אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רוחני ✔ערך עצמי נמוך, דימוי עצמי נמוך, חוסר ביטחון עצמי, חוסר אהבה עצמית, חוסר הערכה עצמית, חיזוק הביטחון העצמי, לא אוהב את עצמי, לאהוב את עצמך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
רוחניות, מודעות עצמית, להיות מודע לעצמך, רוחני, צורך רוחני, מודעות עצמית, יועץ רוחני, כוחו של התת מודע, לימודים רוחניים, איך לקלוט בתת מודע, תיכנות התת מודע, יופי רוחניות ונשמה, מדריכים רוחניים, חסימה רגשית חומרית רוחנית, סדנת מודעות, סדנת מודעות עצמית, סדנאות מודעות עצמית, תקשור עם התת מודע, סדנא רוחנית, כיצד להשפיע על תת המודע, רוחניות ומיסטיקה, התפתחות אישית, תת מודע וחלומות, סדנאות רוחניות, הדרכה רוחנית, איך להשפיע על בן אדם להיות רוחני, תקשור רוחני, להשפיע על התת מודע של אנשים, תת מודע מאמרים, סדנא למודעות עצמית, תת מודע שינוי הרגל, רוחניות בארגונים, העצמה אישית, רוחנית, מהו תת מודע, מחקרים פילוסופיים רוחניות, אהבה רוחנית, כיצד לתקשר עם התת מודע שלי, אנרגיה רוחנית, מנהיגות רוחנית,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
11:04ערך עצמי נמוך, דימוי עצמי נמוך, חוסר ביטחון עצמי, חוסר אהבה עצמית, חוסר הערכה עצמית, חיזוק הביטחון העצמי, לא אוהב את עצמי, לאהוב את עצמך, מודעות עצמית, התפתחות רוחנית
למה אני רוצה להיות בעל ערך?

המחשבה "אני רוצה להיות בעל ערך" נובעת משני גורמים עיקריים:

1. תחושת חוסר ערך - האדם מאמין כי אין לו ערך כפי שהוא רוצה.

2. האמונה שלהיות בעל ערך הוא דבר טוב יותר מלהיות חסר ערך.

כדי להבין את המניעים מאחורי הרצון להיות בעל ערך, חשוב לבחון את השילוב של שני היבטים. כל רצון, בכל תחום, נובע משני דברים עיקריים: תחושת חיסרון ואמונה שהדבר הנדרש טוב יותר מהמצב הקיים. כך, כאשר מישהו אומר "אני רוצה לאכול", הוא מבטא את תחושת הרעב (חוסר במזון) לצד האמונה שהאכילה תועיל לו. אותו הדבר לגבי רצון להיות בעל ערך: יש תחושת חיסרון במצב של חוסר ערך, ובמקביל, ישנה האמונה שלהיות בעל ערך טוב יותר.

מה הופך ערך אישי לחשוב כל כך?

ישנם שאלות רבות שיכולות להבהיר את הרצון להיות בעל ערך. למשל, למה בכלל חשוב לי להיות בעל ערך? התשובה לכך היא שהערך שאני מחפש הוא תוצאה של השוואה. אני משווה את עצמי לאחרים, לאנושות, לסטנדרטים חיצוניים, ומבצע את ההשוואה הזו כדי לקבוע את הערך שלי. אם לא הייתי משווה את עצמי לאחרים, אולי לא הייתי חש את הצורך להיות בעל ערך. במילים אחרות, השוואה חיצונית יוצרת את תחושת החיסרון.

האם אני באמת צריך להיות בעל ערך?

האם יש צורך אמיתי להיות בעל ערך? לא תמיד. אם אדם היה מצליח להשתחרר מהצורך להשוות את עצמו לאחרים, הוא אולי היה מצליח להבין שאין בהכרח ערך במושג "ערך". עצם ההבנה שיש ערך ואין ערך, לא מחייבת בהכרח את הרצון להיות בעל ערך. עצם הבחינה הזו יכולה לעזור לאדם לשחרר את התפיסה שהוא חייב להיות בעל ערך. כדי להקטין את תחושת החיסרון, יש לבדוק את הנחות היסוד, האם באמת ערך זה טוב יותר מחוסר ערך, והאם באמת אין לי ערך.

מה קורה אם אין לי ערך?

האם זה אפשרי לחיות ללא ערך ולחוש טוב עם זה? התשובה היא כן, אם תצליח לשנות את גישתך כלפי ערך. אפשר לראות ערך כתוצאה של חוויה פנימית ולא כדרישה או תנאי להרגשה טובה. אם אדם יוכל לקבל את עצמו גם כשאינו מרגיש בעל ערך, יוכל לשחרר את הצורך המתמיד להרגיש בעל ערך.

מה היתרונות בחוסר ערך?

אם המטרה היא להגיע למצב שבו גם חוסר ערך מרגיש טוב, זה דורש שינוי עמוק בתפיסה. יש לאמץ את היתרונות שבחוסר ערך:
  • אין ציפיות ממני.
  • אני לא צריך להוכיח את עצמי.
  • אף אחד לא יכול לאכזב אותי.
מה החסרונות בלהיות בעל ערך?

ישנם חסרונות להיות בעל ערך, למשל:
  • צריך כל הזמן לתחזק את הערך שלי.
  • אני נמצא בלחץ מתמיד להוכיח את עצמי.
  • אני מפחד לאבד את הערך שצברתי.
כיצד להגדיל את הקבלה העצמית?

אם אתה מרגיש שחסר לך ערך ורוצה להרגיש טוב גם בלי ערך, יש לשנות את נקודת המבט שלך. במקום להתרכז בחיסרון, יש להתחיל להתרכז ביתרונות של חוסר ערך. כשזה עדיין מרגיש כ"שקר", יש לשאול את עצמך: האם אני רוצה להמשיך לסבול, או שאני מוכן "לשקר לעצמי" בשביל להרגיש טוב יותר? אם אתה באמת מחויב להרגיש טוב, ייתכן שזו הדרך הטובה ביותר.

סיכום

הרצון להיות בעל ערך נובע מתפיסה פנימית של חיסרון. אם נצליח לשנות את התפיסה או לפחות להטיל בה ספק, נוכל להשתחרר מהצורך המתמיד להיות בעל ערך. ניתן להתחיל לחפש את היתרונות בחוסר ערך ואת החסרונות בערך עצמי, ואז לבחור את נקודת המבט שתשרת אותנו בצורה הטובה ביותר.
למה אני רוצה להיות בעל ערך?

המחשבה "אני רוצה להיות בעל ערך" נובעת משני גורמים בסיסיים:
  • אני חושב שאני לא בעל ערך.
  • אני חושב שלהיות בעל ערך זה יותר טוב מלהיות חסר ערך.
הבנה בסיסית של הרצון

לרצות משהו זה תמיד שילוב של שני היבטים:
  • להרגיש שחסר לי הדבר הזה.
  • להאמין שהדבר הזה הוא טוב יותר מהמצב הקיים.
למשל, כשמישהו אומר "אני רוצה לאכול", זה אומר שני דברים:
  • הוא חווה תחושת רעב (כלומר, חוסר במזון).
  • הוא מאמין שאכילה היא דבר טוב ורצוי.
כך גם במקרה של ערך עצמי -

האמונה בכך שלהיות בעל ערך זה דבר טוב, יחד עם התחושה שחסר ערך, גורמות לרצון להיות בעל ערך.

למה בכלל חשוב לי להיות בעל ערך?

המחשבה שאני רוצה להיות בעל ערך מתקיימת כי יש לי חוויית חיסרון מסוימת - אני מרגיש שאני לא מספיק בעל ערך כפי שהייתי רוצה להיות.

אבל למה בכלל אני רואה ערך בדבר הזה? מה הופך ערך אישי לכל כך משמעותי עבורי?

אחת התשובות היא שהערך שאני מחפש הוא תוצאה של השוואה.

אני מסתכל על אחרים, על העולם, על סטנדרטים חיצוניים, ומשווה את עצמי.

אם לא הייתי משווה, אם לא הייתה לי נקודת ייחוס, האם עדיין היה חשוב לי להיות בעל ערך?

האם זה מחויב שארצה להיות בעל ערך?

אדם יכול להבדיל בין ערך לאי - ערך, אבל עצם ההבחנה הזו לא מחייבת שהוא ירצה להיות בעל ערך.

זה שאני מבדיל בין קיים ללא קיים, בין משהו לכלום, לא אומר שאני חייב לרצות להיות "משהו".

כלומר, עצם ההבנה שיש מצב של ערך ומצב של חוסר ערך, לא מחייבת שהאדם יראה בכך עניין אישי, אבל בפועל זה כן קורה. למה? כי קיימת תפיסה ש"להיות בעל ערך זה יותר טוב מלא להיות בעל ערך".

מה אפשר לבדוק?

אם אני רוצה לשחרר את הרצון הזה, עלי לבדוק שני דברים:
  • האם באמת ערך זה יותר טוב מחוסר ערך?
  • האם באמת אין לי ערך?
אם אצליח לערער את אחת מהנחות היסוד הללו, אוכל להקטין את תחושת החיסרון.

מה יקרה אם לא יהיה לי ערך?

אחד האתגרים שעולים פה הוא הרצון להרגיש טוב גם אם אין לי ערך.

השאלה היא - האם זה בכלל אפשרי?

נראה שהתשובה היא שכן, אם אצליח לשנות את הגישה שלי כלפי המושג "ערך".

למשל, במקום לראות ערך כתנאי להרגשה טובה, אפשר לראות אותו כתוצאה של חוויה פנימית.

אם אהיה מסוגל לקבל את עצמי גם כשאני לא מרגיש בעל ערך, אולי אוכל להשתחרר מהצורך המתמיד להרגיש בעל ערך.

האם אני מסוגל להרגיש טוב עם חוסר ערך?

אם המטרה היא להגיע למצב שבו גם חוסר ערך מרגיש טוב, זה דורש שינוי עמוק בתפיסה.

במקום לראות ערך כחיובי ואי - ערך כשלילי, צריך למצוא מה טוב באי - ערך.

מה היתרונות בלהיות חסר ערך?
  • אין ציפיות ממני.
  • אני לא צריך להוכיח את עצמי.
  • אף אחד לא יכול לאכזב אותי.
מה החסרונות בלהיות בעל ערך?
  • צריך כל הזמן לתחזק את הערך שלי.
  • אני נמצא בלחץ מתמיד להוכיח את עצמי.
  • אני מפחד לאבד את הערך שצברתי.
איך להגדיל את הקבלה העצמית?

אם אני מרגיש שחסר לי ערך, ואני רוצה להרגיש טוב גם בלי ערך, אני צריך להתחיל להסתכל על המציאות אחרת.

למשל, אם בכל פעם שאני מרגיש חסר ערך אני מתמקד בחיסרון, אולי כדאי לנסות להתרכז ביתרונות של חוסר ערך.

מה עושים אם זה עדיין מרגיש כמו שקר?

אם אני מנסה להאמין שלחוסר ערך יש יתרונות, אבל זה מרגיש כמו שקר, השאלה היא מה אני רוצה יותר -
  • האם אני רוצה להמשיך לסבול?
  • האם אני מוכן "לשקר לעצמי" בשביל להרגיש טוב יותר?
אם אני באמת מחויב להרגיש טוב, אולי כדאי שאבחר "לשקר" לעצמי - אבל לטובתי.

כלומר, אם אני כל כך רגיל לראות את חוסר הערך כמשהו רע, למה לא לנסות להסתכל עליו אחרת?

מסקנה

הרצון להיות בעל ערך נובע מתפיסה פנימית של חיסרון.

אם אצליח לשנות את התפיסה שלי, או לפחות להטיל בה ספק, אוכל להשתחרר מהצורך המתמיד להיות בעל ערך.

אפשר להתחיל לבדוק מה טוב בחוסר ערך ומה רע בערך עצמי, ואז לבחור את נקודת המבט שתשרת אותי טוב יותר.
ש: טוב אני אקצר אני רוצה לדעת למה אני רוצה להיות בעל ערך.

אליעד: בא נחשוב בסוף הוא מגיע לסוג של "constant", "אני רוצה להיות בעל ערך, אני רוצה להרגיש שאני משהו, למה אני רוצה להרגיש שאני משהו", אני אקדם אותך אתה רוצה להרגיש שאתה משהו במה תלוי קיומה של המחשבה "אני רוצה להרגיש שאני משהו"?

ש: שיש משהו ולא משהו.

אליעד: לא.

ש: עוד פעם תשאל.

אליעד: האם זה שיש משהו ואין משהו האם זה מחייב את זה שהוא ירצה להרגיש משהו שהוא משהו?

ש: שהוא רואה הבדל ביניהם כן.

אליעד: לא, הוא אומר שהוא רוצה להרגיש שהוא בעל ערך הוא רוצה שיהיה לו ערך, עכשיו זה שהוא מבדיל בין משהו ללא משהו זה מאפשר את זה שהוא יוכל להגיד "אני רוצה להיות בעל ערך" אבל האם זה שהוא מבדיל בין משהו ללא משהו האם זה מחייב את זה שהוא ירצה להיות בעל ערך?

ש: לא.

אליעד: אולי כן מה לא יודע.

ש: לא אני יכול להיות בעל ערך נמוך, אני חושב שיש הבדל בין דבר לדבר ואני מעדיף את הערך הנמוך, זה לא מחייב את זה שאני ארצה להיות גבוהה אם אני לא אהיה זה.

אליעד: אני חושב שזה מחייב, סתם לא משנה בוא אני אסביר לך בפשיטות אתה רוצה להיות בעל ערך כי אתה חושב שאתה לא בעל ערך פלוס אתה חושב שבעל ערך זה יותר טוב מלא טוב.

ש: נכון.

אליעד: להגיד "אני רוצה להיות בעל ערך" זה בדיוק כמו להגיד "אני רוצה לבית שולחן", להגיד "אני רוצה לקנות שולחן" זה אומר שני דברים אחד שאתה חושב "שיש שולחן" זה יותר טוב "מאין שולחן", 2. שאתה חושב שאין לך שולחן.

ש: או שאתה רוצה לשמוע על שולחן שקיים בך.

אליעד: אותו דבר, להגיד "אני רוצה לאכול" פירושו "אני חווה שאני רעב" פלוס "אני חווה שלאכול זה טוב", זאת אומרת להגיד "אני רוצה להיות בעל ערך" פירושו "אני חושב שערך זה יותר טוב מאין ערך" פלוס "אני חושב שאני לא בעל ערך".

ש: שאין לי מספיק.

אליעד: כן כי את מה שאני רוצה אין לך, זאת אומרת "אני חושב שערך זה יותר טוב מאין ערך" פלוס "אני חושב שכרגע אני באין ערך" שווה "אני רוצה ערך" זה הסיפור, עכשיו אתה צריך להטיל ספק או "בלמה אני חושב שערך זה יותר טוב" או "בלמה אני חושב שאין לי ערך".

ש: יש בו משהו שאני יכול להשיג ערך גם כאילו אם הוא היה יודע.

אליעד: לא האמת, אתה צודק לא "שאני יכול להשיג", "שיכול להיות שיהיה לי ערך" נכון כי הוא יכול לדמיין את זה.

ש: לא הכוונה שלי כמו בדוגמה "אני רעב" ואם אין לך אפשרות לאכול כאילו ממש אתה יודע טוטאלית שאתה לא יכול לאכול.

אליעד: אתה עדיין רוצה נכון מה אתה לא רע לך מזה שאתה רעב, למה מי שמת ברעב לא רע לו מזה שהוא הולך למות מרעב כי הוא יודע שנגמר האוכל.

ש: הנה יש פה עכשיו סיפור של מישהו שעף באוויר, אני יודע שאני לא עף באוויר ואני כאילו אין לי אפשרות לעוף באוויר.

אליעד: אין לך כן ואתה לא בשביל זה פתחת מטוס?

ש: פיתחתי מטוס אבל אני אישית לא יכול לעוף.

אליעד: טוב בלב שלך בתת מודע אחרי שיגרמו לך כל הבעיות אתה פתאום תגלה שמפריע לך שאתה לא ציפור פשוט הדחקת את זה, זה עוד ישן זה עוד יתעורר יום אחד.

ש: בחלומות זה הולך שעפים בחלום.

אליעד: אתה עף בחלום כי לא טוב לך שאתה פה יושב איתנו, אתה רואה ראית איך עברת לעמדת ישיבה, תקשיב אתה פישלת לא עמדת במילה שלך פעם הבאה אתה יושב שם אי אפשר לסמוך עליך, הלאה אבל אם לא הייתי יכול לסמוך עליו זה גם לא היה שהוא יושב שם זה באופן יחסי, כן.

ש: אוקי באחד מהם אני חושב שאני מבין.

אליעד: רגע מה הבנת למה אתה רוצה להיות בעל ערך?

ש: כי אני חושב שחסר לי ואני חושב שזה טוב.

אליעד: נכון "אני רוצה X" שווה "אני חושב שX יותר טוב מY" פלוס או "אני גם חושב", או בוא נדייק יותר זה לא "אני חושב שX יותר טוב מY" זה "אני גם חושב שX יותר טוב מY ואני מספיק חושב את זה בעוצמה יותר חזקה מאשר שאני חושב שהם שווים או אני חושב שזה יותר רע", זאת אומרת יכול להיות שהוא חושב שערך זה רע ויכול להיות ככה, ערך או שהוא רע או שהוא טוב או שזה לא משנה. עכשיו כדי שתרצה ערך אתה לא חייב להיות כל כולך "בערך זה יותר טוב" יכול להיות שאתה חושב שערך זה רע ואתה גם חושב שערך זה לא משנה ואתה גם חושב שערך זה טוב אבל 32% - 34% אתה חושב שערך זה טוב יותר מאשר שאתה חושב שערך זה לא משנה ויותר ממה שאתה חושב שערך זה רע ולכן אתה רוצה.

זאת אומרת זה לא אומר שהוא חייב לחשוב שרק ערך זה טוב יכול להיות שהוא גם חושב שערך זה רע אבל הוא יותר חושב שזה טוב מאשר שהוא חושב שזה לא משנה או שזה רע פלוס אתה גם חושב שאין לך ערך אתה מה שאתה רוצה אתה חושב שאין לך, כן את הערך שאתה רוצה אין לך לא מספיק מה שאתה רוצה אין לך. עכשיו אתה צריך לשאול מה האמת "האם באמת ערך זה טוב".

ש: אני אגיד לך לאיזה תהליך הגעתי חשבתי על ערך והבנתי שערך זה בעיני המתבונן או כשכאילו קיים ערך רק בגלל שקיים משהו שהוא אנשים מסביב כאילו אין באמת ערך נגיד אם אני אהיה לבד בעולם אז אני לא יפה זה כאילו ביחס לאנשים.

אליעד: נניח גם יהיה יפה, יפה זה ביטוי של "כמה טוב לי עם הדבר" אם אתה תהיה לבד יהיה לך "יפה לי או לא יפה" נגיד "יפה לי לשבת לא יפה לי לעמוד", היפה יתלבש על משהו אחד.

ש: יפה זה גם מקום ויעודו?

אליעד: בסוף זה מתנקז, זה כמה אני רוצה את הדבר וכמה אני חושב שיש יתרונות בדבר בסוף זה מתנקז לאותו מקום.

ש: אוקי בקיצור אני מרגיש תקוע בשלב הזה אליעד.

אליעד: אתה צריך, במה אתה תקוע מאוד פשוט תשובה, רגע בא נתקדם קדימה תשובה, באופן יחסי אתה לא מושלם ובאופן יחסי להיות מושלם זה טוב יותר מאשר רע ולכן באופן יחסי אתה רוצה להיות בעל ערך, באופן אבסולוטי אתה לא יודע שום דבר ואז אתה לא יודע שאתה חסר ואתה לא יודע שיתרון זה יותר טוב מחיסרון.

ש: אוקי אני רוצה לעבור תהליך שגם להיות לא בעל ערך אז זה טוב לי.

אליעד: אוקי אתה רוצה שיהיה גם בעל ערך, אתה רוצה תהליך מה אמרת שגם?

ש: שגם להיות לא בעל ערך זה טוב לי.

אליעד: לא אני מנסה לבדוק אם הוא אמר, עוד פעם תחזור על הניסוח?

ש: בא נראה אם אני אצליח, אני רוצה להגיע למצב שלהיות לא בעל ערך זה טוב.

אליעד: להיות לא בעל ערך זאת אומרת מבחינתך שאתה תחשוב שאתה חסר ערך ושזה?

ש: שזה טוב.

אליעד: אוקי עכשיו.

ש: זה נראה לי בכלל אבסורדי.

אליעד: בסדר אבל הנה אתה רואה או שאתה משוגע או שאתה משוגע בכל מקרה, אם אתה רוצה משהו שאתה חושב שהוא משוגע אתה כבר בכל מקרה משוגע מצד כלשהו.

ש: זה אבסורד.

אליעד: כן עכשיו תקשיב אני שואל שאלה, האם אתה רוצה בוא נגדיר "אני רוצה להרגיש טוב עם חוסר ערך" שאתה תחשוב שאתה חסר ערך ואתה תחשוב שאתה חסר ערך ובכל זאת אתה תרגיש עם זה טוב.

ש: או שזה חסר סיכוי.

אליעד: טוב בא נתקדם הלאה, עכשיו השאלה היא כזאת תראה אם זה חסר סיכוי להיות אלוהים אף פעם לא תהיה מי יודע.

ש: נראה לי.

אליעד: לא משנה בא נתקדם, תסתכל אני שואל שאלה האם אתה רוצה בשלמות להיות מרוצה מזה שאתה חסר ערך או מספיק לך רק באופן יחסי להיות מרוצה מזה?

ש: מספיק לי באופן יחסי.

אליעד: זה לא מסובך פשוט תבדוק מה טוב בלהיות חסר ערך תיזכר בזה בבוקר וסגרנו את הנושא. אם הוא אומר באופן מוחלט אין פתרון באופן יחסי אין בעיה, מה טוב בלהיות חסר ערך שאין לך ציפיות מעצמך שאי אפשר לפגוע בך וכו', תבדוק מה החסרונות בלהיות בעל ערך אתה צריך לתחזק את המערכת זה באופן כללי ומה החיסרון בזה שיש לך כסף שאתה צריך לשמור עליו נגיד או כי אתה רוצה ממנו עוד, אם אין לך תלוי כמה אתה בלי חוסר ערך.

ש: אבל כשהוא אומר חסר ערך ואומר רוצה להרגיש טוב זה לא סותר אחד את השני כי ערך זה.

אליעד: לא, למה לא?

ש: אני לא יודעת למה לא.

אליעד: מסיבה פשוטה כי גם אם זה סותר אם הוא לא חושב שזה סותר אז זה לא סותר כי המילה "טוב" והמילה "ערך" הם לא דבר והיפוכו עבורו, כי אם עבורו המילה "ערך וטוב" היו דבר והיפוכו הוא לא היה שואל את השאלה אבל הוא עצמו מפריד.

ש: זה כן דבר והיפוכו.

אליעד: אז למה אתה שואל?

ש: כי יש אחוז אחד שזה לא.

אליעד: שזה לא דבר והיפוכו אז זה לא מחויב זה הכל, מספיק שהוא מסוגל בראש לדמיין שערך וטוב זה לא אותו דבר אז יש פרצה.

ש: אבל זה כל כך קטן והמשימה היא להגדיל את זה.

אליעד: או להקטין את זה ואז לא תוכל לרצות את זה ואז לא יהיה לך חיסרון, אל תסתבך אני מסביר לך באופן כללי הפתרון שלך הוא פשוט תחפש מה האמת זה ייתן לך שני דברים, 1. שאתה תתחיל לראות את היתרון בכל דבר ואת החיסרון בכל דבר, 2. שאתה תגיע למצב שבאופן אבסולוטי זה אין הבדל.

ש: אם אני שואב את היתרונות שבזה אני מרגיש שאני משקר לעצמי כאילו אני לא בדיוק מזדהה עם היתרון.

אליעד: נכון אז תתחיל לשקר לעצמך הנה ראית את התשובה, מה אתה רוצה יותר לסבול או לשקר או להגיד את האמת, מה אתה מעדיף?

ש: לסבול לשקר או להגיד את האמת?

אליעד: אם אתה משקר אני מכניס אותך לגן עדן אתה אומר את האמת אתה בגיהנום ישר.

ש: לשקר.

אליעד: יפה תשקר סגרנו את הנושא.

ש: אני משקר ולא נכנס לגן עדן.

אליעד: אתה לא משקר כי אתה יותר מדי בודק כל הזמן איך לחפש את האמת, חלאס האמת עזוב אותי מהאמת תתחיל לשקר, קום בבוקר תעמוד מול המראה תגיד "אני הכי בעל ערך אני הכי טוב" זהו תשקר כבר עד הסוף.

ש: אבל אז זה מחזק את התלות לא רוצה.

אליעד: אז מה כל פעם שאתה נתקל בבעיה תשקר עוד קצת, איזו תלות תגיד "אין תלות אני אינסופי יש לי ערך אינסופי", תשקר עד הסוף תגיד "אני אלוהים" תשקר עד הסוף.

ש: ואז זה משתקף.

אליעד: אז תשקר גם על זה תגיד "לא משתקף לי" כאילו כל פעם כשאתה רוצה להיפטר מאיזו בעיה תגיד "אתה בטוח שיש בעיה" כאילו כשמתאים לך תשקר, זה בדיוק מה שאתה הצעת קודם כשמתאים לך תשקר וכשלא מתאים לך תשאל מה האמת זה הכל, זה משאתה עצמך הצעת קודם. טוב הבנו שאלות על הנושא, יש לך שאלות על הנושא?

ש: לא.

אליעד: יפה.
מדריך רוחני, מורה רוחני, מורים רוחניים, למצוא מורה רוחני, מורה רוחני טוב, מורה רוחני רע, מורה רוחני אנושי, מורה רוחני אלוהי
מדריך רוחני, מורה רוחני, מורים רוחניים, למצוא מורה רוחני, מורה רוחני טוב, מורה רוחני רע, מורה רוחני אנושי, מורה רוחני אלוהי
... רוחני, מורה רוחני, מורים רוחניים, למצוא מורה רוחני, מורה רוחני טוב, מורה רוחני רע, מורה רוחני אנושי, מורה רוחני אלוהי מהי הטעות הגדולה לגבי מורים רוחניים? אנשים רבים מגיעים אל תחום הרוחניות עם המון ציפיות ממורים רוחניים. הציפיות האלה מבוססות בעיקר על האמונה שהמורה הרוחני הוא אדם מושלם, כזה שאמור להיות תמיד טוב, נחמד, סבלני ומכיל. אך ישנו פרדוקס מעניין ... מצד אחד, אנשים שאינם מורים רוחניים בעצמם מרגישים בנוח להסביר ולדרוש איך מורה רוחני אמור להתנהג. מצד שני, אם אדם איננו מורה רוחני, כיצד הוא יכול לקבוע מהי ההתנהגות הראויה עבורו? אליעד מציע פתרון פשוט - אם אתה לא מורה רוחני, עדיף שתאמר: אני כאדם שאינו מורה רוחני, רוצה למצוא מורה רוחני שיהיה כזה וכזה. בכך אתה מציג את נקודת המבט שלך בצורה נכונה, ולא מתיימר לקבוע מה נכון למורה רוחני לעשות או לא לעשות. האם מורה רוחני צריך להתנהג בצורה מסוימת? קיימת תפיסה שגויה לפיה מורה רוחני הוא בהכרח טוב, משום שאלוהים נתפס כטוב. אנשים מניחים שאם המורה הרוחני התקרב לאלוהים, אז ככל שנתקרב אליו, נרגיש טוב יותר. מתוך ההנחה שאלוהים הוא מושלם, אנשים חושבים שגם המורה הרוחני אמור להיות מושלם במובן מסוים. לדוגמה, יש החושבים שאלוהים אינו זקוק לאוכל, לשינה או ... ולכן מאמינים שגם המורה הרוחני האמיתי אמור לחיות ללא תלות בצרכים גופניים. זאת טעות נפוצה, שכן המורה הרוחני הוא עדיין בן אדם, עם גוף וצרכים גופניים, ולכן יש בו את כל הצדדים, כולל צרכים פיזיים ורגשיים. למה חשוב שהמורה הרוחני יחווה גם טוב וגם רע? אליעד מדגיש כי המורה הרוחני האמיתי הוא אדם שיכול לחוות את שני הצדדים של הקיום. הוא מסוגל להיות גם שמח וגם עצוב, ... כלומר, אם אדם מצפה שהמורה הרוחני יהיה כל הזמן שמח, נחמד וסבלני, הוא למעשה יוצר לעצמו ציפייה לא מציאותית, ומרחיק את ... האמיתית של האלוהות ושל המורה הרוחני. המציאות, כמו גם המורה הרוחני , כוללת בתוכה את כל הצדדים - טובים ורעים, שמחים ועצובים. מי שמנסה למצוא מורה
חיפוש מורה רוחני מואר, ללמוד מהשטן, לזהות הארה רוחנית, מורה רוחני שרלטן, ללמוד אצל מורה רוחני, הארה רוחנית, חיפוש רוחני, למצוא מורה רוחני, מדריך רוחני, מורים רוחניים, קושיות על מורה רוחני
חיפוש מורה רוחני מואר, ללמוד מהשטן, לזהות הארה רוחנית, מורה רוחני שרלטן, ללמוד אצל מורה רוחני, הארה רוחנית, חיפוש רוחני, למצוא מורה רוחני, מדריך רוחני, מורים רוחניים, קושיות על מורה רוחני
... מורה רוחני מואר, ללמוד מהשטן, לזהות הארה רוחנית, מורה רוחני שרלטן, ללמוד אצל מורה רוחני, הארה רוחנית, חיפוש רוחני, למצוא מורה רוחני, מדריך רוחני, מורים רוחניים, קושיות על מורה רוחני מהם המאפיינים של מורה רוחני אמיתי? ההרצאה עוסקת בחיפוש רוחני ובתהליך של למצוא מורה רוחני אמיתי. אליעד מסביר את הדרך בה אנשים מחפשים מורים רוחניים ומנסים להבין אם הם מורים אמיתיים או שרלטנים. הוא מעלה את השאלה האם תעודות, השפעת קהל או עדויות של תלמידים יכולים להיות מדד למורה רוחני אמיתי או שמא צריך לחפש משהו יותר עמוק, כזה שקשור ביכולת של המורה ללמד אותך משהו חדש על עצמך. מהו החיפוש הרוחני והאם הוא אמיתי? החיפוש הרוחני, לפי אליעד, הוא מסע אישי מאוד, שמתחיל בחיפוש עצמי. הוא מתאר את הרגעים שבהם חיפש את עצמו ואת הדרך בה עבר למורה רוחני, כמו רבי נחמן. אליעד מציין כי החיפוש הרוחני הוא תהליך שבו כל אדם מפתח שיטה אישית, ... שנשאלות ומתן תשובות שיכולות להוביל לאמת הפנימית של האדם. האם מה שמעניין זה הדרך או התוצאה? ההרצאה עוסקת בשאלת הידע הרוחני, ושואלת אם הדרך המובילה להארה חשובה יותר ... שמייצגת רעיון. לפי אליעד, הדבר החשוב ביותר הוא לא לדעת אם הוא היה אמיתי, אלא להבין את הרעיון שמאחורי הדמות. האם מורה רוחני יכול להיות שרלטן? אליעד מתאר את הסכנה שבהתמודדות עם מורים רוחניים שרלטנים. הוא מסביר כי פעמים רבות אנשים ... את קהליהם רק על ידי מניפולציות. מהו הכוח של חיפוש אישי ולמה זה חשוב? המסר המרכזי של אליעד הוא שהדרך להגיע לאמת הרוחנית היא דרך חיפוש אישי. הוא מציין כי החיפוש הרוחני לא מסתיים בהקשבה למורה או בעקיבה אחרי דמות רוחנית, אלא צריך לכלול גם את המחשבות, השאלות ... עושים זאת, לא ניתן להגיע לתוצאה נכונה או להבנה של האמת הפנימית של האדם. האם התעודה או מספר התלמידים מהווים מדד למורה רוחני? אליעד מסביר שמה שמעניין באמת הוא לא ... זה לא משנה אם המורה סיים או לא. מה שחשוב זה אם הוא יכול לחדש לאדם משהו שהוא לא ידע קודם. מהו תהליך החיפוש אחר המורה הרוחני? לסיכום, אליעד מסביר כי תהליך החיפוש אחר מורה רוחני אמיתי אינו תלוי במוסדות או בהכרה ... הוא יכול להציג רעיונות חדשים, גם אם אלו רעיונות שנראים לא הגיוניים או לא מקובלים בעיני אחרים. כל אלו הם חלק מהחיפוש הרוחני האישי שמוביל לאמת פנימית. הארה רוחנית חיפוש
קושיות על מורה רוחני, שמועות על מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני
קושיות על מורה רוחני, שמועות על מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני
... על מורה רוחני, שמועות על מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני מהן הקושיות והבעיות עם מורה רוחני ומהן השמועות עליהם? תוך כדי תיאור שיטתו של אליעד כהן, נוצרות מספר שאלות ותהיות בנוגע למורים רוחניים ולתלמידיהם. ישנן קושיות שמועלות בנוגע לאמונות או ציפיות כלפי מורים רוחניים , ולמה שמוביל אנשים להאמין בהם. כשאליעד מדבר ... כזו, הוא היה מסביר לאדם בצורה מפורטת, אך לא בטוח שהאדם היה מקבל את ההסבר, כי אם האדם לא מבין את אליעד, זה בעצם כמו שהוא לא מבין את המציאות. מהו המיפוי הרוחני של אליעד כהן? אליעד מתאר את הגישה שלו ככזו ... שמאמינים לסיפור שהוא מספר בקלות, למעשה קל לו יותר לפנות אליהם, כי הם פתוחים ומוכנים להאמין. לעומת זאת, אלו שלא מאמינים לסיפור, לא יכולים להיות חלק מהקהל הרוחני שהוא מנסה להנחות, שכן הם לא מוכנים לקבל את ... ולהתפתח, או שהוא פשוט מוכן להאמין וללכת אחר סיפור שהוא לא באמת מבין. אליעד מסביר כי לעיתים יש צורך לפתח מערכת של סינון כדי להבין מי באמת מתעניין בנושאים רוחניים ומי רק רוצה לשמוע סיפורים. כשהוא מתמודד עם ... את עצמו מהתגובות של אחרים ומסביר שלעיתים המטרה היא לבדוק כיצד אנשים מגיבים לשמועות, ולראות האם הם באמת מבינים או סתם ממהרים לשפוט. מהו המודל של תלמידים רוחניים? נושא התלמידים עולה שוב ושוב בהרצאה. אליעד מדגיש את הקושי שהוא מוצא בשאלות שנוגעות למורים רוחניים ולתלמידיהם. הוא מסביר שלעיתים המילה תלמידים ... להיות מחויב למערכת שכזו, כי לעיתים יש תלמידים שלא מבינים את השיטה או לא באמת מוכנים להבין אותה. מה השיטה של אליעד כהן לתלמידים ולחיים? לפי אליעד, שיטה רוחנית אמיתית לא תדרוש מהתלמידים קרדיט על מה שהם ... בטוחים במשהו. אם אדם בודק את הדברים באופן עצמאי, הוא יוכל להגיע להבנה אמיתית, ובסופו של דבר להימנע מלהיות מנותק מהמציאות או מהשיטה. מהם הקושיות על מורים רוחניים? מהן השמועות על מורים רוחניים? מהו המיפוי הרוחני של אליעד כהן? איך בודקים תלמידים רוחניים? מהי השיטה של אליעד כהן? מהו קריטריון אמיתי למורה רוחני? איך אליעד כהן מתמודד עם שמועות על עצמו? ...
דוגמה אישית של מורה רוחני, מחוייבות של מורה רוחני, קושיות על מורה רוחני, הדרך של אליעד כהן, התנהגות של מורה רוחני, אמת של מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד
דוגמה אישית של מורה רוחני, מחוייבות של מורה רוחני, קושיות על מורה רוחני, הדרך של אליעד כהן, התנהגות של מורה רוחני, אמת של מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד
... אישית של מורה רוחני, מחוייבות של מורה רוחני, קושיות על מורה רוחני, הדרך של אליעד כהן, התנהגות של מורה רוחני, אמת של מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד מהן ההתחייבויות של מורה רוחני ומהי דוגמת ההתנהגות שלו? בהרצאה זו, אליעד כהן דן בנושאים הקשורים למורה רוחני, ובמיוחד במחויבות האישית של המורה ובדוגמה האישית שהוא מציב לתלמידיו. אליעד מדבר על כך שמורה רוחני חייב להיות מחויב לדבריו ולהתנהג לפי האמת שהוא מלמד, אך יש צורך בהבנה מעמיקה של מהי המחויבות הזו. הוא מציין שבמהות התפקיד של מורה רוחני, הוא לא רק מלמד את התלמידים את העקרונות הפילוסופיים או הרוחניים, אלא גם מציב להם דוגמה חיה להתנהגות ולתחושת ... להיות אותנטי ואמיתי, והסיבה שהוא מציב את דרכו היא בגלל שהוא מבין את השלכותיה, גם אם הן לא תמיד נראות פשוטות. מהן הקושיות שמועלות כלפי מורה רוחני? אליעד גם עוסק בשאלה שמועלת כלפי מורה רוחני - האם יש מקום למורה רוחני שימשיך ללמד אם לא מיישם את הדברים שהוא מלמד? הוא מסביר שעל המורה להראות תמיד דוגמה אישית ולהתנהג לפי העקרונות שהוא מלמד. הוא מדבר על כך שמורה רוחני חייב לעמוד באותן דרכים שהוא מציע לתלמידיו, אחרת ... להיות רופא שממליץ על תרופות אך לא לוקח אותן בעצמו, כלומר, הוא חייב להראות שהדרכים שהוא מלמד אכן ישימות ומועילות. בעניין זה, אליעד מציין שמורה רוחני יכול להגיד לתלמידיו תצמדו לאמת, אבל אם הוא עצמו ... הזו, יש קושיות על מעשיו. על המורה להיות דוגמה חיה למה שהוא מלמד, ולהיות מוכן להסביר ולהצדיק את מעשיו גם כשלא הכל ברור בתיאוריה. כיצד המורה הרוחני מתמודד עם חילוקי דעות עם תלמידים? אליעד מדבר גם ... בתוך מערכת היחסים בין המורה לתלמיד. הוא מסביר כי אין בעיה שתלמיד לא יסכים עם דבריו של המורה, אך עליהם להיות פתוחים לשיחה ולהבנה הדדית. המורה הרוחני לא רק מלמד אלא גם מקשיב ומגיב על פי עקרונותיו. ... את עקרונותיו בצורה כנה ואמיתית, להראות מדוע הוא מאמין בהם ולתת לתלמיד את ההזדמנות להבין ולהסכים או לא להסכים. מהי הדרך של אליעד כהן כמורה רוחני? אליעד מסביר את הדרך האישית שלו כמורה רוחני , ומדבר על ההתמודדות עם האמת, המחויבות לדברים ... להתנהגות של תלמיד טוב אלא הוא מצפה מהתלמידים להיות אובייקטיביים ולתת להם את החופש להחליט כיצד לגשת למידע וללימוד. מהי דוגמה אישית של מורה רוחני? מהי מחויבות של מורה רוחני? כיצד מורה רוחני מתמודד עם קושיות? מהי הדרך של אליעד כהן כמורה רוחני? איך מורה רוחני מתנהג ביחס לתלמידיו? מהו היחס בין מורה לתלמיד? ...
להתבטל למורה רוחני, התבטלות למורה רוחני, לא לדעת שום דבר, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? איך לא לדעת כלום? איך נוצרות מחשבות? אמונה דתית, השכל של אליעד כהן, ביטול למורה רוחני
להתבטל למורה רוחני, התבטלות למורה רוחני, לא לדעת שום דבר, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? איך לא לדעת כלום? איך נוצרות מחשבות? אמונה דתית, השכל של אליעד כהן, ביטול למורה רוחני
... למורה רוחני , התבטלות למורה רוחני, לא לדעת שום דבר, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? איך לא לדעת כלום? איך נוצרות מחשבות? אמונה דתית, השכל של אליעד כהן, ביטול למורה רוחני מה זה אומר להתבטל למורה רוחני? ההרצאה עוסקת בתהליך של התבטלות למורה רוחני, נושא שמתחבר לשאלות עמוקות על האמונה, ההבנה העצמית וההארה הרוחנית. אליעד כהן עוסק בשאלת ההתבטלות בפני מורה רוחני ופרטים על איך כל אדם יכול להגיע לרמה גבוהה יותר של תודעה רוחנית דרך תהליך זה. איך נוצרות מחשבות ומה הקשר שלהן להתבטלות? במהלך ההרצאה אליעד מסביר את התהליך של יצירת מחשבות. הוא מסביר איך כל מחשבה נולדת מתוך איזשהו חיבור פנימי, שהוא פעמים ... עצמו ונותן לדברים לעבור דרכו. התבטלות זו לא רק מתייחסת ליכולת להפסיק לחשוב באופן רצוני, אלא גם לתפיסה המאפשרת לאדם לראות את עצמו כחלוף דרך ולא כישות עצמאית. מהי הארה רוחנית? הארה רוחנית מוגדרת כאן לא כהבנה או חוכמה מסוימת, אלא כיכולת לשחרר את עצמך מההגדרות וההנחות שמנהלות את עולמך הפנימי. אליעד כהן מציע שניתן להגיע להארה רק כשיש יכולת לבטל את כל מה שאתה יודע, ... אכן לבטל את כל הזהות, אלא להבין שאין צורך להיאחז במחשבות, רגשות ודעות. זהו תהליך שבו האדם מאמן את עצמו להפסיק לאחוז במחשבות כמו אני צודק או אני צריך, ולהתמסר למורה הרוחני או למהלך רוחני שמוביל אותו אל מעבר לאגו ולמחשבות המגבילות. מה הקשר בין האמונה הדתית להתבטלות? בהרצאה, אליעד מזכיר גם את הקשר בין האמונה הדתית להתבטלות בפני מורה רוחני. הוא מציין כי הרבה אנשים, במיוחד כאלה הנמצאים במסגרות דתיות, מרגישים צורך להאמין ולקבל את דברי המורה או הטקסטים הדתיים כפשוטם. התהליך של התבטלות ביהדות, למשל, מבקש מהאדם להשיל ... הזו, אין טוב ורע, ואין נכון או לא נכון - כל תפיסה היא חלק מההגדרה האישית שלך, והאדם יכול לבחור להשיל אותה ולהיות פתוח לרעיונות חדשים. איך מתבטא תהליך הלימוד אצל מורה רוחני? תהליך הלימוד אצל מורה רוחני איננו קשור בהכרח לרכישת ידע. למעשה, הידע לא באמת חשוב כאן, כי המטרה היא לא להעשיר את השכל, אלא לפרוק אותו. כדי ללמוד, יש צורך לבטל את עצמך ולתת למורה רוחני להנחות אותך דרך תודעה גבוהה יותר. הדרך הזאת מבוססת על השאלה האם תוכל להשאיר מאחור את כל המחשבות וההנחות שלך, ולפתוח את עצמך להבין את העולם בצורה חדשה. מה המשמעות של לבטל את ... העולם. אליעד מציין כי פחדים כאלה נובעים ממקום של חיבור חזק לאגו ולזהות, שהם חלק מהתפיסות השקריות שאותן יש לבטל כדי להשיג את ההבנה האמיתית. האם יש מקום לאמונה במורה רוחני? בהרצאה זו, אליעד לא מתנגד לאמונה במורה רוחני, אבל הוא טוען שאמונה כזו צריכה להיות מושתתת על הבנה עמוקה של מהות האדם. התבטלות בפני מורה רוחני לא אמורה להיות עיוורת, אלא צריכה לנבוע ממקום של הבנה פנימית, של לקיחת צעד אחורה מכל מה שנלמד עד כה. התבטלות למורה רוחני הארה רוחנית לא לדעת כלום מהי מחשבה? החיבור למורה רוחני אמונה דתית והביטול העצמי איך ללמוד ממורה רוחני?
עצלנות רוחנית, אמונה במורה רוחני, תסכול רוחני, חיפוש רוחני, יאוש רוחני, דרך רוחנית, הארה רוחנית, הדרך של אליעד כהן, תשובות רוחניות, שאלות רוחניות, שאלה רוחנית, תשובה רוחנית
עצלנות רוחנית, אמונה במורה רוחני, תסכול רוחני, חיפוש רוחני, יאוש רוחני, דרך רוחנית, הארה רוחנית, הדרך של אליעד כהן, תשובות רוחניות, שאלות רוחניות, שאלה רוחנית, תשובה רוחנית
... רוחנית, אמונה במורה רוחני, תסכול רוחני, חיפוש רוחני, יאוש רוחני, דרך רוחנית, הארה רוחנית, הדרך של אליעד כהן, תשובות רוחניות, שאלות רוחניות, שאלה רוחנית , תשובה רוחנית מהו הקשר בין עצלנות רוחנית ותסכול רוחני? בהרצאה זו, אליעד כהן דיבר על עצלנות רוחנית, תסכול רוחני וקשיים שמתרחשים בתהליך החיפוש הרוחני . הוא התאר את הדרך בה אנשים נוטים ... של חוסר סיפוק, חוסר משמעות או ייאוש רוחני. אליעד ציין שבדרך כלל, כאשר אנשים חווים תסכול רוחני, הם מצפים לקבל תשובות שיכניסו אותם ... למקום של פתרון אמיתי. כיצד התסכול הרוחני מתקיים? אליעד הסביר שבזמן שחפץ רוחני נגרם מהרגשה של חיסרון פנימי, חיפוש אחרי תשובות יכול להוביל לייאוש רוחני, במיוחד כאשר אדם לא מקבל את התשובות ... רבות כאשר אדם נמצא בעיצומו של תסכול רוחני, הוא מחפש דרך קלה להימנע מהמעמד הרוחני המאתגר, כך שהוא לא באמת מתמודד עם ... חיצוניים יכולים להקל על התסכול הרוחני? המרצה טוען כי הפתרונות החיצוניים לא רק שלא יפתרו את התסכול הרוחני אלא עשויים להחמיר אותו. אנשים ... לא מספקות, ולפעמים יתחילו לחפש מורה רוחני או תשובות בחיצוניות, מתוך תחושת ... שבו אדם לומד להתמודד עם האתגרים הרוחניים ולתת להם מענה מעמקי, במקום לחפש ... מה הדרך הראויה להתמודד עם ייאוש רוחני? אחת ההמלצות המרכזיות של אליעד ... וזו הדרך האמיתית להתמודדות עם ייאוש רוחני. במקום לצפות לתשובות חיצוניות שיעשו ... אליעד מעודד חיפוש פנימי שמוביל להארה רוחנית אמיתית, ולא להחסרה של אחריות על ...
ריקנות רוחנית, רוחניים ריקניים, רוחניות משעממת, שעמום רוחני, פחד רוחני, חיפוש רוחני, לימוד רוחניות, ריקנות קיומית, רוחניים משעממים, פחד מוות, בודהיזם, מדיטציה, ויפאסנה, נזק רוחני, בעיות רוחניות
ריקנות רוחנית, רוחניים ריקניים, רוחניות משעממת, שעמום רוחני, פחד רוחני, חיפוש רוחני, לימוד רוחניות, ריקנות קיומית, רוחניים משעממים, פחד מוות, בודהיזם, מדיטציה, ויפאסנה, נזק רוחני, בעיות רוחניות
... רוחנית, רוחניים ריקניים, רוחניות משעממת, שעמום רוחני, פחד רוחני, חיפוש רוחני, לימוד רוחניות , ריקנות קיומית, רוחניים משעממים, פחד מוות, בודהיזם, מדיטציה, ויפאסנה, נזק רוחני, בעיות רוחניות מהי הבעיה שנוצרת מלימודי רוחניות? אחת הבעיות המרכזיות שאליעד כהן מציג בנושא של לימודי רוחניות היא שהאדם מגיע ללמוד תחומים הקשורים לאושר, מודעות עצמית, מדיטציה (ויפאסנה) ועוד שיטות שונות כמו בודהיזם. בהתחלה, האדם שמתחיל ללמוד לימודים רוחניים חווה הצלחות ומגיע לרמות מסוימות של מודעות ואושר, אך לאחר שהוא עובר שלב זה, נוצרת אצלו בעיה חדשה ועמוקה יותר - תחושת ריקנות רוחנית וחוסר משמעות קיומית. אליעד מסביר שהבעיה הזאת נוצרת כאשר האדם לומד את הרוחניות ברמה עמוקה ומצליח להשתחרר מדברים חיצוניים שגורמים לו להרגיש אושר או סבל. ככל שהוא ... שחרור, הוא חווה שעמום קיומי וריקנות, משום ששום דבר כבר לא מעניין אותו או משמעותי עבורו. כיצד רוחניות יכולה לגרום לאיבוד משמעות בחיים? אליעד כהן מסביר באמצעות דוגמאות של אנשים שעושים ... משמעות פנימית חדשה, אלא עלולה לגרום לו להרגיש שאין בכלל סיבה לחיות. מה הקשר בין פחד מוות לבין רוחניות? אליעד מציין שפחד מוות הוא בעיה נוספת שנוצרת אצל אנשים שלמדו הרבה רוחניות. כאשר האדם משתחרר מרוב הרצונות שלו, מצד אחד הוא אינו רוצה דבר ולכן לכאורה אינו ... ואם החיים חסרי משמעות - למה לפחד מהמוות? זוהי נקודה שבה רבים מגיעים אליה לאחר שנים של לימודים רוחניים עמוקים, וזו נקודה מאוד מורכבת וקשה לפתרון. מה ההבדל בין האחדות השקרית לאחדות ... השקרית היא מצב שבו האדם מתנתק מכל דבר, לא מזדהה עם כלום ואומר שום דבר לא חשוב. הוא מגיע כביכול לרוחניות, אבל במצב זה הוא גם מאבד כל עניין ומשמעות. זוהי למעשה ריקנות מוחלטת, אך לא מתוך ... לגמרי גם מהרצון במשמעות וגם מהרצון בהיעדר משמעות. מהן הבעיות המרכזיות שנוצרות בעקבות לימודים רוחניים עמוקים? אליעד כהן מסביר בהרחבה את הבעיות הרוחניות העיקריות שנוצרות בעקבות לימודי רוחניות אינטנסיביים: תחושת ריקנות וחוסר עניין בחיים - האדם מבין שהכל זמני ולכן מאבד עניין. ... ותחושה של חיים חסרי משמעות. קושי במציאת משמעות פנימית חדשה לאחר אובדן המשמעות החיצונית. שעמום רוחני - חוויה של ריקנות מתמשכת כתוצאה מאובדן היכולת להתרגש ולהתחבר. אליעד מדגיש את המורכבות של ההגעה למודעות רוחנית אמיתית, ומזהיר שללא הבנה עמוקה ואמיתית של מהות הקיום והרצונות האנושיים, לימודים רוחניים עלולים להוביל למשבר עמוק של משמעות וזהות. מהו שעמום רוחני? איך מתמודדים עם ריקנות קיומית? האם מדיטציה יכולה להזיק? מה ההבדל בין אחדות שקרית לאמיתית? למה לימוד רוחניות גורם לאיבוד משמעות בחיים? איך להשתחרר מפחד מוות? ...
כסף ורוחניות, רוחניות וכסף, רוחניות בחינם, אינטרס של מורה רוחני, מורה רוחני לוקח כסף, מורה רוחני שרלטן, גשמיות ורוחניות, רצון של מורה רוחני, להפסיק לרצות כסף
כסף ורוחניות, רוחניות וכסף, רוחניות בחינם, אינטרס של מורה רוחני, מורה רוחני לוקח כסף, מורה רוחני שרלטן, גשמיות ורוחניות, רצון של מורה רוחני, להפסיק לרצות כסף
... ורוחניות, רוחניות וכסף, רוחניות בחינם, אינטרס של מורה רוחני, מורה רוחני לוקח כסף, מורה רוחני שרלטן, גשמיות ורוחניות, רצון של מורה רוחני, להפסיק לרצות כסף מהם האתגרים הקשורים לכסף ורוחניות? ההרצאה עוסקת בשאלות העמוקות שנוגעות לקשר בין כסף ורוחניות. בשיחה, נוגעים בכמה נקודות עקרוניות שיכולות להטיל אור על האתגרים שבמערכת היחסים הזו, תוך הצגת דילמות אתיות ומעשיות. האם מורה רוחני יכול לקחת כסף על לימוד רוחני? השאלה הראשונה שעולה בשיחה נוגעת למורה רוחני שלוקח כסף עבור שירותיו. מדובר בשאלה מוסרית שכמובן מעוררת מחלוקות רבות. יש שיטענו כי מורה רוחני שלוקח כסף על לימודיו לא באמת עוסק בתכלית הרוחניות, אלא בעניין גשמי בלבד. אליעד מציין שהשאלה היא לא בהכרח האם לקחת כסף, אלא מה הכוונה מאחורי הפעולה. הכסף, כך הוא מסביר, הוא אמצעי לתמיכה במורה שיכול להמשיך ללמד. האם מורה רוחני המציע שירותים בחינם יכול לעזור בצורה אובייקטיבית יותר? השיחה נוגעת גם בשאלה האם אדם שמציע שירותים רוחניים בחינם באמת מסוגל לעזור בצורה אובייקטיבית ומנותקת מהאינטרסים האישיים שלו. המטרה היא להבין האם אדם שמחפש טיפול רוחני יכול להרגיש בטוח כי המורה לא מושפע מהשפעת הכסף בתהליך. האם הכסף הוא אמצעי לשליטה? ההרצאה גם עוסקת במחשבה על כסף כאמצעי לשליטה או מניפולציה. במקרה של מורה רוחני, זהו כלי שבעזרתו ניתן לקבוע את המחיר של הרוחניות. הרעיון המובע כאן הוא שכאשר אדם משלם כסף עבור רוחניות, הוא בעצם נותן למורה את הכוח לשלוט בו ולהשפיע עליו. באותו הזמן, המורה מתמודד עם התשוקה לקבל את התשלום הנדרש ולהמשיך להתקיים כלכלית. מהו הפער בין רוחניות למקצועיות? נושא נוסף שנידון בהרצאה הוא הפער בין עיסוק רוחני לעיסוק מקצועי. השיחה מציינת את הדילמה שבה עומדים מורים רוחניים שלפעמים צריכים לאזן בין עבודתם הרוחנית לבין הצורך להתפרנס. האם אדם יכול להיות מורה רוחני אמיתי ולקחת כסף על עבודתו? האם זה הופך אותו לאדם שאינו רוחני? או שדווקא הכסף מאפשר לו להיות מקצועי יותר ולהמשיך להציע את עזרתו לאנשים? האם האדם שמגיע לטיפול רוחני באמת רוצה שינוי? לסיום, אליעד מעלה את השאלה האם האדם שמגיע למורה רוחני באמת רוצה לשנות את חייו, או שהוא פשוט מחפש דרך להימנע מהקשיים הפנימיים שלו. הוא מתאר את המצב שבו אדם מחפש מישהו שייתן לו פתרונות מבלי שהוא בעצמו יהיה מוכן להתמודד עם השינוי הדרוש. רוחניות וכסף האם מורה
מורה רוחני, לא להאמין למורה רוחני, מורים רוחניים, התפתחות רוחנית, רוחניות, מצא את ההבדלים, להאמין או להבין, מפורסמים של שקר, אמונה במורה רוחני, מורה רוחני, מודעות עצמית
מורה רוחני, לא להאמין למורה רוחני, מורים רוחניים, התפתחות רוחנית, רוחניות, מצא את ההבדלים, להאמין או להבין, מפורסמים של שקר, אמונה במורה רוחני, מורה רוחני, מודעות עצמית
... רוחני, לא להאמין למורה רוחני, מורים רוחניים, התפתחות רוחנית, רוחניות, מצא את ההבדלים, להאמין או להבין, מפורסמים של שקר, אמונה במורה רוחני, מורה רוחני, מודעות עצמית למה אסור להאמין למורה רוחני? אליעד כהן מדבר על החשיבות שלא להאמין בצורה עיוורת למורים רוחניים, ומסביר כיצד אפשר להבדיל בין האמת לבין שקרים רוחניים. הוא טוען שמורים רוחניים רבים מדברים על דברים שהם עצמם לא באמת מבינים לעומק, והסיבה לכך היא שלרוב הם ... שלהם ולהציגו כהצלחה. מדוע אסור לקבל תירוצים ממורה רוחני? אליעד מתאר מקרה בו תלמידים מגיעים למורה רוחני עם שאלות קשות ועמוקות. במקום לענות להם על השאלות האלה, המורה הרוחני משתמש בשיטות של דחייה, כמו: תאמין לי, כשיגיע הזמן תבין בעצמך, או קודם תלמד דברים ... לשום דבר בצורה עיוורת. כיצד אפשר לבדוק אם המורה הרוחני אומר אמת? אליעד מסביר שכדי לבדוק האם מורה רוחני באמת יודע את מה שהוא מדבר עליו, יש לשאול שאלות עמוקות וקונקרטיות ולצפות לקבל ... היטב את מה שהוא מלמד. מה המשמעות של פרדוקס בדרך לרוחניות? אליעד מתייחס למושג פרדוקס רוחני ומסביר שכשאדם מנסה להגיע לשלמות רוחנית הוא נתקל בפרדוקס, שבו כדי להגיע לשלמות הוא צריך כבר להיות בשלמות. אם האדם אינו ... להתחמק ממנו או לדחות אותו לעתיד. מה הבעיה עם מורים רוחניים מפורסמים? אליעד כהן נותן דוגמה מהסיפור של רבי נחמן מברסלב, על אדם שיכור שהפך ... את עצמו ואת האחרים שהוא באמת מלך. אליעד טוען שמורים רוחניים מפורסמים רבים עושים בדיוק את אותו הדבר: הם מעמידים פנים שהם מבינים, אבל עמוק ... ולא להאמין בצורה עיוורת למישהו אחר, אפילו לא למורה רוחני. הוא מסביר שלא חשוב אם מדובר במורה רוחני מפורסם או אלמוני, חשוב לבדוק את הדברים בעצמך. הדרך לבדוק היא לשאול שאלות, לחקור ... להגיע להבנה אמיתית. האם אפשר לבזבז זמן בהתפתחות רוחנית? אליעד מתייחס לחשש של אנשים שהם מבזבזים את זמנם בלימודים רוחניים לא נכונים או שגויים, והוא אומר שאין דבר כזה בזבוז זמן מוחלט, כי בכל דרך ... בו בחכמה וביעילות. כיצד אפשר להימנע מטעויות בדרך הרוחנית? אליעד מסביר שהדרך הטובה ביותר להימנע מטעויות היא תמיד לשאול שאלות ולבדוק כל דבר ... ולשאוף להגיע להבנה אישית וישירה. האם להאמין למורה רוחני? איך לזהות מורים רוחניים שקריים? מה ההבדל בין אמונה להבנה? מדוע חשוב להטיל ספק במורה רוחני? מהו פרדוקס רוחני? כיצד לבדוק את האמת בעצמך? האם מורים רוחניים באמת יודעים? ...
בעיות של מורה רוחני, שרלטנים, בעיות של מאמן אישי, קושי של מטפל רוחני, דילמה של מטפל נפשי, מורים רוחניים, ממי לקבל טיפול? אינטרס של מורה רוחני, רחמנות של מורה רוחני
בעיות של מורה רוחני, שרלטנים, בעיות של מאמן אישי, קושי של מטפל רוחני, דילמה של מטפל נפשי, מורים רוחניים, ממי לקבל טיפול? אינטרס של מורה רוחני, רחמנות של מורה רוחני
... של מורה רוחני, שרלטנים, בעיות של מאמן אישי, קושי של מטפל רוחני, דילמה של מטפל נפשי, מורים רוחניים, ממי לקבל טיפול? אינטרס של מורה רוחני, רחמנות של מורה רוחני איך יכול מורה רוחני להזיק בלי להתכוון? אליעד כהן מסביר שיש אנשים רבים שמתעסקים בייעוץ או בטיפול, כולל מאמנים אישיים, מטפלים נפשיים ומורים רוחניים, אך מבלי לשים לב, הם יכולים לגרום נזק לתלמידיהם או למטופליהם. אחת הבעיות המרכזיות שאליעד ... הפרטי. לדוגמה, אם מאמן או מורה רוחני סובל מתסכולים אישיים, אפילו ברמה נמוכה של כעס או עצבות מדי פעם, הרי שלפי ההיגיון של אליעד, ... הוא מרגיש הקלה רגעית. האם מטפל רוחני יכול להצליח לפתור בעיות באמת? אליעד מסביר שהקושי העיקרי של מטפלים, מאמנים ומורים רוחניים הוא שהם תלויים בקיומן של בעיות אצל התלמידים. כלומר, אם תלמיד או מטופל באמת יפתור את כל ... חוסר משמעות. האם רחמנות של מורה רוחני נובעת מאינטרס אישי? אליעד כהן מזכיר שרבי נחמן מברסלב טען שמי שלא הגיע לשלמות מוחלטת, לא ראוי ... מחסר עמוק אצל המטפל או המורה הרוחני. לדוגמה, אדם שרוצה לשפר את העולם, אומר לעצמו שהוא רוצה שיהיה טוב לכולם. אליעד מסביר שהאדם הזה ... האישיים שלו. האם אפשר למצוא מורה רוחני ללא חסרונות בכלל? אליעד מבהיר שגם כאשר אנו מחפשים מישהו שלכאורה הגיע לשלמות, כזה שאין לו שום ... גישה ביקורתית וזהירה כלפי עצות רוחניות, ולבדוק לעומק את המניעים האמיתיים של היועץ, וכיצד אלו משפיעים על איכות העצות. איך לזהות מורה רוחני שרלטן? מתי טיפול נפשי מזיק? מהן הבעיות של מאמן אישי? איך לבחור יועץ רוחני מתאים? האם למטפל רוחני יש אינטרס אישי? ממי לקבל עצות בחיים? האם רחמנות היא תמיד טובה? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ערך עצמי נמוך, דימוי עצמי נמוך, חוסר ביטחון עצמי, חוסר אהבה עצמית, חוסר הערכה עצמית, חיזוק הביטחון העצמי, לא אוהב את עצמי, לאהוב את עצמך, מודעות עצמית, התפתחות רוחנית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
מודעות עצמית לאלוהים שבך, 2 חלקים - הספר על: רוחני, להיות מודע לעצמך, מורים רוחניים, דרכים רוחניות, הארה רוחנית, התפתחות רוחנית, רוחניות ומודעות עצמית, שיטות רוחניות, בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...

רוחניות ומודעות לחיים טובים - הספר על: דרכים רוחניות, רוחני, איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפרש חלומות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

מודעות עצמית ושקט נפשי - הספר על: שיטות רוחניות, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Spirituality.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ רוחני, אימון אישי רוחני, תת מודע בתחום רוחני - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Spirituality.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 17:28:46 - wesi17