דוגמה אישית ולהתנהג לפי העקרונות שהוא מלמד. הוא מדבר על כך שמורה רוחני חייב לעמוד באותן דרכים שהוא מציע ... הוא חייב להראות שהדרכים שהוא מלמד אכן ישימות ומועילות. בעניין זה, אליעד מציין שמורה רוחני יכול להגיד לתלמידיו תצמדו לאמת, אבל אם ... שהוא מלמד, ולהיות מוכן להסביר ולהצדיק את מעשיו גם כשלא הכל ברור בתיאוריה. כיצד המורה הרוחני מתמודד עם חילוקי דעות עם תלמידים? ... שתלמיד לא יסכים עם דבריו של המורה, אך עליהם להיות פתוחים לשיחה ולהבנה הדדית. המורה הרוחני לא רק מלמד אלא גם מקשיב ומגיב על פי ... בהם ולתת לתלמיד את ההזדמנות להבין ולהסכים או לא להסכים. מהי הדרך של אליעד כהן כמורה רוחני? אליעד מסביר את הדרך האישית שלו כמורה רוחני, ומדבר על ההתמודדות עם האמת, המחויבות ... אובייקטיביים ולתת להם את החופש להחליט כיצד לגשת למידע וללימוד. מהי דוגמה אישית של מורה רוחני? מהי מחויבות של מורה רוחני? כיצד מורה רוחני מתמודד עם קושיות? מהי הדרך של אליעד כהן כמורה רוחני? איך מורה רוחני מתנהג ביחס לתלמידיו? מהו היחס בין מורה ...
קושיות על מורה רוחני, שמועות על מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני
קושיות על מורה רוחני, שמועות על מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני
... על מורה רוחני, שמועות על מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני מהן הקושיות והבעיות עם מורה רוחני ומהן השמועות עליהם? תוך כדי תיאור שיטתו של אליעד כהן, נוצרות מספר שאלות ותהיות בנוגע למורים רוחניים ולתלמידיהם. ישנן קושיות שמועלות בנוגע לאמונות או ציפיות כלפי מורים רוחניים, ולמה שמוביל אנשים להאמין בהם. כשאליעד מדבר על אנשים שמתבלבלים ומדמיינים שהוא לא בסדר, הוא מעלה את השאלה של למה זה טוב. הוא טוען שזה למעשה מונע ... זה בעצם כמו שהוא לא מבין את המציאות. מהו המיפוי הרוחני של אליעד כהן? אליעד מתאר את הגישה שלו ככזו שמסייעת לו לזהות את סוג האנשים שהוא פוגש, ולא להתעסק עם אלו שאין להם רצון אמיתי להבין. הוא מציין שלפעמים ... אלו שלא מאמינים לסיפור, לא יכולים להיות חלק מהקהל הרוחני שהוא מנסה להנחות, שכן הם לא מוכנים לקבל את דרכו. מהי הדרך בה אליעד בודק מי באמת מעוניין להבין? הגישה של אליעד מבוססת על הצורך לבדוק אם אדם באמת רוצה ... מערכת של סינון כדי להבין מי באמת מתעניין בנושאים רוחניים ומי רק רוצה לשמוע סיפורים. כשהוא מתמודד עם אנשים שלא מבינים אותו, הוא מסביר שלמעשה אין לו זמן להשקיע בהם, כי הוא מבין שהם לא מוכנים באמת ללמוד. ... מבינים או סתם ממהרים לשפוט. מהו המודל של תלמידים רוחניים? נושא התלמידים עולה שוב ושוב בהרצאה. אליעד מדגיש את הקושי שהוא מוצא בשאלות שנוגעות למורים רוחניים ולתלמידיהם. הוא מסביר שלעיתים המילה תלמידים לא תואמת את מה שהוא רוצה להעביר, כי כשיש לך תלמידים, זה מגביל אותך כיוון שכל אחד מהם עלול לפרש את ... השיטה של אליעד כהן לתלמידים ולחיים? לפי אליעד, שיטה רוחנית אמיתית לא תדרוש מהתלמידים קרדיט על מה שהם עושים, אלא תדרוש מהם לבדוק את מה שהם מבינים ולשאול שאלות כאשר הם לא בטוחים במשהו. אם אדם בודק את הדברים ... מנותק מהמציאות או מהשיטה. מהם הקושיות על מורים רוחניים? מהן השמועות על מורים רוחניים? מהו המיפוי הרוחני של אליעד כהן? איך בודקים תלמידים רוחניים? מהי השיטה של אליעד כהן? מהו קריטריון אמיתי למורה רוחני? איך אליעד כהן מתמודד עם שמועות על עצמו? ...
כסף ורוחניות, רוחניות וכסף, רוחניות בחינם, אינטרס של מורה רוחני, מורה רוחני לוקח כסף, מורה רוחני שרלטן, גשמיות ורוחניות, רצון של מורה רוחני, להפסיק לרצות כסף
כסף ורוחניות, רוחניות וכסף, רוחניות בחינם, אינטרס של מורה רוחני, מורה רוחני לוקח כסף, מורה רוחני שרלטן, גשמיות ורוחניות, רצון של מורה רוחני, להפסיק לרצות כסף
... ורוחניות, רוחניות וכסף, רוחניות בחינם, אינטרס של מורה רוחני, מורה רוחני לוקח כסף, מורה רוחני שרלטן, גשמיות ורוחניות, רצון של מורה רוחני, להפסיק לרצות כסף מהם האתגרים הקשורים לכסף ורוחניות? ההרצאה עוסקת בשאלות העמוקות שנוגעות לקשר בין כסף ורוחניות. בשיחה, נוגעים בכמה נקודות עקרוניות שיכולות להטיל אור על האתגרים שבמערכת היחסים הזו, תוך הצגת דילמות אתיות ומעשיות. האם מורה רוחני יכול לקחת כסף על לימוד רוחני? השאלה הראשונה שעולה בשיחה נוגעת למורה רוחני שלוקח כסף עבור שירותיו. מדובר בשאלה מוסרית שכמובן מעוררת מחלוקות רבות. יש שיטענו כי מורה רוחני שלוקח כסף על לימודיו לא באמת עוסק בתכלית הרוחניות, אלא בעניין גשמי בלבד. אליעד מציין שהשאלה היא לא בהכרח האם לקחת כסף, אלא מה הכוונה מאחורי הפעולה. הכסף, כך הוא מסביר, הוא אמצעי לתמיכה במורה שיכול להמשיך ללמד. האם מורה רוחני המציע שירותים בחינם יכול לעזור בצורה אובייקטיבית יותר? השיחה נוגעת גם בשאלה האם אדם שמציע שירותים רוחניים בחינם באמת מסוגל לעזור בצורה אובייקטיבית ומנותקת מהאינטרסים האישיים שלו. המטרה היא להבין האם אדם שמחפש טיפול רוחני יכול להרגיש בטוח כי המורה לא מושפע מהשפעת הכסף בתהליך. האם הכסף הוא אמצעי לשליטה? ההרצאה גם עוסקת במחשבה על כסף כאמצעי לשליטה או מניפולציה. במקרה של מורה רוחני, זהו כלי שבעזרתו ניתן לקבוע את המחיר של הרוחניות. הרעיון המובע כאן הוא שכאשר אדם משלם כסף עבור רוחניות, הוא בעצם נותן למורה את הכוח לשלוט בו ולהשפיע עליו. באותו הזמן, המורה מתמודד עם התשוקה לקבל את התשלום הנדרש ולהמשיך להתקיים כלכלית. מהו הפער בין רוחניות למקצועיות? נושא נוסף שנידון בהרצאה הוא הפער בין עיסוק רוחני לעיסוק מקצועי. השיחה מציינת את הדילמה שבה עומדים מורים רוחניים שלפעמים צריכים לאזן בין עבודתם הרוחנית לבין הצורך להתפרנס. האם אדם יכול להיות מורה רוחני אמיתי ולקחת כסף על עבודתו? האם זה הופך אותו לאדם שאינו רוחני? או שדווקא הכסף מאפשר לו להיות מקצועי יותר ולהמשיך להציע את עזרתו לאנשים? האם האדם שמגיע לטיפול רוחני באמת רוצה שינוי? לסיום, אליעד מעלה את השאלה האם האדם שמגיע למורה רוחני באמת רוצה לשנות את חייו, או שהוא פשוט מחפש דרך להימנע מהקשיים הפנימיים שלו. הוא מתאר את המצב שבו אדם מחפש מישהו שייתן לו פתרונות מבלי שהוא בעצמו יהיה מוכן להתמודד עם השינוי הדרוש. רוחניות וכסף האם מורה
עצלנות רוחנית, אמונה במורה רוחני, תסכול רוחני, חיפוש רוחני, יאוש רוחני, דרך רוחנית, הארה רוחנית, הדרך של אליעד כהן, תשובות רוחניות, שאלות רוחניות, שאלה רוחנית, תשובה רוחנית
עצלנות רוחנית, אמונה במורה רוחני, תסכול רוחני, חיפוש רוחני, יאוש רוחני, דרך רוחנית, הארה רוחנית, הדרך של אליעד כהן, תשובות רוחניות, שאלות רוחניות, שאלה רוחנית, תשובה רוחנית
... רוחנית, אמונה במורה רוחני, תסכול רוחני, חיפוש רוחני, יאוש רוחני, דרך רוחנית, הארה רוחנית, הדרך של אליעד כהן, תשובות רוחניות, שאלות רוחניות, שאלה רוחנית, תשובה רוחנית מהו הקשר בין עצלנות רוחנית ותסכול רוחני? בהרצאה זו, אליעד כהן דיבר על עצלנות רוחנית, תסכול רוחני וקשיים שמתרחשים בתהליך החיפוש הרוחני. הוא התאר את הדרך בה אנשים נוטים לחפש תשובות או פתרונות ... להם להתמודד עם תחושות של חוסר סיפוק, חוסר משמעות או ייאוש רוחני. אליעד ציין שבדרך כלל, כאשר אנשים חווים תסכול רוחני, הם מצפים לקבל תשובות שיכניסו אותם לתוך תחושת שלמות, אך ... הפנימי הנדרש על מנת להגיע למקום של פתרון אמיתי. כיצד התסכול הרוחני מתקיים? אליעד הסביר שבזמן שחפץ רוחני נגרם מהרגשה של חיסרון פנימי, חיפוש אחרי תשובות יכול להוביל לייאוש רוחני, במיוחד כאשר אדם לא מקבל את התשובות שהוא מצפה להן או ... הזו בתיאור כיצד פעמים רבות כאשר אדם נמצא בעיצומו של תסכול רוחני, הוא מחפש דרך קלה להימנע מהמעמד הרוחני המאתגר, כך שהוא לא באמת מתמודד עם הקשיים הפנימיים. האם פתרונות חיצוניים יכולים להקל על התסכול הרוחני? המרצה טוען כי הפתרונות החיצוניים לא רק שלא יפתרו את התסכול הרוחני אלא עשויים להחמיר אותו. אנשים שמחפשים תשובות חיצוניות ... הם עשויים להרגיש שהן לא מספקות, ולפעמים יתחילו לחפש מורה רוחני או תשובות בחיצוניות, מתוך תחושת חוסר מימוש או חוסר ... החשיבות של חיפוש פנימי אמיתי, שבו אדם לומד להתמודד עם האתגרים הרוחניים ולתת להם מענה מעמקי, במקום לחפש חיצוניות שתענה על כל שאלותיו. מה הדרך הראויה להתמודד עם ייאוש רוחני? אחת ההמלצות המרכזיות של אליעד הייתה לעודד את הצופים לא ... שמובילים להבנה עצמית, וזו הדרך האמיתית להתמודדות עם ייאוש רוחני. במקום לצפות לתשובות חיצוניות שיעשו את העבודה, אליעד מעודד חיפוש פנימי שמוביל להארה רוחנית אמיתית, ולא להחסרה של אחריות על המאמץ האישי. האם יש ...
להתבטל למורה רוחני, התבטלות למורה רוחני, לא לדעת שום דבר, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? איך לא לדעת כלום? איך נוצרות מחשבות? אמונה דתית, השכל של אליעד כהן, ביטול למורה רוחני
להתבטל למורה רוחני, התבטלות למורה רוחני, לא לדעת שום דבר, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? איך לא לדעת כלום? איך נוצרות מחשבות? אמונה דתית, השכל של אליעד כהן, ביטול למורה רוחני
... למורה רוחני, התבטלות למורה רוחני, לא לדעת שום דבר, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? איך לא לדעת כלום? איך נוצרות מחשבות? אמונה דתית, השכל של אליעד כהן, ביטול למורה רוחני מה זה אומר להתבטל למורה רוחני? ההרצאה עוסקת בתהליך של התבטלות למורה רוחני, נושא שמתחבר לשאלות עמוקות על האמונה, ההבנה העצמית וההארה הרוחנית. אליעד כהן עוסק בשאלת ההתבטלות בפני מורה רוחני ופרטים על איך כל אדם יכול להגיע לרמה גבוהה יותר של תודעה רוחנית דרך תהליך זה. איך נוצרות מחשבות ומה הקשר שלהן להתבטלות? במהלך ההרצאה אליעד מסביר את התהליך של ... לעבור דרכו. התבטלות זו לא רק מתייחסת ליכולת להפסיק לחשוב באופן רצוני, אלא גם לתפיסה המאפשרת לאדם לראות את עצמו כחלוף דרך ולא כישות עצמאית. מהי הארה רוחנית? הארה רוחנית מוגדרת כאן לא כהבנה או חוכמה מסוימת, אלא כיכולת לשחרר את עצמך מההגדרות וההנחות שמנהלות את עולמך ... כל הזהות, אלא להבין שאין צורך להיאחז במחשבות, רגשות ודעות. זהו תהליך שבו האדם מאמן את עצמו להפסיק לאחוז במחשבות כמו אני צודק או אני צריך, ולהתמסר למורה הרוחני או למהלך רוחני שמוביל אותו אל מעבר לאגו ולמחשבות המגבילות. מה הקשר בין האמונה הדתית להתבטלות? בהרצאה, אליעד מזכיר גם את הקשר בין האמונה הדתית להתבטלות בפני מורה רוחני. הוא מציין כי הרבה אנשים, במיוחד כאלה הנמצאים במסגרות דתיות, מרגישים צורך להאמין ולקבל את דברי ... ורע, ואין נכון או לא נכון - כל תפיסה היא חלק מההגדרה האישית שלך, והאדם יכול לבחור להשיל אותה ולהיות פתוח לרעיונות חדשים. איך מתבטא תהליך הלימוד אצל מורה רוחני? תהליך הלימוד אצל מורה רוחני איננו קשור בהכרח לרכישת ידע. למעשה, הידע לא באמת חשוב כאן, כי המטרה היא לא להעשיר את השכל, אלא לפרוק אותו. כדי ללמוד, יש צורך לבטל את עצמך ולתת למורה רוחני להנחות אותך דרך תודעה גבוהה יותר. הדרך הזאת מבוססת על השאלה האם תוכל להשאיר מאחור את כל המחשבות ... מציין כי פחדים כאלה נובעים ממקום של חיבור חזק לאגו ולזהות, שהם חלק מהתפיסות השקריות שאותן יש לבטל כדי להשיג את ההבנה האמיתית. האם יש מקום לאמונה במורה רוחני? בהרצאה זו, אליעד לא מתנגד לאמונה במורה רוחני, אבל הוא טוען שאמונה כזו צריכה להיות מושתתת על הבנה עמוקה של מהות האדם. התבטלות בפני מורה רוחני לא אמורה להיות עיוורת, אלא צריכה לנבוע ממקום של הבנה פנימית, של לקיחת צעד אחורה מכל מה שנלמד עד כה. התבטלות למורה רוחני הארה רוחנית לא לדעת כלום מהי מחשבה? החיבור למורה רוחני אמונה דתית והביטול העצמי איך ללמוד ממורה רוחני?
מורה רוחני, לא להאמין למורה רוחני, מורים רוחניים, התפתחות רוחנית, רוחניות, מצא את ההבדלים, להאמין או להבין, מפורסמים של שקר, אמונה במורה רוחני, מורה רוחני, מודעות עצמית
מורה רוחני, לא להאמין למורה רוחני, מורים רוחניים, התפתחות רוחנית, רוחניות, מצא את ההבדלים, להאמין או להבין, מפורסמים של שקר, אמונה במורה רוחני, מורה רוחני, מודעות עצמית
... רוחני, לא להאמין למורה רוחני, מורים רוחניים, התפתחות רוחנית, רוחניות, מצא את ההבדלים, להאמין או להבין, מפורסמים של שקר, אמונה במורה רוחני, מורה רוחני, מודעות עצמית למה אסור להאמין למורה רוחני? אליעד כהן מדבר על החשיבות שלא להאמין בצורה עיוורת למורים רוחניים, ומסביר כיצד אפשר להבדיל בין האמת לבין שקרים רוחניים. הוא טוען שמורים רוחניים רבים מדברים על דברים שהם עצמם לא באמת מבינים לעומק, והסיבה לכך היא שלרוב הם ניסו בעצמם להגיע ... אסור לקבל תירוצים ממורה רוחני? אליעד מתאר מקרה בו תלמידים מגיעים למורה רוחני עם שאלות קשות ועמוקות. במקום לענות להם על השאלות האלה, המורה הרוחני משתמש בשיטות של דחייה, כמו: תאמין לי, כשיגיע הזמן תבין בעצמך, או קודם תלמד דברים אחרים ואז תבין ... כיצד אפשר לבדוק אם המורה הרוחני אומר אמת? אליעד מסביר שכדי לבדוק האם מורה רוחני באמת יודע את מה שהוא מדבר עליו, יש לשאול שאלות עמוקות וקונקרטיות ולצפות לקבל תשובות ברורות ... המשמעות של פרדוקס בדרך לרוחניות? אליעד מתייחס למושג פרדוקס רוחני ומסביר שכשאדם מנסה להגיע לשלמות רוחנית הוא נתקל בפרדוקס, שבו כדי להגיע לשלמות הוא צריך כבר להיות בשלמות. אם האדם אינו מושלם, הוא לא ... לעתיד. מה הבעיה עם מורים רוחניים מפורסמים? אליעד כהן נותן דוגמה מהסיפור של רבי נחמן מברסלב, על אדם שיכור שהפך למלך, שהתעורר ... מלך. אליעד טוען שמורים רוחניים מפורסמים רבים עושים בדיוק את אותו הדבר: הם מעמידים פנים שהם מבינים, אבל עמוק בתוכם הם יודעים ... אחר, אפילו לא למורה רוחני. הוא מסביר שלא חשוב אם מדובר במורה רוחני מפורסם או אלמוני, חשוב לבדוק את הדברים בעצמך. הדרך לבדוק היא לשאול שאלות, לחקור לעומק, ולא לקבל ... אפשר לבזבז זמן בהתפתחות רוחנית? אליעד מתייחס לחשש של אנשים שהם מבזבזים את זמנם בלימודים רוחניים לא נכונים או שגויים, והוא אומר שאין דבר כזה בזבוז זמן מוחלט, כי בכל דרך שלומדים, האדם תמיד ... אפשר להימנע מטעויות בדרך הרוחנית? אליעד מסביר שהדרך הטובה ביותר להימנע מטעויות היא תמיד לשאול שאלות ולבדוק כל דבר באופן עצמאי. ... וישירה. האם להאמין למורה רוחני? איך לזהות מורים רוחניים שקריים? מה ההבדל בין אמונה להבנה? מדוע חשוב להטיל ספק במורה רוחני? מהו פרדוקס רוחני? כיצד לבדוק את האמת בעצמך? האם מורים רוחניים באמת יודעים? ...
בעיות של מורה רוחני, שרלטנים, בעיות של מאמן אישי, קושי של מטפל רוחני, דילמה של מטפל נפשי, מורים רוחניים, ממי לקבל טיפול? אינטרס של מורה רוחני, רחמנות של מורה רוחני
בעיות של מורה רוחני, שרלטנים, בעיות של מאמן אישי, קושי של מטפל רוחני, דילמה של מטפל נפשי, מורים רוחניים, ממי לקבל טיפול? אינטרס של מורה רוחני, רחמנות של מורה רוחני
... של מורה רוחני, שרלטנים, בעיות של מאמן אישי, קושי של מטפל רוחני, דילמה של מטפל נפשי, מורים רוחניים, ממי לקבל טיפול? אינטרס של מורה רוחני, רחמנות של מורה רוחני איך יכול מורה רוחני להזיק בלי להתכוון? אליעד כהן מסביר שיש אנשים רבים שמתעסקים בייעוץ או בטיפול, כולל מאמנים אישיים, מטפלים נפשיים ומורים רוחניים, אך מבלי לשים לב, הם יכולים לגרום נזק ... מציין היא שהיועצים הללו מביאים איתם, באופן לא מודע, את מערכות האמונה והמחשבות שלהם, שלעיתים הן עצמן הסיבה לסבלם הפרטי. לדוגמה, אם מאמן או מורה רוחני סובל מתסכולים אישיים, אפילו ברמה נמוכה של ... שירגיש, את אותו מבנה מחשבתי שגורם אצלו לסבל, וכתוצאה מכך התלמיד או המטופל למעשה מאמץ גם הוא את אותן בעיות, גם אם הוא מרגיש הקלה רגעית. האם מטפל רוחני יכול להצליח לפתור בעיות באמת? אליעד מסביר שהקושי העיקרי של מטפלים, מאמנים ומורים רוחניים הוא שהם תלויים בקיומן של בעיות אצל ... אם לפתע כל העולם יפסיק לסבול מדיכאון, אותו מטפל יאבד את מטרתו בחיים, ודווקא אז הוא עלול לחוות משבר אישי ותחושת חוסר משמעות. האם רחמנות של מורה רוחני נובעת מאינטרס אישי? אליעד כהן מזכיר שרבי ... לא מתוך רחמנות אמיתית אלא מתוך רצון לקבל הערכה ואהבה מהסביבה. בעצם, אותה רחמנות היא אינטרס אישי מוסתר - היא נובעת מחסר עמוק אצל המטפל או המורה הרוחני. לדוגמה, אדם שרוצה לשפר את העולם, אומר ... הוא מעביר להם את החשיבה שלו. כך שבעצם כל מטפל שמעביר לאחרים את מבנה החשיבה שלו, מעביר להם במקביל גם את החסרונות האישיים שלו. האם אפשר למצוא מורה רוחני ללא חסרונות בכלל? אליעד מבהיר שגם כאשר ... לבעיה מסוימת, באמת פתר את הבעיה הזאת בעצמו? והאם הפתרון שלו הוא אמיתי או רק אשליה זמנית? לסיום, אליעד ממליץ לאמץ גישה ביקורתית וזהירה כלפי עצות רוחניות, ולבדוק לעומק את המניעים האמיתיים של היועץ, וכיצד אלו משפיעים על איכות העצות. איך לזהות מורה רוחני שרלטן? מתי טיפול נפשי מזיק? מהן הבעיות של מאמן אישי? איך לבחור יועץ רוחני מתאים? האם למטפל רוחני יש אינטרס אישי? ממי לקבל עצות בחיים? האם ...
מורים רוחניים, שרלטנים, מנהיג רוחני, שרלטנות, טעויות של מורה רוחני, להאמין במורה רוחני, מורה מואר, דוגמה אישית, מודל לחיקוי
מורים רוחניים, שרלטנים, מנהיג רוחני, שרלטנות, טעויות של מורה רוחני, להאמין במורה רוחני, מורה מואר, דוגמה אישית, מודל לחיקוי
... רוחניים, שרלטנים, מנהיג רוחני, שרלטנות, טעויות של מורה רוחני, להאמין במורה רוחני, מורה מואר, דוגמה אישית, מודל לחיקוי למה אנשים מחפשים להאמין במורים רוחניים? הרבה אנשים מחפשים מורים רוחניים כי הם רוצים להאמין במישהו שיש לו תשובות מוחלטות לשאלות החיים. התופעה הזאת גורמת לכך שכאשר המורה הרוחני עושה דבר שנראה לא הגיוני או לא מתאים, התלמידים מוצאים עצמם מבולבלים ושואלים את עצמם למה הוא עשה את זה?. מורים רוחניים רבים מנצלים את המבוכה הזאת ומסבירים לתלמידים שלהם: אתה לא ... לא מבין מספיק, וממשיך להאמין בצורה עיוורת. אך לדברי אליעד, זאת בדיוק השרלטנות והנוכלות הרוחנית שעליה הוא מדבר. כיצד מתמודדים נכון עם טעויות של מורה רוחני? אליעד מסביר שהדרך הנכונה להתמודד עם התנהגות לא מובנת או טעויות של מורה רוחני היא לא להאמין בו בצורה עיוורת, אלא לבדוק כל דבר בפני עצמו. אם ... משהו שלילי כמו פשע, תלמיד שרוצה רק להאמין יתאכזב מאוד, כי הוא לא יכול לתפוס איך המורה הרוחני שלו עשה דבר כזה. אבל תלמיד שמטרתו היא ללמוד ולחדש ידע לעצמו ... וכך הוא ממשיך ללמוד מבלי שהמעשה המסוים יערער אותו. מדוע חשוב לא להיצמד לדמות המורה הרוחני? אליעד מדגיש שאדם צריך לבדוק קודם כל את עצמו ולא את פעולות המורה הרוחני. כאשר התלמיד מתמקד רק במה שהמורה עשה או לא עשה, הוא מחמיץ את ... האישית שלו עצמו. אם הכוונה האמיתית של האדם היא ללמוד ולהתפתח, אז מעשיו של המורה הרוחני אינם אמורים להטריד אותו. התלמיד אמור להמשיך לבדוק בכל פעם מחדש ... או הרעיונות שהמורה מעביר, ללא קשר למעשים אישיים של המורה. מהי המשמעות של להאמין במורה רוחני? אליעד טוען שאם אדם מחפש להאמין במורה רוחני בצורה עיוורת, הוא בבעיה גדולה. ברגע שהמורה עושה משהו שנראה ... בחינה וביקורת עניינית, ולא מתוך רצון להיות רובוט שמקבל כל דבר שהמורה אומר או עושה. מורה רוחני אינו אמור להיות קדוש או מושלם בעיני תלמידיו. הוא צריך להיות ... עושה דברים שגורמים לתלמידים להרגיש אי נוחות או אי הבנה. מה קורה כאשר התלמיד מזהה שהמורה רוחני טעה? כאשר תלמיד מגלה שהמורה הרוחני שלו עשה טעות, לעיתים קרובות המורה אומר לו שזה ניסיון לבדוק אם ... אם התלמיד יצליח להשתחרר מהצורך להאמין במורה בצורה עיוורת, או שהוא ימשיך לתת למורה הרוחני לדפוק אותו. לפי אליעד, תלמיד שמצליח להבין שהמורה שלו לא מושלם ... בצורה עיוורת, ימצא את עצמו תמיד מאוכזב ופגוע כאשר המורה יטעה שוב. איך לדעת האם המורה הרוחני אמיתי או שרלטן? אליעד מסביר שאחד הסימנים לזיהוי של שרלטנות הוא כאשר המורה הרוחני אינו נותן תשובות ברורות ומתחמק משאלות על מעשיו, ואומר: אתה לא ... למעשיו. הוא לא ינסה להתחמק בטענה שהתלמיד לא בדרגה המתאימה להבין אותו. בנוסף, מורה רוחני אמיתי לא אמור ליצור תלות של התלמידים בו. הוא אמור לעזור ... ולהגיע למסקנות בעצמם, בלי קשר לשאלה מה המורה חושב או עושה. מדוע אנשים מתאכזבים ממורים רוחניים? אנשים מתאכזבים ממורים רוחניים כי הם מחפשים שהמציאות תהיה נחמדה כלפיהם תמיד. לכן, הם ... להיות רק חיובית, או שהמורה צריך להיות קדוש, תמיד יתאכזבו. מהי מטרתו האמיתית של מורה רוחני לפי אליעד? המטרה האמיתית של מורה רוחני, לפי אליעד, היא ללמד אותך איך להתנהל נכון מול המציאות כולה, כולל מול המורה עצמו. מורה רוחני אמיתי מלמד אותך כיצד לבדוק את עצמך, ולא רק להיצמד אליו. הוא ... המשמעותית ביותר מתרחשת כאשר אתה חופשי מתלות או מאמונה עיוורת במורה שלך. איך לזהות מורה רוחני שרלטן? מה עושים כשהמורה ה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הנאה - שורש ההנאה, איך נוצרת הנאה? במה תלויה הנאה? איך ליהנות בשלמות? הנאה גשמית / הנאה רוחנית / ההנאה של החכם האמיתי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
מודעות עצמית לאלוהים שבך, 2 חלקים - הספר על: רוחני, דרכים רוחניות, שיטות רוחניות, רוחניות ומודעות עצמית, להיות מודע לעצמך, מורים רוחניים, התפתחות רוחנית, הארה רוחנית, מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים ועוד...

מודעות עצמית ושקט נפשי - הספר על: שיטות רוחניות, רוחני, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

רוחניות ומודעות לחיים טובים - הספר על: הארה רוחנית, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Spirituality.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הדרכה רוחנית, אימון רוחני, מאמן רוחני בנושא רוחני - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Spirituality.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 17:10:02 - wesi17